11 נובמבר 2008 | 08:30 ~ 21 תגובות | תגובות פייסבוק

לגיליון זה מצורף פוסטר של ראש העירייה הבא

דב חנין. צילום: תמר קרוון
דב חנין. צילום: תמר קרוון (לחצו להגדלה)

האם כבר הצבעתם בבחירות לרשויות המקומיות? אנא ספרו מאיזו עיר אתם, האם כבר הצבעתם, ואם לא – למה אתם מחכים. מי שרוצה לספר גם עבור מי הצביע – בייחוד התל אביבים והירושלמיים, במירוצים שמסקרנים אותי – אל תעצרו את עצמכם. (ואם גם המירוץ בעיר או בישוב שלכם מותח ומסקרן, ספרו כאן עליו).

הצילום בעמוד זה הופיע לפני כמה שבועות ב"העיר" בכתבת פרופיל על דב חנין. תמר קרוון צילמה את הפורטרט המופלא הזה שלדעתי הפך את כל הטקסט שמולו למיותר, הכל כבר היה ברור מהתמונה. הפורטרט הזה הוא בעיני כמעט כמו צילום רנטגן על חושי: איכשהו נדמה לי שכל האופי והאישיות של חנין משתקפים בו. לכאורה צילום ראש סטנדרטי, יהיו שיגידו – בשל גווני התכלת – תמונת פספורט. אבל לא, בפועל יש כאן לכידה נדירה של מהות (לקרוון יש את זה בלא מעט מצילומיה). לתדהמתי הצילום הזה לא הופיע בשער העיתון, לכו תבינו. ביקשתי מקרוון רשות לפרסם כאן את הצילום שלה לרגל יום הבחירות, ולשמחתי היא הסכימה. אני בדרכי לקלפי ברחוב צייטלין להצביע לדב חנין. עדכוני הבלוג יתחדשו אחר כך. עד אז: בהו בעיניו. זה האיש שהלילה יכפה על רון חולדאי סיבוב בחירות שני.

נושאים: בשוטף

21 תגובות ל - “לגיליון זה מצורף פוסטר של ראש העירייה הבא”

  1. איתי 11 נובמבר 2008 ב - 9:08 קישור ישיר

    נכון, זה בלוג פרטי שלך ותכתוב מה שבא לך, אבל שגעת אותנו עם כל תוכן הבחירות הזה. אני קורא קבוע באתר בשביל לצאת מכל זה, כל מה שמופיע בynet ודומיהם. יכול רק לקוות שהיום זה ייגמר.

  2. יובל אדם 11 נובמבר 2008 ב - 9:25 קישור ישיר

    הרשו לי שלא להסכים.
    כל הכבוד על ההתגייסות. יש לנו בארץ מחלה, של אנשים שמתרחקים, מתנערים, טומנים את ראשם בחול.
    דווקא בארץ בה המעורבות בנעשה כל כך חשובה ומתבקשת.
    אז ליאיר, ולשאר הבלוגרים שכתבו ודחפו עד שיצא לכולנו המיץ, כל הכבוד.
    יש פה בחירות מיוחדות, עם מועמד יוצא דופן, ולא נורא בכלל אם תאוות הסרטים שלנו תתאפק עד מחר.

  3. באנדר 11 נובמבר 2008 ב - 9:34 קישור ישיר

    הצבעתי לדב חנין ולמר"ץ, אבל בחשש מסוים.
    אני חושש שדב חנין צדקן. נכון אנחנו אוהבים לאהוב אנשים עם עקרונות, אנשים ישרים כמו סרגל. רק מה, אנשים כאלה הם לפעמים גם הכי מסוכנים.
    בני בגין הוא דוגמא לא רעה.
    אני מקווה שחנין הוא ריאליסט ולא מהפכן. פוליטקאי ולא צדקן.

  4. עדו 11 נובמבר 2008 ב - 9:43 קישור ישיר

    אחרי שלא הצלחתי להירדם כל הלילה הצבעתי לדב חנין ועיר לכולנו. לא בגלל התלבטות – היה לי ברור שאני מצביע עבורו מהרגע שהחליט להתמודד. אבל בשבועות האחרונים גם התגייסתי לעניין באופן יותר פעיל, ובפעם הראשונה הרגשתי סוג של תקווה בכל מה שקשור למערכות בחירות. הבחירות המוניציפליות תמיד נראו לי סגורות מראש; בבחירות הכלליות שעומדות להיות בפברואר האופציות לדעתי הן בין הגרוע, הגרוע יותר והכי גרוע. ופתאום בבחירות בת"א יש אלטרנטיבה טובה, אמיתית, שיכולה להביא שינוי גדול. ואני בלחץ – כי אם מועמד כמוהו לא יצליח להגיע לסיבוב שני ולהיבחר, אחרי קמפיין לא פחות ממרגש (כן, עם כל הציניות המובנית – לראות את כל הפעילים עם החולצות, והשלטים על המרפסות מרגש אותי. במיוחד לעומת שלטי החוצות שנקנו בכסף רב של מתמודדים אחרים. ראיתם מישהו מסתובב עם חולצות של חולדאי? יש דבר כזה בכלל?) – אני אאבד תקווה לחלוטין. עבורי הבחירות האלה יקבעו הרבה מאד -מעבר לשאלה אני אוכל להמשיך לגור בעיר שנולדתי בה בשנים הקרובות, הבחירות יקבעו אם אני אמשיך להאמין, מתחת לתדמית התל אביבי המנוכר, שאפשר להביא לשינוי אמיתי. אז שתהיה לכולנו עיר לכולנו, או לפחות סיבוב שני.

  5. איתי 11 נובמבר 2008 ב - 9:45 קישור ישיר

    ליובל,
    אם יאיר לא היה תומך במועמד שלך בטח היית כותב אחרת.
    קריאה בבלוג זה או אחר לא מלמדת על חוסר מעורבות כל, בדיוק להיפך, רצון קל לברוח מזה, אחרי שזה כל מה שמעורבים בו. אין לי שום בעיה עם חנין או כל מועמד אחר, אני בכלל ירושלמי (כן, יש קוראים גם מחוץ לת"א), אז יש לנו את הצרות שלנו. כנראה שלפי הגדרתך, אני חולה במחלה.
    ומצטער, כל בחירות הן "מיוחדות", זה הכל תלוי עד כמה אתה מעורב בהן הפעם ועד כמה המועמד "קנה" אותך או לא. אין כל הבדל בין אלו לאלו שהיו ויהיו. זה רק נראה לנו ככה בגלל ההווה.

  6. איתן 11 נובמבר 2008 ב - 9:47 קישור ישיר

    אני לא בעסק. אני גר ברמת השרון, עובד בהרצליה, אבל באמת איכפת לי מהבחירות ב…תל אביב. זו עדיין העיר שאני מגיע אליה בשביל לצרוך את (רוב) התרבות שלי.

    בגדול : נכון, רון חולדאי אולי גס רוח, אבל הוא עשה הרבה לחזות העיר. ומצד שני, דב חנין אולי נחמד, אבל אני ספקן גדול עד כמה תכנית התחבורה שלו ישימה. ולכן, אם הייתי תושב תל אביב, הייתי מצביע לחולדאי.

    אבל אני לא.

    ונחמד לי לגור ברמת השרון, ולמרות כמה דברים קטנים ומעצבנים, אני לא רואה צורך להחליף את ראש העיר, ומצד שני, אני גם מרגיש פחות מעורב בעניינים המקומיים. אני לוקח את קו 24 עד לכיכר רבין, והולך ברגל לסינמטק. אני לא מצביע ברמת השרון.

  7. אוטו פוקוס 11 נובמבר 2008 ב - 10:06 קישור ישיר

    בדרך לבחור בדב וב"עיר לכולנו", בקלפי בעירוני א'. יאללה סיבוב שני!

  8. סמדר 11 נובמבר 2008 ב - 10:06 קישור ישיר

    דב חנין הוא כמו ברק אובמה:
    שניהם באו משומקום והצליחו מעבר למצופה.
    אצל שניהם הציבור צריך "להתגבר" על הרקע ממנו באו (חנין – מפלגה קומוניסטית, אובמה – שחור).
    על שניהם הופצו שמועות מרושעות (חנין – לא שר את ההמנון, אובמה – מוסלמי).
    אובמה – ניצח בגדול. וחנין?
    אני בעדו.

  9. נונין 11 נובמבר 2008 ב - 10:15 קישור ישיר

    שיימלס פלאג – על חנין ואובמה, אצלי בבלוג:

    http://israblog.nana10.co.il/tblogread.asp?blog=291774&blogcode=10149683

  10. יובל סער 11 נובמבר 2008 ב - 10:42 קישור ישיר

    הצבעתי לדב חנין.
    ומסכים בעניין התמונה, יופי של צילום.

  11. עופר ליברגל 11 נובמבר 2008 ב - 11:08 קישור ישיר

    בחרתי בירושלים, במר"צ וניר ברקת. אומנם אני לא מסכים עם הדעות הימיניות של ברקת, אבל הבעיה היא שהבחירה היא בין ימיני חילוני ולבין ימיני דתי והמאבק בכפייה הדתית הרבה יותר תלוי בראש העיר מבנייה באזורי מחלוקת.אני לא מאמין בהצבעות מחאה, לפרוש לא יהיה איכפת שמישהו בחר בבירון, הוא רק ישמח על כל קול חילוני שלא הלך לברקת. חוץ מזה, אני מקווה שמר"צ תהיה מספיק גדולה על מנת שברקת יהיה חייב לעשות קואליציה או עימה או עם החרדים, מאחר והוא כנראה יעדיף את מר"צת ייתכן ותוכניות הבנייה המסוכנות במזרח ירושלים יגנזו.

  12. איתמר 11 נובמבר 2008 ב - 12:09 קישור ישיר

    מתי יהיו סרטים ישראליים טובים?

  13. סמדר 11 נובמבר 2008 ב - 14:19 קישור ישיר

    לנונין –
    מצטערת, לא קראתי את הבלוג שלך. אין ספק שאתה יותר מעמיק ברעיון הזה.

  14. גיא אורבניאק 11 נובמבר 2008 ב - 15:46 קישור ישיר

    כנראה שישראל הופכת למעצמת קולנוע בלי ששמנו לב.
    התפרסמו רשימת 14 הסרטים שמתמודדים על סרט האנימציה הטוב ביותר באוסקר ויש שם לא אחד אלא שני סרטים ישראלים !? (טוב,יותר נכון לומר סרט וחצי )

    גם ואלס עם באשיר וגם 9.99 $ של אתגר קרת וטטיה רוזנטל.

    וזה כבר באמת שווה קומוניקט
    מישהו מתנדב לקמנקט את כלי התקשורת הישראלים ??

  15. ליז 11 נובמבר 2008 ב - 16:02 קישור ישיר

    הצבעתי בעירוני א' לדב חנין ולמרות שבסביבת ההצבעה שלי שמעתי דיבורים אך ורק על דב חנין ודב חנין אני בספק גדול אם מחוץ לבועה הקטנה של המרכז שאני חיה בו מצביעים גם לדב חנין, לדוגמה, האם האנשים(שכנראה לא מגיעים לבלוג שלך לעדכן אותנו) בדרום העיר בעדו? או בעד מי? למי הערבים ביפו מצביעים? אני חושבת שלחולדאי, כי יש לו ברשימה את קוקי היקר, ולמי האנשים מרמת אביב והצפון מצביעים? אני בטוחה שאותם דב חנין מעניין הרבה פחות, ורון חולדאי נראה להם האופציה האולטימטיבית, ולמה לא? האוכלוסיה העשירה שהוא מטפח כבר שנים(בחוכמה? אני מניחה שנדע מחר) מאוד מרוצה מעבודות טיפוח העיר.

    מוזר שאתה כל כך בטוחה לגביי ניצחונו של דב, זה שמקיפים אותך האנשים ה"נכונים" לא אומר שהניצחון בכיסו…. זאת אוכלוסיה מאוד ספציפית. 

    רוה: אני בטוח בניצחונו של חנין? דרושה קריאה חוזרת.

  16. עדן 11 נובמבר 2008 ב - 16:47 קישור ישיר

    אני והאישה הצבענו היום לדב חנין. אני לא מאמין שיש לו סיכוי אבל הלוואי ואתבדה.

  17. נחום 11 נובמבר 2008 ב - 18:49 קישור ישיר

    אני לא הצבעתי לדב חנין. קשה לי עם מישהו שמטיף לסירוב גיוס ולא עומד בשירת התקווה.

    רוה: ואת חולדאי ראית פעם עומד בשירת התקווה?

  18. דרורית 11 נובמבר 2008 ב - 19:20 קישור ישיר

    הלכנו היום עם הילדים להצביע. בן הכמעט חמש דילג בעליצות אל הקלפי ואמר לי "היום אנחנו מצביעים לאובמה ולדב חנין, נכון?"
    נקווה שיהיה איזשהו שינוי, כך לפחות אני מקווה.

  19. אסנת 11 נובמבר 2008 ב - 20:01 קישור ישיר

    גם אני הצבעתי בעירוני א', לדב חנין ומר"צ. אמא שלי מתנדבת בקלפי, השתעממה קשות מהצהריים. אולי עכשיו יבואו אנשים אחרי העבודה.

  20. עמיצי 11 נובמבר 2008 ב - 22:38 קישור ישיר

    אני עמדתי כל היום בעירוני א', מסתבר שקלפי הבית של האתר… היו המון פעילים בתשלום, חציים לא מתל אביב, חלקם הגיעו דרך סוכנויות כח אדם או האינטרנט ולא ממש היו בקיאים בפרטים של המועמדים שלהם ומתחריהם. לעומתם כל המתנדבים של עיר לכולנו הפרושים בעיר עבדו בחינם ועשו עבודה מצויינת היכן שלא היו. זו רק עדות לאיזו סוג של תנועה היא עיר לכולנו אשר בראשה עומד דב חנין, אולם היא אינה תלויה בו ועומדת בפני עצמה, בניגוד למפלגות חד פעמיות שקמו ונפלו על מנהיגן.

  21. רפי 12 נובמבר 2008 ב - 7:27 קישור ישיר

    סתמתי את האף והצבעתי לניר ברקת בירושלים (מרצ למועצה). הוא לא כוס התה שלי, אבל לפעמים הרע במיעוטו זה מה שיש.


השאירו תגובה