07 מאי 2013 | 11:44 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

סטיבן סודרברג מציג: מצב הקולנוע

לפני שבועיים הוזמן סטיבן סודרברג לפסטיבל סן פרנסיסקו לשאת שם הרצאה תחת הכותרת "The State of Cinema". על משקל "מצב האומה", הנאום השנתי של הנשיא בקונגרס. סודרברג, שבקיא בכל הצדדים של הוליווד – מלהיטים שוברי קופות עתירי תקציב, דרך דרמות זוכות אוסקרים ועד סרטים עצמאיים דלי תקציב, שמכיר הצלחה וגם כשלון – נשא נאום מבריק שמנסה לפצח מה מקולקל בקולנוע האמריקאי של ימינו. כולל התהייה: האם הוא באמת מקולקל? כמות המידע שהוא מספק פשוט אסטרונומית, והדיווחים שלו מתוך פנים הוליווד מרתקים ומאירי עיניים על איך העסק הזה עובד – מתימטית.

היתה רק בעיה אחת: סודרברג סרב בתוקף שהנאום הזה שלו יופץ – לא וידיאו, לא הקלטה ולא תמלול. כל ניסיון שנעשה להעלות הקלטה של הדברים שהוא אמר לאינטרנט, הורד מיד לבקשת אנשי הפסטיבל. אבל הביקוש גבר עד שלבסוף סודרברג התרצה ונתן לאנשי אגודת הקולנוע של סן פרנסיסקו (בראשה עומדת המפיק העצמאי טד הופ) אור ירוק להעלות את הווידיאו ואת התמלול. בין אם אתם מאיזינים לו או קוראים את דבריו, הם מאלפים. מומלץ לכל מי שמתעניין בקולנוע – בין כיוצר, כמדווח או כצורך.

 

State of Cinema: Steven Soderbergh from San Francisco Film Society on Vimeo.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “סטיבן סודרברג מציג: מצב הקולנוע”

  1. הירנוט 7 מאי 2013 ב - 13:40 קישור ישיר

    אהם… שיעול… https://cinemascope.co.il/archives/14768#comments

  2. שלו 7 מאי 2013 ב - 19:11 קישור ישיר

    קווין סמית נתן את אותו הנאום רק מצחיק הרבה יותר לפני כמה שנים.
    אני מניח שאם היה משחק לסודרברג המזל והוא היה עושה ממנטו או אינזומניה או אפילו התחלה, הוא לא היה מכריז על פרישה וסולד מהוליווד. הוא מנייאק ממורמר בעיקר בגלל השנתיים שלוש האחרונות שלא היטיבו איתו והאמת שהוא גם לא הבריק בהן יותר מדי. מה שהוריד אותו לגמרי היה ״צ׳ה״ הארוך והמייגע עליו הוא בנה הרים וגבעות. גם בשיא תהילתו כששיחק שוטרים וגנבים עם קלוני ופיט, זה היה בינוני פלוס, לא יותר מזה.
    לכן, הוא צודק. מזהים גאונות כשרואים אחת. אין הרבה כמו נולאן. סודרברג הוא לא נולאן.

  3. אדם 14 מאי 2013 ב - 9:50 קישור ישיר

    זה בסדר, גם נולאן הוא לא כזה ״נולאן״


השאירו תגובה