12 דצמבר 2012 | 19:09 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

מועמדי הסא"ג: יש הפתעות

הערב התפרסמו המועמדים לפרסי גילדת השחקנים. מחר יתפרסמו המועמדים לגלובוס הזהב. המירוץ לאוסקר מתחיל להצטמצם.
המועמדויות לגילדת השחקנים (SAG) לכאורה צפויות למדי, אבל בפועל מפתיעות וחושפניות למדי כי הן מצמצמות מאוד את רשימת הפייבוריטים שעד הבוקר מנתה כעשרה סרטים. צריך לזכור שהשחקנים מהווים את הקבוצה הגדולה ביותר מבין מצביעי האקדמיה, לכן צריך לשים לב להעדפותיהם. אין מתאם מוחלט בין המועמדים שלהם ובין מועמדי האוסקר, אבל הזוכה כמעט בוודאות נמצא שם. והנה ההלם: "כוננות עם שחר" נעדר. מה שאומר שכרגע מסתמן שהסרט הזה יהיה חביב הפרסים בקרב אגודות המבקרים, אבל לאו דווקא בקרב הגילדות וחברי האקדמיה. המועמדים הם חבורה מבוגרת למדי.
לפרס אנסמבל השחקנים, המקבילה שלהם לפרס הסרט הטוב, מועמדים:
– "ארגו"
– "אופטימיות היא שם המשחק"
– "לינקולן"
– "עלובי החיים"
– "מלון מריגולד האקזוטי" (!!)

בקרב המועמדים האישיים הופתעתי במיוחד מהמועמדות של ניקול קידמן ל"העתונאי", שהוא בעיני הסרט הרע של השנה. משונה.

לרשימת המועמדים המלאה.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “מועמדי הסא"ג: יש הפתעות”

  1. איתן 12 דצמבר 2012 ב - 19:35 קישור ישיר

    אל תהיה כל כך מופתע. יש גם אילוצים. למשל: "חיות הדרום הפראי" השתמש בנון-אקטורס שאינם חברי האיגוד, ובכך נמנעה מועמדותם. זה לא אומר שהסרט (הנפלא) הזה יעדר מהרשימה של המועמדויות לאוסקר.

    "מלון מריגולד" – כבר הרבה זמן מדברים על מועמדויות אפשריות לשחקנים הותיקים והמוערכים, גם אם הסרט הזה הוא לא בדיוק פאר היצירה (לא ראיתי). להערכתי בסוף הסרט לא יזכה למועמדויות לאוסקר, למרות שהוא יהיה ברשימות עד הרגע האחרון ממש.

    הלן מירן – אן תומפסון התערבה עם קריס טייפלי ש"היצ'קוק" לא יקבל אף מועמדות על משחק באוסקרים. טייפלי חושב שלפחות אחד מהם ייכנס (מירן ו/או הופקינס). אני עם תומפסון.

    חוויאר בארדם מועמד על "סקייפול". אני מעריך שהוא לא יגיע עד האוסקר. לא ראיתי את הסרט, אבל להבנתי, העובדה שהוא משכפל את הדמות שהביאה לו את האוסקר, היא גם זו שתמנע ממנו את ההכרה של האקדמיה (בבחינת 'בסרט הזה כבר היינו')

    נחמד לראות מועמדויות ל Sessions. מישהו קנה את זה להפצה בארץ?

    והסרט של ביגלו – יש גם עניין של מומנטום. עוד כמה פרסים שהסרט הזה יקבל, והמומנטום יהיה כל כך חזק שאף אחד לא יוכל להתעלם ממנו, ואז הוא גם יהיה הפייבוריט לזכייה.

    אבל כן, המועמדות של ניקול קידמן תמוהה.

    ====================

    רוה לאיתן: אני כבר לא מדבר על מועמדים, אלא על זוכים. מי יהיו המועמדים לאוסקר אנחנו כבר יודעים ב-80 אחוז ברוב הקטגוריות המובילות. השינוי הוא שאם בבוקר עוד היה נדמה ש"כוננות עם שחר" הולך להיות הזוכה הגדול של השנה, בערב הוא למעשה כבר עף מהתחרות (בתור מועמד ריאלי לזכייה. מועמדויות רבות לאוסקר בוודאי יהיו לו). אוסקר על העריכה כנראה מובטח לו. אבל מהערב התחרות היא בין "עלובי החיים" ל"לינקולן" (הוליווד של פעם), ואני בשלב הזה מהמר ש"לינקולן" יזכה. אולי עוד אחשוב אחרת בהמשך.


השאירו תגובה