05 נובמבר 2013 | 15:38 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

וולס בעד ״בית לחם״

רגע לפני הקרנתו בפסטיבל AFI, הוצג ״בית לחם״ לתקשורת הלוס אנג׳לסית, ואחד הצופים בסרט היה הבלוגר ג׳פרי וולס, שחזר ממנו עמוס שבחים. זה עניין גדול למדי, שכדאי לשים לב אליו כי הוא אומר משהו. כי להבדיל מלא מעט בלוגרי ומבקרי קולנוע אמריקאיים שעוקבים באופן דרוך ומעודכן מאוד אחר הקולנוע הישראלי – סקוט פיינברג, אן תומפסון, אליסה סיימון, ג׳סטין צ׳אנג וכו׳ – ג׳פרי וולס בדרך כלל לא שם לב לקולנוע הישראלי. למעשה, מאז ״ואלס עם בשיר״ אני לא זוכר את וולס מתייחס לסרט ישראלי. אני שט כאן על אדי הזיכרון, אבל אני לא זוכר את וולס כותב על ״למלא את החלל״ או ״הערת שוליים״ או אפילו על ״שומרי הסף״ (אולי כן על ״5 מצלמות שבורות״). זה לא ממש מעניין אותו. אבל הבאזז על ״בית לחם״ – אחרי טלורייד וטורונטו – הגיע עד אליו והניע אותו לצפות בסרט. הכותרת שלו ״באיחור ל׳בית לחם׳״ משדרת את נקודת המבט שלו: יש דיבור חזק סביבי על הסרט וכולם כבר כתבו ורו אותו, לכן גם אני צריך. כלומר, הסרט הזה עובד בתוך המילייה הקולנועי (העיתונאי, בשלב זה) באמריקה. אלה בשורות טובות לאנשי ״בית לחם״.

וולס, שרואה את עצמו מישהו בעל השפעה על חברי האקדמיה בבואם להצביע (ההיסטוריה מוכיחה שזה לא נכון, שההשפעה שלו מועטת, אבל לוולס יש את הכישרון לקלוט את הלך הרוח, את השיחות המתנהלות במסיבות סביב סרטים וזרמים, והוא מצליח לא פעם אפילו להתניע דיון או רעש סביב סוגיה מסוימת), כותב ״זה יהיה מטופש מצד ועדת הסרט הזר להתעלם מהסרט״. אני עדיין לא יודע לגבי מועמדות, אבל נראה לי שזה די מבטיח את זה ש״בית לחם״ יהיה בתשיעייה הסופית, לפני החמישייה.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “וולס בעד ״בית לחם״”

  1. איציק 5 נובמבר 2013 ב - 17:09 קישור ישיר

    אוף טופיק – סרט הפתיחה של פסטיבל ברלין 2014 – וס אנדרסון
    https://www.facebook.com/berlinale

  2. ד. 6 נובמבר 2013 ב - 0:11 קישור ישיר

    און טופיק- אחרי מחשבה נוספת- בית לחם פסימי ושכחתי לציין שוב-
    כמה מסכים גם, עם הביקורת שלך רוה, לסופים המדכאים, מדוכאים ומטומבלים לאחרונה- בקולנוע הישראלי.
    בית לחם ולמלא את החלל כזוכי אופיר ל"סרט הטוב של השנה"- בעייתי ודרוש תיקון.

    תתחילו כבר לחלק פרסים באומנות על פי מבקרים\צוות עם טעם טוב יותר מדודות שנותנות (לא מתוך זלזול בנשים חלילה, הבנתם את הכוונה שלי מאמין, בתוך הסרטים, נטע אלכסנדר ויעל שוב למשל- מעולות ביותר) ..
    לסרטים הכי פומפוזים- פרסים בישראל.
    גם במוסיקה- עצוב בעיניי שאין איזה זרקור איכותי (נניח- צוות של מבקרים טובים כמו עינב שיף, בן שלו, מני אבירם, רז ישראלי, גל אוחובסקי)…

    שיחלק אפילו פרס עם ממון רב (לאומנים ואלבומי השנה- זה ימריץ יצירה טובה יותר.

    "למלא את החלל" הבטוח (אורי קליין סיכם אותו מעולה הפעם, והמון פעמים, על מה חסר בזה) מידי "למלא את החלל" מעל המשגיחים ?!?! זה פשוט סתם טעם רע.

    בסרטים הייתי לוקח את כל צוות המבקרים שמרכיבים את שתי הטבלאות- באתר מעולה זה, ביחד עם המבקרים בטבלה בימי שישי ב"גלריה" (הארץ),
    וכל אלה (פלוס אנוכי ואיתן מפה, גם), היינו בוחרים כמה סרטים מיוחדים, איכותיים, מרגשים וסוחפים יותר.

    לא בשביל האדרה עצמית. בלי המעורבות שלי, רק תתנו למבקרים טובים את מושכות חלוקת הפרסים. מספיק להביך עם זוכים כמו נתן גושן במוזיקה.


השאירו תגובה