19 פברואר 2013 | 09:45 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

גיא דוידי מגיב לפוסט "המועמד הישראלי והבעיה הפלסטינית"

בעקבות הפוסט הזה, בו קפצו לי הפיוזים למראה ראיון של גיא דווידי ועימאד בורנט ל"האפינגטון פוסט", כותב לי דווידי:

מאמרך ממשיך הזנת דיסאינפורמציה שהתקשורת יוצרת. אני נדהם שדווקא אדם כמוך שעוסק בתקשורת מסכים להיות מוזן במידע שלה לצורך הצגת עמדתך וזאת כשיש לך את כל האמצעים לבדוק עם היוצרים מה הם עמדתם האמיתית בניגוד לאופן שבו התקשורת מציגה אותה.

מעולם לא אמרתי שההפקה איננה ישראלית. להפך, במספר מקומות אמרתי שההפקה של הסרט היא ישראלית-צרפתית-פלסטינית. אתה מוזמן להציץ בתכנית עם קובי מידן, שם לא עורכים את דברי או מוציאים כותרת. גם בראיון ב"האפינגטון פוסט" הדבר לא נאמר על אף הכותרת שלהם שהיא פשוט איננה נכונה. הטענה כביכול אני מכחיש את ההפקה הישראלית של הסרט היא פשוט לא נכונה ומבוססת על התרשמויות מהתקשורת הישראלית והעולמית שמזינה במידע מסולף ושמניחה הנחות. במספר ראיונות לא מבוטל אף הודיתי ישירות לתומכים שלנו, כמו לערוץ 8 ולקרן הקולנוע החדשה או לגרינהאוס. בראיון המלא ל"האפינגטון פוסט" אני מתייחס לכך באופן ישיר. הכותרת של "האפינגטון פוסט" לוקחת משפט של של עימאד והופכת אותו למשפט שלי, וכמו רוב התקשורת היא מניחה שכל מה שעימאד אומר הוא גם עמדתי אף שזכותנו להיות בעלי עמדות שונות. אגב, במאמר ל"ידיעות אחרונות" מסביר עימאד היטב שהסרט הוא קו-פרודוקציה פלסטינית-ישראלית-צרפתית. בראיון ל"האפינגטון" זה גם נאמר.

נושא הייצוגיות הוא נושא אחר, כפי שהסברת במאמרך הסרט איננו מייצג אף מדינה אבל במקום לנגח אותנו בעניין זה למה לא לנגח את התקשורת שממשיכה ולדרוש ייצוגיות במקום שבו היא איננה קיימת. אינני מבין איך מבקר קולנוע או יוצר סרטים מעודד ייצוגיות של המדינה במקום בו היא איננה קיימת, האם אנחנו באמת רוצים לחזור לימים שהקולנוע הישראלי היה חלק ממנגנון תעמולה?

במהלך הראיון הודיתי ישירות לקרן הקולנוע החדשה והסברתי שההפקה היא קו פרודוקציה ישראלית-פלסטינית וצרפתית דבר שאני עושה בכל מקום ובכל ראיון. לא מצאת מקום למורכבות זאת במאמר שלך? זה היה קיים בראיון המלא של ה-23 דקות. יכול להיות שלא צפית היטב בראיון המלא. ישנם דברים שעימאד אומר שאני יכול להסבירם אבל בכל מקרה הם לא עמדתי שלי. הניסיון להציג אותי כביכול שאני מתכחש לזה שהסרט הוא ישראלי איננו מגובה בשום הצהרה על כך.

בכל מקרה התעלמת מהדינמיקה שהובילה לדיון הזה בכלל, והיא האופן בו התקשורת הישראלית מחקה את הנוכחות של עימאד ושזהו סרט פלסטיני. עימאד הוא לא סקנדר קופטי מיפו (במאי "עג'מי", י.ר), הוא פלסטיני מהשטחים הכבושים ללא תעודת זהות או זכות בחירה והפרויקט החל במצלמה שלו לכן כל הודעות התקשורת והפרסומים שמחקו את הנוכחות הפלסטינית עשו פעולה אגרסיבית ופוליטית שמעוותת. בתגובה אליה עימאד אומר שזהו סרט פלסטיני, ממקום מתגונן אחרי שיצירתו נוכסה.

תודה,

גיא
פרט טכני: המימון הישראלי הוא 450 אלף ש"ח, שהוא כרבע מתקציב ההפקה.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “גיא דוידי מגיב לפוסט "המועמד הישראלי והבעיה הפלסטינית"”

  1. צור שפי 19 פברואר 2013 ב - 11:34 קישור ישיר

    אז למה שגרירויות פלסטיניות בעולם עושות לסרט יחסי ציבור ומקדמות אותו כסרט פלסטיני?

    =================

    רוה לצור: אין שום בעיה עם ההגדרה של "5 מצלמות שבורות" כסרט פלסטיני, הוא בוודאי כזה, הבעיה שלי היתה מזה שנדמה היה שהם מתכחשים לזהות הישראלית של הסרט. מתברר שזה לא היה ככה, מתברר שדברים הוצאו מהקשרם ו/או לא הובנו, אז בסדר. טענותיי נסתתמו (וזה שנציגויות פלסטיניות מוכנות להקרין סרט שמומן בחלקו בכסף ישראלי הוא דווקא הישג והתקדמות).

  2. דודי 19 פברואר 2013 ב - 21:05 קישור ישיר

    הסרט יותר פלסטיני מאשר ישראלי, ולא צריך להתבייש בכך,
    אנחנו לא צריכים להיות אטומים לביקורת חשובה על הממשלה (! אבל לא על הצבא, שלדעתי הרבה בעלי שכל ישר יבינו את המורכבויות, ורואים שרק אחרי זריקות אבנים מאסיביות והתקרבותם לשטחי יהודים – החיילים משתמשים ביותר כח, לעתים מופרז, אבל לרוב צודק).

    מעולה שיצא הסרט הזה, חשוב שנדע כולם את המציאויות המורכבות של חיי שכנינו, נותר רק לקוות שנגיע כבר לעמק השווה, נמאס כבר לכולם, רק צריך לפנות בסך הכל לא כזו אוכלוסיה עצומה של יהודים, לאזור כבר פאקין אומץ וללכת את האקסטרא מייל, ביבי ואבו מאזן כאחד.

    שיידעו גם הפלסטינים שזריקות נעליים, ראיונות וסרטים כאלה עושים פלאים (וואלה, אני זזתי טיפה שמאלה) עבור חלק גדול מהמאבק הלגיטימי שלהם, לעצמאות.
    אבל שלקחתם את החוק והכח לידיים, למה פאקין ציפיתם כבר ??
    יידעו כולם- יהודים רוצים שלום מחר, אבל לא מוכנים לקבל אלימות לשנייה,
    זה צריך להיות מונחה ומושתל היטב היטב בראשם של הערבים ביכלל, אבל
    בד ובבד, עלינו היהודים גם להגדיל ראש ולראות שלצד השני יש חיים, מענות וטענות, הרבה פעמים מוצדקות לחלוטין, ומה שיפה בסרט הזה- שהוא מבליט את כל השורות האחרונות שאני כותב פה עכשיו.

    • אילן 19 פברואר 2013 ב - 23:25 קישור ישיר

      חביבי, שמח שאתה אופטימי, אבל יש לי מילה לומר על הםיסקה שלך על סבלונתם והיעדר הצעד האלים הראשון מצד צה"ל:

      פפחחחחחחחחחחחחחחחחחח.

  3. רונה 20 פברואר 2013 ב - 3:11 קישור ישיר

    אם ב"שטחי יהודים" אתה מתכוון לאדמות פרטיות של חקלאי בילעין שהופקעו בצווים מפוקפקים כדי לאפשר עוד ועוד מאחזים סביב התנחלויות שמלכתחילה נבנו בשיטה זו- אז אולי החצי הראשון של המשפט שלך נכון. אבל אין ולא תהיה אפשרות להבין כיצד בחלקו השני של המשפט אתה קורא לירי בכינון ישיר וממרחק אפס של רימוני גז וכדורי גומי "כוח צודק". זה לא צודק כשמפגינים מתים.

    • דודי 22 פברואר 2013 ב - 2:30 קישור ישיר

      אחרי ההפגנות של הימים האחרונים אתה (או את) עדיין חושב שצהל פשוט צריך
      לנוח בעמדות שהמון זועם זורק עליו סלעים לכיוון הראש ?!
      מספיק עם ההתייפיפות, רוצים שלום ? אחלה, רוב עם ישראל מוכן לויתורים, גם בירושלים.
      אבל תנצרו את הנשק ופאקין אבנים לשנה, תנו אויר לכולם, לנו וגם לאבו מאזן (שיילמד גם הוא שאנחנו לא נסבול פה שניה של אלימות) ואז ניראה
      מה ייקרה.

      אני לא שירתתי בשטחים, ועם זאת, מכל חבר או מכר שהכרתי שכן שירת שם (כמעט איש מהם אינו לאומן או משו, להפך) אני רק שומע כמה הם בסכנה
      מהפלסטינים.

      אז אוקיי, אני לא ראש בקיר, וגם מודע לזה, שפשוט צריך להגיע למקום
      של החזרת שטחים לא קטנים, לתת להם עצמאות ולחיות בפאקין שקט שתי מדינות
      מזורגגות, אחת לצד השניה.

      וזה בהדרגה יעצור גם את האלימות לגמרי, אולי בעתיד, ונקווה.

      אבל תנצרו את הפאקין אבנים ונשק אם אתם רוצים באמת שלום.
      לאף מגבניק (גם כן אוכלוסיה לא כזו נאורה, ידוע !) לא כזה משעמם בשביל סתם עכשיו להיכנס לאיזה בית וכפר ולעצור סתם אנשים אקראית, תסמכו על העצלות שלנו גם בקטע הזה.

      שהרוסים נסוגו מרוב מדינות ברית המועצות לשעבר, זה נעשה ב 90 % ,
      לא משום מאבק מזוין של מדינות הסטן (אוזבקיסטן, קזחסטן ואזירביג'אן של הוריי) של ברית המועצות.
      אז בואו נחשוב ביחד ונבין מי באמת יותר אשם במצב הקיים. האלימות הפלסטינית, הרבה יותר מאשר ממשלות הימין, עם כל הכבוד להם, אם זה ההי אפשרי, מאמין ששכל הישר וגם האמריקאים, לולא האלימות, היו כבר עושים את שלהם מזמן, והייתה חלוקה עם ביבי גם.

      זה פשוט מימה שנדמה, תנצרו את הנשק, תשנו פאזה ללהבין שיש פה עם יהודי עם שורשים חזקים בארץ הזו, לצ-ד העמים האחרים.
      להאמין גם בממשלות ימין (מנחם בגין היה איש מר"צ ??) ולתת אויר ושקט פה כבר.


השאירו תגובה