31 אוגוסט 2008 | 16:22 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

כמה מפתיע, ככה צפוי

בשורה א':

"ויקי כריסטינה ברצלונה" של וודי אלן יהיה סרט הפתיחה של פסטיבל חיפה ב-14 באוקטובר. הפסטיבל יימשך עד 21 באוקטובר ויוצגו בו כמה מהסרטים הכי מדוברים השנה מפסטיבל קאן: "הכיתה" בבימוי לוראן קאנטה, זוכה פרס דקל הזהב; "גומורה" בבימוי מתיאו גארונה, זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים; "שלושת הקופים" בבימוי נורי בילגה ג'יילן, זוכה פרס הבמוי; ו"דלתה", בבימוי קורנל מודרושו זוכה פרס פיפרסקי.

בשורה ב':

טקס האקדמיה הוקדם ליום שלישי, 23.9, 21:00. זאת אחרי שהוא ממילא נקבע לתאריך הזה ואז הוזז ליום חמישי, 25.9 כשהשידור הטלוויזיוני עבר מקשת לערוץ 10. הסיבה? פול מקרטני. בהודעה לעיתונות נמסר: "אל הנהלת האקדמיה הגיעו פניות רבות מחברי האקדמיה, מועמדים ומשתתפי הטקס שהתעניינו באפשרות לשנות את התאריך. ההחלטה על השינוי נפלה הן מתוך רצון לשמור על מקומו הייחודי של טקס פרסי אופיר לקולנוע שהוא החגיגה השנתית של הקולנוע בישראל והן מתוך רצון להתחשב בפניות הרבות של אנשי תעשיית הקולנוע הישראלי".

אני לא בשוק.

4 תגובות ל - “כמה מפתיע, ככה צפוי”

  1. סטיבי (לא בבית) 31 אוגוסט 2008 ב - 16:34 קישור ישיר

    אני באותו שוק שאחרי כל הדיונים בהגיית השם, העתקת "ציילן" מההודעה לעיתונות בלי לתקן 🙂

  2. דרורית 31 אוגוסט 2008 ב - 17:42 קישור ישיר

    מאז הבשורה על בואו של פול יש לי חשק גדול לראות שוב את "צוללת צהובה":
    http://www.youtube.com/watch?v=4gkKAa2jIjk
    וכמובן שאני מקווה שפול לא ישכח להביא איתו את סבא!
    http://www.youtube.com/watch?v=IpJ_y5gSRWg

  3. איתן 1 ספטמבר 2008 ב - 8:05 קישור ישיר

    1. ומה עם השידור הטלויזיוני ? גם הוא הוזז ביחד עם הטקס ?

    2. היום ב"גלריה" כתבה של נירית אנדרמן הממפה את הסרטים הישראלים הצפויים לעלות על המסכים בשנה הקרובה, את אלו שבעריכה ואת אלו שלפני צילומים. מלבד שמות שכבר הוזכרו פה ("פובדיליה", "כלת הים", החדש של קרן ידעיה), מדווח שם, בין היתר, על חדש של ניר ברגמן ("כנפיים שבורות", "בטיפול", "להוציא את הכלב"), דינה צבי ריקליס ("שלוש אימהות"), וערן ריקליס ("הכלה הסורית"). ניר ברגמן מסקרן אותי במיוחד. ל"להוציא את הכלב" שלו היו איכויות קולנועיות יוצאות דופן שנדמה לי שמעט הלכו לאיבוד על המסך הקטן, ו"כנפיים שבורות" הוא מהסרטים היפים שנעשו אי פעם בישראל.

    בנוסף, מוזכר בכתבה שגם שמי זרחין וגם ערן קולירין מתכננים לצלם סרטים חדשים ב-2009, וגם משה איבגי, שמביים לראשונה, וגיא נתיב, חצי מצמד הבמאים של "זרים", מביים את "מבול", הרחבה של סרט הסטודנטים שלו, עם קאסט מרשים : רונית אלקבץ ומיכאל מושונוב.

    יהיה מעניין.

  4. mook2006 1 ספטמבר 2008 ב - 11:26 קישור ישיר

    והנה הכתבה במלואה:

    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,636,209,27242,.aspx

    הדבר הכי בולט ברשימה זה שיש שם יותר מדי תסריטים שמבוססים על ספר כלשהו (ספרתי לפחות 8 כאלה), שזה מעט מטריד בהתחשב באחוזי ההצלחה המועטים של סרטים מעובדים במחוזותינו.


השאירו תגובה