13 מאי 2013 | 18:40 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

איך קרה ש"איירון מן 3" הפך לסרט הכי מצליח בסדרה בישראל?

"איירון מן 3" היה גם בסוף השבוע האחרון הסרט הכי נצפה בארץ. הוא הוביל את טבלאות המכירות בישראל בכל שלוש רשתות הקולנוע בהן הוצג (יס פלאנט, גלובוס מקס וסינמה סיטי). הסרט כבר עבר את קו מאה אלף הכרטיסים.

בסוף השבוע הראשון להפצתו, בצירוף הקרנות טרום הבכורה של חופשת ל"ג בעומר, מכר הסרט כ-70,000 כרטיסים. מספר עצום (אגב, רוב הכרטיסים נמכרו לגרסת הדו מימד של הסרט). אבל ההישג הגדול האמיתי של "איירון מן 3" הוא העובדה

ש-70,000 כרטיסים היה המספר אליו הגיעו שני סרטי "איירון מן" הקודמים בסוף מסע ההפצה שלהם. והנה, השלישי עוקף אותם תוך סוף שבוע ארוך אחד.

נשאלת השאלה: איך זה קרה?

האם תוך שלוש שנים הפך "איירון מן" ממותג עלום לגיבור הכי אהוב? ההצלחה העצומה של "איירון מן 3" בעולם – הוא יגיע למיליארד דולר ממש מהר – מבססת את הטענה הזאת. אבל בעולם, להבדיל מישראל, שני סרטי "איירון מן" הקודמים היו הצלחות ענק, הסרט השלישי הוא פשוט הצלחה עוד יותר ענקית.

ואולי זה קשור להצלחה הענקית – בעולם ובישראל – של "הנוקמים". אולי זה הסרט שהצלחתו מינפה את הסרט השלישי, ולא הסרטים הקודמים (ולראיה, "איירון מן 3" ממשיך את עלילת "הנוקמים" ולא את עלילת "א"מ2").

ואולי זה משהו בכלל חיצוני לסרט. אולי זה קשור להפצה. אולי העובדה שמארוול עברה לידי דיסני, בתור המפיצים הבינלאומיים, שחולל את השינוי. אולי ההפצה הפעם אגרסיבית יותר, דומיננטית יותר, ואולי – וזה הקלף הגדול של דיסני – הם הצליחו למכור אותו כסרט ילדים (שמתאים גם למבוגרים).

והאם העובדה שהסרט השלישי הופץ בארץ על ידי פורום פילם, בעוד השניים הקודמים הופצו על ידי כלובוס גרופ, קשורה לכך? מה אלה יודעים לעשות שאלה לא?

קשה לשים את האצבע מה גורם לסרט מסוים להצליח יותר מחברו. לפעמים זה סתם עניין של תזמון. העובדה שאין שום סרט אקשן שמתחרה בו כרגע בוודאי עוזרת לו. יוצרי הסרט יתנו את הקרדיט לסרט; המפיקים יתנו קרדיט למותג אותו הם בנו בהתמדה ושהגיע כעת להבשלה; המפיצים יתנו את הקרדיט לעצמם, וליכולת שלהם להביא את הסרט למודעות רחבה – יותר ממה שעשו קודמיהם בתפקיד – ולעניין בסרט גם ילדים וגם מבוגרים, גם גברים וגם נשים.

ואולי פשוט, סוף סוף, הקהל הישראלי חזר להתלהב מגיבורי על – ההצלחות הגדולות של "הנוקמים" ושל שני סרטי "האביר האפל" הם ראייה לכך.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “איך קרה ש"איירון מן 3" הפך לסרט הכי מצליח בסדרה בישראל?”

  1. שלו 13 מאי 2013 ב - 19:31 קישור ישיר

    ואולי אולם איימקס חזר לפעול במחוזותינו, על מסכו הגדול, משקפי תלת המימד המאוד נוחים שלו ומחיר הכרטיס הלא זול בכלל שהוא חופן

  2. רני 13 מאי 2013 ב - 19:37 קישור ישיר

    אולם האיימקס לבדו לא יכול להפוך סרט להצלחה. יש רק אולם אחד כזה בארץ. ובכלל: רוב הכרטיסים נמכרו להקרנות הדו מימד, ובאיימקס מוקרנת גירסת תלת מימד.

  3. אילן 13 מאי 2013 ב - 20:46 קישור ישיר

    האמת היא שאין שום דבר אחר שווה צפייה כרגע על המסכים. תיזמון מצויין להפצה

  4. שני 13 מאי 2013 ב - 23:15 קישור ישיר

    פורסם טריילר ראשון לכנס העתידנים של ארי פולמן- http://blogs.indiewire.com/theplaylist/watch-trippy-meta-trailer-for-ari-folmans-cannes-flick-the-congress-starring-robin-wright-20130513


השאירו תגובה