09 יוני 2013 | 14:39 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

סופיה קופולה ופן-אק רטנארואנג בפסטיבל סרטי הסטודנטים

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים ייפתח ביום רביעי הבא, 19.6, בגרסתו החדשה כאירוע שנתי. עד כה, הפסטיבל – שנוסד ב-1986 – התקיים פעם בשנתיים. כתוצאה מכך, הוא ריכז אליו את סרטי הסטודנטים הבכירים בעולם, אירח קולנוענים ושחקנים אדירים מהעולם, והיה נקודת זינוק ללא מעט יוצרים ישראליים וזרים הרבה לפני שהם היו מוכרים לקהל הרחב. הפסטיבל התל אביבי נחשב, לצד פסטיבל מינכן, לפסטיבל החשוב בעולם לסרטי סטודנטים. לכן שינוי הפורמט השנה הוא שעת מבחן: האם הוא יצליח לשמור על מעמדו ועל איכותו גם כאירוע שנתי?

בינתיים, יש מקום קל לאופטימיות. התחלתי לצפות בכמה וכמה מסרטי תחרות הסטודנטים הישראלית וזו מסתמנת כשנה מוצלחת מאוד בבתי הספר.

ולאט לאט, גם התוכניה שמחוץ לסרטי הסטודנטים מתחילה להתפרסם. סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "בלינג רינג" של סופיה קופולה, שיוקרן בבכורה יום לפני צאתו להקרנות מסחריות בארץ. אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום רביעי, 19.6, בגן הפסגה ביפו.

האורח המרכזי בפסטיבל יהיה אחד מבמאי הקולנוע האהובים עליי בעשור האחרון, פן-אק רטאנארואנג התאילנדי. חוץ ממפגש שלו עם קהל ועם סטודנטים, יוקרנו במסגרת הפסטיבל שלושה מסרטיו: "חיים אחרונים ביקום", "גלים נסתרים" וסרטו האחרון "Headshot". ותיקי הבלוג אולי זוכרים שאי שם ב-2009, בימי "מועדון סינמסקופ" בסינמטק הרצליה, ערכנו דאבל פיצ'ר של שני סרטיו, "חיים אחרונים ביקום" ו"גלים נסתרים" ביום גשום מאין כמוהו. הנה תזכורת על מה הסרטים האלה ומי הוא פן-אק הלה, שחבריו פשוט קוראים לו ג'וני.

אורח נוסף יהיה הבמאי המרוקאי-צרפתי נביל עיוש ("נסיך הרחוב"), שיבוא לשפוט בתחרות הים תיכונית של הפסטיבל. הבמאית הצרפתית קתרין ברייה תהיה יו"ר חבר השופטים (שאלה חדשות טובות לסרטי סם שפיגל וסצינות הסקס שלהם השנה).

שלושה פיצ'רים ישראליים יוצגו במשבצת שכותרתה היא "הפיצ'ר הראשון שלי", שתציג את סרטי הבכורה הארוכים של בוגרי החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב (אה, צריך להזכיר: כל הפסטיבל הזה הוא בהפקת אוניברסיטת תל אביב). יוקרנו "פרדייס קרוז" של מתן גוגנהיים, "בשר תותחים" של איתן גפני ו"ריח פועלים" של גודיס שניידר ושונית אהרון.

וכנראה כדי לבסס את עצמו בהדרגה כפסטיבל המוביל בישראל לסרטים קצרים, וכפי שכבר דיווחנו בעבר, משיק הפסטיבל מסגרת תחרותית חדשה לסרטים קצרים עצמאיים, שלא הופקו בבתי ספר לקולנוע. במרכז התחרות הזאת יוקרן "החופש הגדול" של שרון מימון וטל גרניט, שכבר זכה בפסטיבל ירושלים, הוקרן בפסטיבל סאנדאנס ויוצג מחר בפסטיבל לקולנוע גאה. לצידו יוצג גם "מתת", סרטה הראשון כבמאית של השחקנית (הנהדרת) רותם זיסמן-כהן, בהפקת יעל אבקסיס.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה