26 ינואר 2014 | 11:06 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

בוקר של פרסים. והיום: "כוח משיכה" מוביל במירוץ לאוסקר

שני אירועי פרסים התקיימו הבוקר במקביל. בפארק סיטי חולקו פרסי פסטיבל סאנדאנס ובלוס אנג'לס חולקו פרסי גילדת הבמאים.

נתחיל עם הבמאים.

והזוכה הוא: אלפונסו קוארון על "כוח משיכה".

כלומר, יש לנו פיצול היסטורי: השחקנים בחרו ב"חלום אמריקאי", המפיקים בחרו ב"12 שנים של עבדות" וב״כוח משיכה״, והבמאים בחרו ב"כוח משיכה". מצד המבקרים, ״12 שנים של עבדות״ זכה גם בגלובוס הזהב וגם בפרסי בחירת המבקרים. צמוד. כן, מי מהם יזכה באוסקר? על פי העבר, הפרס עם יכולות הניבוי הכי גבוהות ועקביות הוא פרס גילדת הבמאים. מה שבטוח הבוקר לחלוטין הוא שאלפונסו קוארון יזכה באוסקר על הבימוי. כעת נותר לברר האם "כוח משיכה" יזכה גם באוסקר על הסרט או שיהיה פיצול (ובמקרה כזה ל"12 שנים של עבדות" יש סיכוי). אבל לרוב אין פיצול בין במאי לסרט כך שכרגע "כוח משיכה" אמור להיחשב כמוביל לזכייה באוסקר.

ובינתיים בסאנדאנס: "וויפלאש", סרט על מתופף שהוקרן בפתיחת הפסטיבל זכה גם בפרס חבר השופטים וגם בפרס הקהל. זה מבטיח לו שהוא יהפוך לאחד מסרטי האינדי המדוברים והמבוקשים וכנראה גם המצליחים בשנה הקרובה. ויש לו גם סיכוי לזכות במועמדויות לאוסקר בשנה הבאה (זה עבד ל"חיות הדרום הפראי" לפני שנתיים, אבל לא עבד ל"תחנת פרוטווייל" מלפני שנה).

הנקודה הישראלית: "הנסיך הירוק" של נדב שירמן, שהופק בשיתוף יס והקרן החדשה לקולנוע, זכה בפרס הקהל בקטגוריית הסרט התיעודי הבינלאומי.

וגם: הסרט הקצר (הנפלא, אגב) "זה הכי קרוב לאיך שהתמונה נראית" זכה בפרס הסרט הקצר התיעודי (הסרט כבר הוקרן בפסטיבל ירושלים לפני שנתיים והוא משתמש בתחבולה בה השתמש שנה אחר כך "תמונה חסרה" של ריתי פאן, המועמד כעת לאוסקר הזר).

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “בוקר של פרסים. והיום: "כוח משיכה" מוביל במירוץ לאוסקר”

  1. 3אורי 26 ינואר 2014 ב - 11:45 קישור ישיר

    גילדת הבמאים בחרה גם ב12 שנים ןגם בכח משיכה ולא ברק ב12 שנים.


השאירו תגובה