21 נובמבר 2013 | 19:34 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

התוועדות

גוט יום טוב. אנחנו בערב י״ט כסלו ואם תחפשו את חבריכם החבדניקים רוב הסיכויים שתמצאו אותם הערב בהתוועדויות חסידיות. את י״ט כסלו, חג הגאולה בלוח השנה החב״די, אימתנו כבר לפני כמה שנים כאן בבלוג כחג לכל דבר. לפני שנה כתבתי בקצרה מה פשרו של היום הזה, שהוא גם יום ההילולא של המגיד ממזריטש, אבל גם יום הולדתו ויום שחרורו ממאסר של רבי זלמן שניאור מליאדי, האדמו״ר הזקן, בעל התניא, מייסד חסידות חב״ד. הוא שוחרר ממאסר מבית כלא רוסי, בו נכלא בעוון לימוד והפצת היהדות, וכשהוא שוחרר, היום לפני 215 שנה, למעשה ניתנה הרשות להפצתה הפומבית של תורת החסידות, אותה לימד הבעל שם טוב, ושעד לאותו יום הופצה בחשאי, ותחת התנגדויות עזות.

בשנה החולפת ראינו את האדמו״ר הזקן, בעל התניא, נכנס גם לתוך המיינסטרים של הפופ הישראלי. ברי סחרוף ביצע ניגון שלו בדיסק האחרון שלו, ״עכשיו אתה כאן״. המילים מתוך תהלים.

רוצים לשמוע איך זה נשמע במקור, בהתוועדות חסידית עם הרבי מלווביטש? הנה. זה די עוצמתי.

ועכשיו הצטרף גם אביתר בנאי, בדיסק הקסום והמופלא החדש שלו, ״יפה כלבנה״, בו הקליט גרסה משלו ל״ניגון שלוש התנועות״, שנמסר מהבעל שם טוב למגיד ממזריטש וממנו לאדמו״ר הזקן, וכל אחד הוסיף משלו לניגון.

הנה, מתוך הופעה חיה של אביתר בנאי מלפני חודשיים (מתחיל ב-0:40):

 

אז תרימו כוס משקה (במילעיל) ונגיד ״לחיים לחיים״.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “התוועדות”

  1. גמצופה 10 ינואר 2014 ב - 9:42 קישור ישיר

    העולם החב"דנקי סובב סביב ההתוועדות והתאריכים – עכשיו אנחנו בשבט וגם בשבט יש תאריך מיוחד – השבת זה י' שבט והרבי האחרון (הרבי מליבוביץ') עלה לכס ההנהגה בתאריך הזה…


השאירו תגובה