04 דצמבר 2012 | 16:56 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

מוות בירושלים

זאב רווח ושות' ב"מיתה טובה" של טל גרניט ושרון מימון

טל גרניט ושרון מימון עשו עד עכשיו רק סרטים קצרים: תחילה את "משכנתא" ואז את "להרוג דבורה" ובפסטיבל חיפה האחרון הם הציגו את "חופש גדול". בין לבין ביים מימון יחד עם ארז תדמור את "סיפור גדול". ועכשיו היא והוא מבימים את סרטם העלילתי הארוך הראשון, "מיתה טובה", קומדיה שחורה על דיירי דיון מוגן קשישים שממציאים מכונה להמתת חסד עצמית שהופכת למוקד עלייה לרגל לאלה שהחליטו שהגיע הזמן לשים קץ לחייהם ("ד"ר פומרנץ 2"?). זאב רווח, לבנה פינקלשטיין, עליזה רוזן, אילן דר ורפי תבור משחקים. חיים ואסתי מקלברג, אסנת קרן וטליה קלינהנדלר מפיקים. צילומי החוץ יתקיימו בירושלים, כי הסרט הוא במימון המיזם לירושלים, מהמחזור שאושר לפני שנתיים ממנו הופק בינתיים רק "רווקה פלוס". בדיוק היום פגשתי איש מהתעשייה שסיפר לי שבאולפני אף.טי.אס בפתח תקווה בנו לסרט סט מדהים של בית אבות.

אגב, טובי הוכשטיין, מבכירי צלמי הפרסומות בארץ, ומי שרק לעיתים נדירות מסכים לצלם סרטים ("ללכת על המים" של איתן פוקס) ודוקומנטרי ("דרך בן צבי" של רן טל), הוא צלם הסרט. הוכשטיין צילם לפני 14 שנה את "מותה של רקדנית דיסקו" דרמת נואר שכתבתי.

================

וזה האייטם השלישי על סרטי ירושלים ב-24 השעות האחרונות. משהו קורה שם. מעבדת הקולנוע של טורינו* העניקה ל"תיקון", סרטו הבא של אבישי סיון, 60 אלף יורו להפקה. זאת אחרי שהסרט כבר קיבל מענק ממיזם הקולנוע של ירושלים. עם התקציב הזה – ומה שיגויס בשבועות הקרובים – ייצאו סיון עם רונן בן-טל, לצלם את הסרט בתחילת 2013 ברחבי ירושלים, בסרט שהתקציר שלו נראה כמו המשך ל"המשוטט" עם טוויסט על טבעי – וגם כאן יש עניין עם מוות. ויש כבר אתר. "המשוטט" היה אחד הפרויקטים הקולנועיים המעניינים ויוצאי הדופן שנעשו בישראל בשנים האחרונות ואני משתוקק לראות עוד מסרטיו של סיון. "תיקון" יהיה הסרט השני ממחזור 2012 של המיזם לקולנוע בירושלים שיוצא להפקה. אתמול בערב נתקלתי במקרה בראשון שבהם.

כלומר: בתוך 24 שעות יש לנו שלושה דיווחים על שלושה סרטים שמצולמים כולם או חלקם בירושלים, וכולם אפלים ומקאבריים למדי – שניים עוסקים בהתאבדויות ואחד בעקידה. שמח בירושלים.

*) ראוי לציין: בזמן האחרון יש כל מיני מוסדות שקוראים לעצמם "מעבדת קולנוע". לוותיקים בתחום אולי נדמה שהכוונה היא למעבדה אמיתית, כזו שבעבר היו מפתחים בה את הנגאטיבים המצולמים ומדפיסים את סליל הצלולואיד. פעם כשהייתם אומרים "מעבדת קולנוע" לכך הייתם מתכוונים למעבדה לפיתוח סרטים, היום מעבדות קולנוע הן חממות יצירה בהן… מפתחים סרטים, אבל את שלב הפיתוח הרעיוני, התסריט והבימוי, ולא את חומר הגלם עצמו.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה