03 דצמבר 2008 | 12:10 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

חלב שנשפך

הנה זה מתחיל. עונת הפרסים לשנת 2008 יוצאת לדרך עם הנחליאלי שבחבורה: המועמדויות לפרסי האינדיפנדנט ספיריט, המוענקים לקולנוע עצמאי. חמשת המועמדים הראשיים הם סרטים קטנים מאוד, להבדיל משנים קודמות בהן היה מקום במועמדויות גם לסרט העצמאי הטרנדי של השנה, שובר הקופות שבחבורה ("מיס סאנשיין הקטנה", למשל). יש סיכוי שאף אחד מחמשת הסרטים המועמדים לא יגיע גם לכדי מועמדות לאוסקר, עוד משהו שלא קרה כבר כמה שנים (רק ל"מתאבק" של דארן ארונופסקי יש סיכוי להיות מועמד באוסקר על הסרט).
בקטגוריות האחרות יש נוכחות מרשימה מאוד ל"סינקדוכה, ניו יורק", שגם קיבל את הציון לשבח על שם רוברט אלטמן הניתן לבמאי, למלהק/ת ולאנסמבל שחקנים. שני הסרטים שהפיק אנתוני ברגמן, ושהוצגו בפסטיבל ירושלים האחרון – "סינקדוכה" ו"ספק השינה" – מתחרים זה בזה בקטגוריית סרט הביכורים.
ובלי כוונה יוצא שסינמטק תל אביב יוצר פריוויו לפרסי האינדיפנדנט ספיריט כשהוא מקרין החודש שניים מהמועמדים המובילים בתחרות, שנפלטו על ידי מפיציהם מהקרנות בבתי הקולנוע: "סינקדוכה, ניו יורק" של צ'רלי קאופמן ו"רייצ'ל מתחתנת" של ג'ונתן דמי.

הנה רשימת המועמדויות המלאה.

מעניין ומשונה א': "ואלס עם בשיר" לא נמצא שם, לא בקטגוריה התיעודית ולא בקטגוריית הסרט הזר.
מעניין ומשונה ב': איפה "מילק" של גאס ון סאנט? סרט שהייתי מצפה שיהיה המוביל לזכייה בתחרות הזאת.

=========

וזה ממשיך: מחר יפרסמו חברי הנשיונל בורד אוף ריוויו את שמות סרטי השנה שלהם. מדובר בחבורת מלכחי פנכה ורודפי שררה שהם מושא הלעג של הוליווד, אבל יש להם מערך יחצנות משומן, ובזכות העובדה שהם הראשונים שמקיימים טקס פרסים – שהכוכבים משתתפים בו – זוכים למעמד מסוים כמעין חזאי אוסקרים. האם "ואלס עם בשיר" יהיה שם ברשימת הסרטים הזרים? בשבת: טקס פרסי הקולנוע האירופי. ובחמישי הבא: המועמדויות לפרסי גלובוס הזהב, ושם אמוק האוסקרים כבר מתחיל ממש.
אנשי גלובוס הזהב פירסמו אמש את רשימת 53 הסרטים הזרים שמתוכם ייבחרו חמשת המועמדים בקטגורייה. הם לא עובדים לפי תקנוני האקדמיה או לפי הגשות רשמיות של מדינות לכן יש יותר מסרט אחד לכמה מדינות (צרפת מובילה על איטליה), ולכן סרטים שלא יכולים להיות מועמדים לאוסקר יכולים להיות מועמדים לגלובוס הזהב (למשל "לאהוב אותך מאז" הצרפתי). "ואלס עם בשיר" שם.

=========

איזה רעיון נפלא ומבורך: מישהו אנונימי העלה את תוכניית דצמבר של סינמטק תל אביב ללוח השנה של גוגל. כמה פשוט ונוח. בראבו.

==========

וגם: עלי ג'פאר ב"וראייטי" על פריחת האנימציה בישראל.

נושאים: אוסקר 2008

5 תגובות ל - “חלב שנשפך”

  1. סטיבי 3 דצמבר 2008 ב - 12:14 קישור ישיר

    אפרופו "מילק" – ראיון בן כמעט שעה עם שון פן, ג'וש ברולין וגאס ואן סאנט על הסרט באדיבות חשבון הגוגל של צ'רלי רוז.
    http://www.slashfilm.com/2008/12/01/55-minute-milk-interview-on-charlie-rose/

  2. דן 3 דצמבר 2008 ב - 13:03 קישור ישיר

    האם רק לי נדמה שזאת עונת אוסקרים משעממת לאללה? זה לא שלא יהיו סרטים טובים (איסטווד, פינצ'ר, מילק). קצת מוזר שבניגוד לשנה שעברה, אף אחד מהסרטים לא יצא בחודשים הקודמים וכולם מחכים לרגע האחרון, כאילו נעשו אך ורק בשביל לזכות בפרסים ולהנות מיחסי ציבור של מועמדויות. קצת כמו שעושים פה עם פרסי "אופיר".

  3. איתן 3 דצמבר 2008 ב - 13:12 קישור ישיר

    כשלא כתבת על "האורח" נדלקה אצלי נורה, אבל בדקתי בלינק, ומצאתי שהוא שם. אמנם לא מועמד על הסרט, אבל עם מועמדויות למשחק. ולפי ג'ף וולס, בהחלט יכול להיות שהם יהיו מועמדים גם לאוסקר. ושמחתי לראות גם את "וונדי ולוסי" הקטן, הצנוע והמקסים שם, עם כמה מועמדויות. וזה סרט כל כך צנוע, שבאמת אין לו סיכוי באוסקר.

    יש בטקס הזה כמה פרסים משונים, שהופכים אותו בעיניי לקצת הזוי ולא כל כך רלוונטי. מה זה :truer than fiction award ? והפרס על שם רוברט אלטמן ? ואי אפשר לאחד את פרס סרט הביכורים, ופרס ה someone to watch award ?

  4. סטיבי 6 דצמבר 2008 ב - 21:06 קישור ישיר

    ועוד משהו בקשר ל"מילק" – בן וולטרס משווה בין היחס לנוזלי גוף (יעני דם וסקס) אצל ואן סאנט וב"דמדומים" הפונה-לנוער-ובעצם-שמרני-למרות-שהוא-על-ערפדים (יוצא אצלנו עוד כשבועיים).
    http://www.guardian.co.uk/film/filmblog/2008/dec/02/gus-van-sant

  5. סטיבי 7 דצמבר 2008 ב - 10:43 קישור ישיר

    הוויכוח על "דמדומים" מתרחב.
    http://www.slashfilm.com/2008/12/05/how-twilight-is-destroying-america-and-harming-our-nations-youth/


השאירו תגובה