23 אפריל 2013 | 17:03 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

קאן, חיפה, שדרות: הצפון והדרום

"מעל הגבעה" של רפאל נדג'ארי

אז הנה סיכום הדברים, בעקבות פוסט הבוקר. הרשימה של "השבועיים של הבמאים" פורסמה. יש בה שמות מסקרנים מאוד (שימו לב שאחד הסרטים הבולטים של "השבועיים של הבמאים" בשנה שעברה – "לא", הצ'יליאני של פבלו לריין – יגיע בשבוע הבא להקרנות מסחריות בישראל). ובסופו של דבר הנציגות הישראלית של קאן השנה נמצאת כולה שם. גם "כנס העתידנים" של ארי פולמן, יליד חיפה, גם "מעל לגבעה" של רפאל נדג'ארי, שצולם בחיפה (זו הפעם השניה של פולמן בקאן, והפעם השלישית של נדג'ארי בקאן). "מעל הגבעה", עם אורי פפר, מוני מושונוב ומיכאלה עשת, הוא ההפקה הראשונה שנתמכת על ידי פרויקט הקולנוע של עיריית חיפה, מה שמבטיח לנו שבכורתו הישראלית תתקיים בפסטיבל חיפה ולא בירושלים.

אז הסיכום הישראלי של עונת הפסטיבלים של חצי השנה הראשונה של 2013 הוא כזה: שני סרטים בפסטיבל ברלין ("רוק בקסבה" ו"הנוער"), שני סרטים בטרייבקה ("מי מפחד מהזאב הרע" ו"שש פעמים", שכבר הוקרן בסן סבסטיאן בשנה שעברה) ושני סרטים בקאן (פלוס סרט סטודנטים). לא רע בכלל.

=====================

וגם הבשורות מפסטיבל קולנוע דרום הגיעו. ההודעה לעיתונות סיפרה את מה שכבר סיפרנו לכם כאן לפני כחודש: "פלאות" של אבי נשר יהיה סרט הנעילה של הפסטיבל (זו הפעם הרביעית שנשר נותן את בכורת סרטו לפסטיבל בשדרות), והדוקומנטריסט המהולל אלברט מייזלס יבוא להתארח ויזכה למחווה מסרטיו.

שימו לב שבין ביקורו של אלן ברלינר בדוקאביב והמחווה הקטנה אך הנאותה שיערכו בדוקאביב לכריס מרקר המנוח וביקורו של אלברט מייזלס בישראל בפסטיבל קולנוע דרום יהפכו את מאי-יוני לחודשים חזקים מבחינת הקולנוע התיעודי העולמי לדורותיו בארץ. בית ספר.

לא פחות מעניין היא חשיפת רשימת ארבעת הסרטים שיוקרנו במסגרת משבצת הקולנוע העצמאי של פסטיבל קולנוע דרום. הארבעה הם:

– "בשר תותחים" של איתן גפני

– "ויזה" של אבישי סיון (שסרטו הקודם, "המשוטט", היה אחד הסרטים הישראליים המעניינים שנעשו בארץ בשנים האחרונות, וגם הוא בוגר "השבועיים של הבמאים", אפרופו פסקת הפתיחה).

– "השורד" של שמעון שי.

– "אושר עטוף בשמיכה" של יוסי ארצי.

המעניין הוא שרק שני הראשונים הם פיצ'רים, ואילו שני האחרונים הם סרטים באורך בינוני של 45 ו-50 דקות בהתאמה. כלומר, ששנתיים אחרי שהושקה המסגרת לקידום סרטים עלילתיים עצמאיים, אי אפשר היה למצוא יותר סרטים כאלה באורך מלא.

יש עדיין ארבעה סרטים ישראליים שיוצגו בפסטיבל קולנוע דרום וטרם פורסמו. "הנוער"? "כנס העתידנים"?

פסטיבל קולנוע דרום ייפתח בסינמטק שדרות ב-2 ביוני ויימשך ארבעה ימים.

 

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “קאן, חיפה, שדרות: הצפון והדרום”

  1. סמי טאט 23 אפריל 2013 ב - 17:42 קישור ישיר

    הי יאיר
    ערב טוב
    יש עוד סרט ישראלי מדהים
    שקוראים לו
    רוקדים ביפו
    שהוקרן בטרייבקה
    לפני יומיים
    של הבמאית הילה מדליה
    רק רציתי להסב את תשומת לב הקוראים

  2. אילן 24 אפריל 2013 ב - 11:35 קישור ישיר

    אהלן יאיר

    לגבי משבצת הסרטים העצמאיים- לא יכול להיות שפשוט שני הסרטים הללו, בני ה45-50 דקות, היו טובים יותר מסרטים אחרים שהיו מועמדים לפסטיבל?


השאירו תגובה