10 יולי 2013 | 15:24 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

פסטיבל ירושלים 2013: זוכות

לפני הכל עדכון: סרטו הקצר של דוד טאובר, "וזר לא יבין זאת", הוקרן הבוקר בשנית בפני שופטי תחרות העלילתית, אחרי שבהקרנתו הראשונה הוא הוקרן בלי סינק. לפחות העוול הזה תוקן. סרטו של טאובר הוקרן במקבץ השלישי, ואחריו הוצגו גם "בשבחי היום" ו"הנשכחים", שהם – לדעתי – בעלי הסיכויים הגדולים ביותר לזכייה. "הנשכחים" הוא הסרט הקצר הכי טוב מבין אלה שראיתי בתחרות הקצרים.

===============

ועוד עדכון: בתחילת השבוע התקיימה תחרות הפיצ'ינג השנתית במסגרת הפסטיבל (הצגתם של סרטים שנמצאים עדיין בשלב ראשוני של פיתוח או כתיבה). בפרס הראשון זכתה אפרת כורם על הצעתה לסרט הבכורה שלה, "בן זקן". בפרס השני זכה אבישי סיון ("המשוטט") על סרטו "תיקון". בפרס השלישי זכתה הגר בן-אשר ("הנותנת") על סרטה "הפורצת". שתי הזוכות והזוכה הם כולם בוגרי פסטיבל קאן: סרט הגמר של כורם, "ברחל בתך הקטנה" (ממכלת ספיר), התחרה בסינפונדסיון ב-2007, לצד "משעולים", סרטה של הגר בן-אשר (ממנשר). בן-אשר וסיון הגיעו עם סרטי הבכורה שלהם – בשניהם סצינת אונס, אם זה משנה – לפסטיבל קאן.

על אפרת כורם קראתם בבלוג דברי שבח בשבועות האחרונים. כורם – לצד ארז פרי – היא המנהלת האמנותית של פסטיבל קולנוע דרום, והתוכנית שהיא ארגנה שם לכבוד אורי זהר, כולל האירוח שלו במכללה, היתה מבריקה. הצעתי לקחת את כורם כמחליפתה של אליסיה ווסטון בניהול פסטיבל ירושלים – הלצה לכאורה, אבל לא נטולת ביסוס רציני. אז הנה, היא יוצאת מהפסטיבל הזה זוכה.

אבל שימו לב לזה: הזוכה השנה היתה אפרת כורם, שזכתה ארבעה ימים אחרי שרוני קידר זכתה בתחרות של חממת התסריטים הירושלמית. בשנה שעברה זכתה בפיצ'ינג שירה גפן. שנה לפני כן זכתה טליה לביא. בקיצור, אני מדבר על הגל החדש הנשי של הקולנוע הישראלי – שהטפטופים שלו כבר מגיעים למסכים (שניים מששת סרטי התחרות העלילתית בירושלים הם של במאיות), ואירועי הפיצ'ינג הם כמו המפה הסינופטית שאיתה אפשר לקרוא את תחזית מזג האוויר של השנים הבאות. זאת הולכת להיות המהפכה הגדולה הבאה של הקולנוע הישראלי – במאיות.

=================

ארז ברנהולץ, שלצד אלעד גולדמן היה מנהל פסטיבל סרטי הסטודנטים בשנתיים האחרונות, הסתובב אתמול בסינמטק ירושלים והציג את המנהלות הבאות של הפסטיבל: טליה ברנשטיין ורוני שמיס. עד השנה, כל מנהלי פסטיבל הסטודנטים הגיע למהדורה אחת והוחלף – כולם בוגרים טריים של החוג לקולנוע שהפסטיבל הזה היה עבורם מקפצה להמשך הקריירה. מהשנה, עם המעבר לפסטיבל שנתי, תפקיד המנהלים הוא יינוי לשני פסטיבלים. לברנשטיין ולשמיס תהיה עכשיו שנה לפצח איך הופכים את פסטיבל סרטי הסטודנטים לאירוע שנתי מרכזי על לוח השנה (הצפוף!) של פסטיבלי הקולנוע בארץ.

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “פסטיבל ירושלים 2013: זוכות”

  1. דני 10 יולי 2013 ב - 22:59 קישור ישיר

    בעצם, הגר בן אשר זכתה בפרס הראשון, כי זה על פי חשיבות מעניק הפרס. אני מאחל לה בהצלחה בצילומים.

  2. יפעת 10 יולי 2013 ב - 23:00 קישור ישיר

    הפיץ' של הגר היה מדהים. נשמע סרט מעולה.


השאירו תגובה