28 ינואר 2013 | 13:14 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

יש ערימת סרטים באמצע הרחוב

הבוקר בפינסקר 4, תל אביב. צילום: זוהר יאיר (לחצו להגדלה)

התמונה הזאת צולמה הבוקר על ידי זוהר יאיר ברחוב פינסקר 4 בתל אביב (מחוץ לאיי.אם.פי.אם), מול מגרש החנייה שפעם היה קולנוע מוגרבי. אחד המרתפים שם היה מחסן למפיץ קולנוע כלשהו שפינה עכשיו את תכולתו ופשוט זרק הכל לרחוב. זוהר יאיר מעדכן שעד השעה 10:00 הערימה שאתם רואים כאן כבר נעלמה כולה, בעיקר על ידי סוחרים ואספנים. אני מעלה את התמונה בגודלה המקורי (לחצו להגדלה) שתראו אם אתם מזהים משהו. אני חושב שאני רואה את ההדפסה "שפירא" על אחד השקים משמאל, מה שאומר שזה כנראה המחסן של סרטי שפירא.

צריך לזכור שהפינה הזאת, פינסקר פינת אלנבי היתה מרכז ההפקה וההפצה של הקולנוע בישראל. הבניין ממול, באלנבי 34, זכה לכינוי תיבת נוח, שם היתה המפקדה של סרטי נוח, של מנחם גולן ויורם גלובוס – קולנוע זמיר פעל מצד שמאל, חדר הקרנה פרטי של המפיצים פעל מצד ימין. ועד היום יושבים שם לא מעט מפיקים ומפיצים (סרטי שפירא, סרטי שובל, דודי זילבר, מיכה שרפשטיין). ממול עמד קולנוע מוגרבי, ומתחתיו קולנוע סטודיו. ומעבר לכביש, על רחוב פינסקר, עמד בניין אחד בו פעלו אולפני הקלטה ושכפולי קלטות, וחברת ההפצה "חמישה כוכבים" פעלה שם, הבניין הבא בפינסקר, בניין היסטורי עתיק שאיכלס בעבר את פרסום גולן (משרד פרסום העוסק בקולנוע) ואת אחת החברות שסיפקו שירותי תרגום לסרטים). ובין לבין, קפה נוגה (המבנה עם הגגון החום בצילום למעלה, מצד ימין), מרכז הביליארד של תל אביב, בו ישבו לא מעט קולנוענים ואנשי מקצועות הקולנוע בין ההפקות. כנראה שבמרתפי הבניינים האלה עדיין מסתתרים אוצרות קולנועיים.

עדכון: אלון גרבוז מסינמטק תל אביב מעדכן שהוא בדק את הערימה בשטח. מדובר במחסן של מפיץ בשם 'סרטי ששון', שהתמחה בהבאת סרטים הודיים וטורקיים. ושהעותקים במצב בלתי ניתן לשימוש והצלה.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “יש ערימת סרטים באמצע הרחוב”

  1. ניר נ. 28 ינואר 2013 ב - 13:49 קישור ישיר

    כואב הלב. אם הם היו אומרים היינו באים לעזור ולהציל. כבר נחלצנו לעזרת גלובוס גרופ בשעתו.

  2. יניב אידלשטיין 28 ינואר 2013 ב - 15:01 קישור ישיר

    הולי שיט!!!! למה לא ידעתי בזמן

  3. לירז 28 ינואר 2013 ב - 15:28 קישור ישיר

    זה לא שייך לסרטי שפירא למרות מה שכתוב על השק (השקים עוברים בין כל המפיצים)

  4. אבי ב. 29 ינואר 2013 ב - 11:41 קישור ישיר

    איך אמר לי פעם מפיק ותיק?: "בסופו של דבר כל הסרטים מסיימים את חייהם על המדף". ומה שמושלך כמו כאן לאשפה כבר איננו ראוי אפילו למדף. זו דרך הטבע, שהוא הופך את הישן לחומרי הגלם של מה שעתיד להיוולד. רוב הסרטים שנוצרו לא היו ראויים לצפייה גם במועד יצירתם. רק בסרטים בודדים מבין אלה שכן היו ראויים וטובים בשעתם לצפייה, ניתן לצפות גם היום.

  5. סטיבי 29 ינואר 2013 ב - 16:11 קישור ישיר

    אופטופיק: עלה האתר המחודש של סינמטק תל אביב. למיטב ראייתי, רק שני מופעים של המילה "סנימטק" בעמוד הראשי (מספר מופעי המילה "מינוי": אפס).

  6. סטיבי 29 ינואר 2013 ב - 19:41 קישור ישיר

    הנה הכתבה המפורטת על האירוע:
    http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1917433


השאירו תגובה