15 אוקטובר 2008 | 08:30 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

מסיכות, רעשנים

מישהו היה בערב הפתיחה בפסטיבל חיפה או באייקון? דיווחים?

אני מגיע לחיפה היום. תזכורת: ב-12:00 יתקיים בבית הכט פאנל על ביקורת קולנוע ובלוגים, בהשתתפות איתן גרין. אני אהיה שם גם. הכניסה חופשית.

======

ג'וזף גורדון לוויט ("בריק") ערך על המחשב שלו סרטון תמיכה בברק אובמה:

======

עוד שבועיים להאלווין ואפשר כבר להתכונן:

אם אתם בניו יורק בהאלווין (31 באוקטובר) אל תפספסו הזדמנות להשתתף בשיחזור המצעד של פריס ביולר מתוך "שמתי ברז למורה". הפרטים כאן. מי שהולך, שיישלח תמונות.

האתר "פנדנגו" ערך סקר בין קוראיו לברר לאיזו דמות קולנועית הם הולכים להתחפש השנה בהאלווין. ובמקום הראשון? הג'וקר. במקום השני? באטמן. רוברט דוני ג'וניור כבר את מקומות שלוש וארבע: איירון מן וקירק לזרוס ("רעם טרופי"), בהתאמה. הנה התוצאות.

כלום לא מספרים לי בבית הזה. אהרון קשלס הלך לביים – יחד עם נבות פפושדו – את סרט האימה "כלבת". וואו, נשמע מסקרן. בכורה עולמית באייקון הבא? אבל הכי משונה: למה אין עדכונים וצילומים מהסט בבלוג שלו?

======

עוד עניינים:

מארק שיבאס, שהיה מנהל מחלקת הדרמה של הבי.בי.סי, מת מסרטן בגיל 70. חוץ מהעובדה שהוא עזר להזניק את הקריירות של יוצרים כמו מייקל ווינטרבוטום ואנתוני מינגלה, שיבאס התארח לא פעם בפסטיבלים בארץ ובסדנאות מקומיות והיה דמות מוכרת ותומכת בקרב מפיקים ואנשי טלוויזיה בארץ. הוא גם חתום כמפיק אחראי על לא מעט סרטים וסדרות.

(ויה MCN): "אסקווייר" מפרסמים פרופיל מקיף למדי על פול תומס אנדרסון, "הבמאי האמריקאי הייחודי ביותר באמריקה כרגע".

ו"הגרדיאן", לרגל צאת "W ", תוהים אילו עוד סרטים נעשו ששמם הוא אות בודדת בא-ב האנגלי. אני זכרתי את M של פריץ לאנג, את Z של קוסטה גברס ואת O של טים בלייק נלסון. מתברר שיש עוד.

נושאים: כללי

7 תגובות ל - “מסיכות, רעשנים”

  1. bring it on 15 אוקטובר 2008 ב - 8:45 קישור ישיר

    "כלבת" עוד לא התחיל להצטלם. ומצחיק כי ידיעה על זה התפרסמה לפני כמה שבועות בעיתון שאתה כותב בו.

  2. אורי 15 אוקטובר 2008 ב - 9:35 קישור ישיר

    בנודע לטקס –
    בא נקווה שהפסטיבל יהיה טוב ממנו.
    התחיל בבלגאן נוראי בכרטיסים לטקס ולסרט. נוראי. העובדים המסכנים שמונו לחלק את ההזמנות התמוטטו מול הבלגאן שהשאיר רבים בלי כרטיס (בהתחלה – בסוף הכל כמובן הסתדר) ובעיקר מול הכעס הרב שהופנה אליהם מכל עבר בגסות רוח לא קטנה. כמובן שכל מי שניסה עוד בשקט בתור נדחף או נדרך או סתם נסדק לו עור התוף. בסופו של דבר רק רצינו לחבק את העובדים האומללים, למרות שגם לנו לא היו בהתחלה כרטיסים.
    ושוב – בסוף הכל הסתדר, והאמת היא שלא היה כדאי ממש להדחף.
    אבל לפני זה – יחס מעוות לחלוטין בין גודל "גינת הפסטיבל", כמות האוכל ומספר האנשים הביא לצפיפות, מריבות על כסאות, תורים מגוכחים לקפה או סתם מים, ולמאבקים ישראלים מאוד ומאוד לא בינלואמיים על סושי.
    אנחנו עמדנו בפינה והבטנו בתמהון.
    (ומשהו שחשוב לי להגיד: למה לעזאזל אי אפשר להבין שיש אנשים שלא אוכלים חיות? למה אי אפשר לבא לארוע כזה ולראות, פעם בחמישה מגשים, איזו מנה ללא משהו מת עליה? זה כל כך מבאס כל פעם מחדש. אם זאת – גם אם היה אוכל לצמחונים (היו שמועות על טופו) בטח לא הייתי מגיע אליו).
    ברור שגם להתמנגל כמו שצריך לא היה טעם בין כל האנשים הכעוסים, הרעבים והצמאים – בטח שלא להזמין אותם לסרט שלי. מה גם שמהרגע שנכנסנו היה כרוז שצעק "נא הכנס! הטקס מתחיל ע-כ-ש-י-ו!!!".
    הוא שיקר.
    כשכבר נכנסנו, הרבה אחר כך, עשינו זאת יחד עם הנשיא – כלומר הטקס רק החל. והוא היה ארוך מאוד. מאוד. כמעט שעה וחצי!
    היו בו כמה רגעים יפים: התזמורת הסימפונית של חיפה הייתה על הבמה (כבר מרשים) עם רפי קדישזון ונגנה יפה את המוסיקה הנהדרת של 'בלוז לחופש'. אבל עם זאת ששי קשת טרח להרוס בהמשך שני שירים מקסימים – זה מהשוטר אזולאי (מחווה לקישון) ואחד מקזבלן (מחווה לגולן).
    למרות שמרב מכיאלי המנחה, שנעה בין המעצבנת למאגניבה בקלילות, טענה שיש שלוש מחוות בפסטיבל ספרנו עוד שתיים – לאסי דיין ולאיתן גרין (שהפריז בנאום מתוק וארוך להפליא). קצת מסיבי לטקס אחד וזה לפני שספרנו פוליטקאים, פונקציונרים, פרס לפול שריידר ומינוי עמוס גיתאי ליו"ר כבוד של הפסטיבל (?).
    רגשו: הנשיא פרס, פול שריידר, נפתלי אלתר שר את "הלכתי והלכתי".
    ייבשו: אורי קליין (נאום אינסופי על איתן גרין), השר מג'אדלה (שמביך שאף אחד בלשכה שלו לא אומר לו שכבר לא מברכים יותר גמר חתימה טובה), פוליטקאים ועסקנים.
    צל"ש: לעורכי הקליפים של המחוות (בחירות נהדרות!) ולתזמורת.

    והסרט?
    מיותר מיותר מיותר.

  3. רתם 15 אוקטובר 2008 ב - 12:29 קישור ישיר

    לאורי –

    הכוונה של שלוש המחוות היא לאותם קליפים של קישון, דיין וגולן שלוו על-ידי התזמורת (אני הייתי אחראי על החלק הזה, תודה על הצל"ש למרות שהפסטיבל התקמצן בסוף על אונליין והכותרות נראו זוועה). אני יודע שזה קצת התלבל עם העניינים של איתן גרין ופול שרדר, אבל מקווה שבסוף זה השיג את המטרה.

  4. אורי 15 אוקטובר 2008 ב - 14:26 קישור ישיר

    אז ראשית – ח"ח אישי
    שנית – הרהור: הפסטיבל התקמצן על האונליין! על מה אנחנו מדברים פה? משמרת-שתיים? על זה מתקמצנים?
    בעצם אתה אומר: הפסטיבל התקמצן על איכות התמונה, או במילים אחרות:
    פסטיבל הקולנוע התקמצן על הקולנוע!
    מבאס.

  5. הילה 15 אוקטובר 2008 ב - 20:12 קישור ישיר

    אז מארועי אייקון אמש:
    היה מפוצץ באנשים. אחרי הטקס פתיחה ראינו את the fall בסינמטק2, שהיה מלא עד אפס מקום (טוב, זה לא כ"כ קשה. הוא די קטן). סרט מקסים! ללכת לראות. הבנתי שהוסיפו לו עוד הקרנה בחמישי בערב.

  6. PopPy 15 אוקטובר 2008 ב - 22:43 קישור ישיר

    אייקון נחמד, למרות שהאווירה השנה קצת שונה.
    צפיתי ב- The Mist, סרט מוצלח בפני עצמו, ובאייקון כמו באייקון תמיד אפשר לצפות לקהל נלהב שמוחא כפיים לדמויות, או זורק הערות ביניים מצחיקות;.

  7. עיתו נאי 27 אוקטובר 2008 ב - 18:43 קישור ישיר

    בעיתון היה כתוב שבכלבת ישחקו מנשה נוי, הנרי דויד, פיני טבגר וליאור אשכנזי ויהיה גם רן דנקר ואניה בוקשטיין ועוד הרבה.


השאירו תגובה