22 דצמבר 2012 | 21:24 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

פסטיבל הסרטים של סם שפיגל: "עונג שבת" של עודד בן-נון ומיכל ברזיס ("איה")

טלי שרון ב"עונג שבת" של עודד בן-נון ומיכל ברזיס

התחלנו את הפרויקט הזה בשבוע שעבר עם "ליל כלולות" של רמה בורשטיין. הנה סרט מספר 2: "עונג שבת" מ-2003.

עודד בן-נון ומיכל ברזיס זוכים כעת להצלחה גדולה בזכות סרטם הקצר "איה", שהתחיל את דרכו בהקרנות בסינמטקים ועבר להקרנות בקולנוע לב ומכר עד כה כ-10,000 כרטיסים. הנה הביקורת שלי על "איה", בה אני מכתיר את בן-נון וברזיס כאלופי הארץ בסרטים קצרים, ומנסה למצוא חיבור בין ארבעת הסרטים הקצרים שיצרו בעשר השנים האחרונות. והנה אחד הפוסטים הכי נקראים ב"סינמסקופ" בחודש שעבר, שחשף לראשונה את עבודת האפקטים המאוד מורכבת שאיתה יצרו בן-נון, ברזיס ושותפיהם סרט כה קטן ואינטימי כמו "איה".

"עונג שבת" הוא תחילת הדרך של ברזיס ובן-נון שנפגשו בסם שפיגל והפכו לצד במאים ולזוג בחיים. הסרט לא רק חשף לחיינו את טלי שרון, בתפקיד הבכורה שלה, אלא גם התחיל את ההתעניינות של ברזיס ובן-נון בנשים שמנסות לשבור שגרה ולפרוק עול. לפעמים הן משלמות על זה מחיר, ולפעמים לא. חובבי "איה" יבחינו בכך שכבר בסרטם הראשון, הצד הוויזואלי היה מאוד דומיננטי בעבודת הצמד (בן-נון הוא הצלם). הסצינה בשדה הכותנה פשוט יפהפיה. ויש עוד כמה קווים המחברים בין הסרטים.

הנה הסרט:

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “פסטיבל הסרטים של סם שפיגל: "עונג שבת" של עודד בן-נון ומיכל ברזיס ("איה")”

  1. איתמר 23 דצמבר 2012 ב - 21:44 קישור ישיר

    זה היה נהדר. תודה

  2. אורלי 12 יולי 2014 ב - 21:58 קישור ישיר

    סרט מדהים.

    איפה אני יכולה לראות את הסרט שלהם גן עדן אבוד? אם אין אפשרות לצפות בו באינטרנט, אודה לכם אם תוכלו להגיד לי איפה אוכל לרכוש אותו. תודה רבה.


השאירו תגובה