27 נובמבר 2013 | 20:30 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

פרשת אבינעם חרפק: תגובת סינמטק ירושלים

איזה יום משונה. אני עוקב באינטרנט באופן קצת כפייתי אחרי כל הדיווחים סביב אריק איינשטיין – מותו, הלוויתו, הספדיו – אבל בבלוג אני עוסק בעולם אחר, שנראה לרגע כה רחוק היום. אבל אני ממשיך לעקוב אחר הסיפור הזה ולדווח עליו, כי הוא בינתיים ממשיך להתגלגל. הכוונה היא לסיפור פיטוריו של אבינעם חרפק מסינמטק ירושלים והעצומה ששוגרה למען ביטול הגזירה.

ועכשיו מגיע סוף סוף הצד השני בסיפור: תגובת הנהלת סינמטק ירושלים, כפי שהועברה אלי על ידי ניר בכר, סמנכ״ל התפעול של המוסד. התגובה מספרת סיפור קצת אחר, של מו״מ כלכלי בין הנהלה ואחד מעובדיה שלא הצליחו להגיע לעמק השווה.

זו תגובת הסינמטק:

סינמטק ירושלים וארכיון הסרטים הישראלי נקלעו למשבר עמוק אשר העמיד בספק את יכולתם להמשיך ולהתקיים, ולשם כך נדרשה תוכנית הבראה יסודית, מעמיקה ומקיפה.

במסגרת תוכנית ההבראה נקבעו, לראשונה מאז הוקמה העמותה, סולמות שכר ותנאי העסקה שהמוסד יכול לעמוד בה ורשאי לשלם לעובדיו ומנהליו על פי דין, ואשר אינם נופלים מהמקובל בסינמטקים האחרים במדינת ישראל.

לאבינעם חרפק הוצע יותר מפעם להשתלב במסגרת החדשה תוך התאמת תנאי העסקתו לקווים המנחים שנקבעו, וכאמור אינם נופלים מהשכר המשולם למנהלים בדרגתו ובוותק שלו, כולל כאלו אשר חתמו על העצומה.

מטעמים השמורים עמו, אותם הנהלת העמותה מכבדת, בחר אבינעם לא להתייחס להצעות שהועברו אליו בעל פה ובכתב, עד לאותו רגע בו טובת המוסד ופסטיבל הסרטים שבפתח לא הותירו להנהלת העמותה מוצא אחר, וזאת למרות רצונה וכוונותיה הטובות ביותר.

הנהלת הסינמטק מעריכה את אבינעם ומבקשת לשמר עמו את הקשר המקצועי והחברי ולהמשיך להנות משירותיו הטובים והחשובים למוסד ולפסטיבל גם בעתיד הנראה לעין, ואינה חוסכת כל מאמץ, כספי ואחר, כדי להגיע עמו להבנות.

הדיונים עם אבינעם ונציגיו מתקיימים באופן מתמשך, והנהלת העמותה תעשה ככל שביכולתה, לסיים את המשא ומתן בהקדם האפשרי, במסגרת יכולותיה הכספיות והמותר והמקובל כשמדובר בכספי צבור אשר הופקדו בידיה במשורה.

אנו בטוחים שגם אתם, החותמים על העצומה ותעשיית הקולנוע בכלל, תומכים בהליך ההבראה של הסינמטק ומאחלים לו ולהנהלה החדשה שלו – הצלחה מלאה ואמיתית.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “פרשת אבינעם חרפק: תגובת סינמטק ירושלים”

  1. דאריוס מיילס 29 נובמבר 2013 ב - 2:41 קישור ישיר

    .מי זה האדם הזה שכל הבלוג מתגייס לימינו כבר שבוע? בחיים לא שמעתי עליו עם להודות על האמת. אפשר לחשוב שסינמטק ירושלים הוא איזה מוסד קולנועי מן המעלה הראשונה שחשוב לשמור על האנשים שלו. בתור אחד שביקר בסינמטק אחד או שניים בעולם במרוצת חייו תרשו לי לספר לכם שמדובר במוסד קולנועי בינוני וזה גם בימיו הטובים ביותר.
    מתי ראיתם שם גיוון בז'אנרים? מערבוני ספגטי, סרטי אימה, קומדיות איטלקיות, נוארים קלאסים. שום דבר. תקועים עם אותם סרטים מאז שעשיתי שם מנוי לראשונה בכיתה ט'. עייפים ומנווונים מן היום שנפתחו

    שלא תבינו לא נכון. אני משוכנע שהאדם שיחלף את החרפק הזה לא יזעזע את אמות הסיפין ויכניס את סינמטק י-ם למאה ה-21, אבל תמוה בעיני הנסיון להציג אותו כאדם שבלעדיו המוסד הזה לא קיים.


השאירו תגובה