16 דצמבר 2012 | 19:15 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

שלושה סרטונים: המפחיד, המצויר והמסכם

בשניה ה-53

1.

בשבוע שעבר הצגתי לכם חמישה סרטי אימה קצרים שהתחרו בתחרות על שם רותם מוריה ז"ל. בינתיים התקיימה התחרות ונבחר הזוכה. צוות השופטים בחר בסרט "סייקו בוי" של אדם רובסון בתור הזוכה. זה סרט קצר ולעניין (באורך של טריילר לסרט ארוך) והוא עשוי נהדר. ואכזרי כהוגן. הנה הוא.

במקום השני זכה הסרט "היד השחורה". במקום השלישי: "קצה מוביוס" ובפרס חביב הקהל זכה "כלואה". את שלושתם תמצאו בפוסט הקודם.

 

2.

במקביל התקיימה בסינמטק חולון תחרות Maratoon, בה יצאו צוותים של אנימטורים לייצר סרט קצר תוך חמישה ימים. צוות שיפוט ברר בין 33 הסרטונים שנוצרו ובחר ב-Pass של ישי שמש ועומר בן דוד בתור הזוכה. זכרו: הוא נעשה בחמישה ימים. זה די מדהים.

3.

אחד הריטואלים של סוף השנה – חוץ מרשימות הסרטים הטובים ודיווחי על פרסים – הוא צפייה במונטאז'ים של סרטי השנה כפי שקובצו על ידי עורכים מוכשרים מרחבי העולם. לפני שנתיים התוודענו לשניים מהם: ג'ן איפ ומט שפירו. ג'ן איפ היתה לפני שנתיים סטודנטית לתקשורת בוונקובר כשהוציאה לרשת את המונטאז' שלה, והפגינה בו כשרון רב. היום ראיתי ב"עין הדג" שהיא לא שוברת את המסורת ומוציאה קליפ לסיכום 2012: 300 סרטים בשבע דקות. יש שם הברקות עריכה נהדרות. כולל "הערת שוליים" (בשניה ה-53, אותה לכדתי בפריים לראש הפוסט) ו"5 מצלמות שבורות":

 

 

עכשיו צריך לחכות ולראות אם הסלאקר הזה שפירו גם יוציא את המונטאז' השנתי שלו או שהוא כבר מצא לו חיים.

 

==============

 

ואם אנחנו כבר בענייני סרטים קצרים, הרשו לי להזכיר שאתמול השקנו כאן פרויקט חדש שילווה אותנו בכמה שבועות הקרובים: הצצה אל סרטי הגמר הנדירים של סם שפיגל, שיש סיבה אקטואלית להיזכר בהם. התחלנו את זה עם סרט הגמר של רמה בורשטיין (אז קראו לה עדיין רמה דרימר, שם נעוריה) מ-1994, 18 שנה לפני שהיא ביימה את "למלא את החלל". קפצו לשם לצפות.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “שלושה סרטונים: המפחיד, המצויר והמסכם”

  1. דורון (אחר) 16 דצמבר 2012 ב - 19:25 קישור ישיר

    יש הרבה פנינים השנה במרטון, שווה להיכנס לעמוד של התחרות ולדגום אותם:
    http://bit.ly/MaraToon2012


השאירו תגובה