10 פברואר 2014 | 14:28 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

נשות קאן

״בורג״, שירה גפן  ״המשפט״, שלומי ורונית אלקבץ

אני עוקב אחר המתרחש בפסטיבל ברלין דרך דיווחיו של אבנר שביט, אבל בהיעדר סרטים ישראליים במסגרות העיקריות, זה קצת כמו טורניר כדורגל בלי אף קבוצה אהודה. אין אדרנלין.

אבל נדמה לי שאפשר כבר לפנטז על קאן. ונדמה לי שאפשר כבר לסמן שני סרטים שככל הנראה יהיו שם בוודאות (על פי ספקולציות פרטיות שלי).

הראשון הוא ״בורג״ של שירה גפן. הסרט מוצע למכירה בשוק הסרטים הסרטים של ברלין, על ידי חברת ״ווסט-אנד״, החברה של שרון הראל, ובניהולה של מאיה אמסלם (אשתו של ליאור אשכנזי, אותו היא פגשה כשעסקה במכירות הבינלאומיות של ״הערת שוליים״). הדיווח של ״סקרין דיילי״ על כך ש״ווסט אנד״ לקחה את ״בורג״ תחת חסותה, שמן הסתם הוכתב על ידי הודעה לעיתונות, מרבה להזכיר את העובדה שהסרט מופק על ידי המפיקים של ״הערת שוליים״.

בזכות העובדה ששירה גפן זכתה בפרס מצלמת הזהב (קמרה ד׳ור) בפסטיבל קאן ב-2007 על ״מדוזות״ (יחד עם בן זוגה, אתגר קרת), יש להניח שמקומה בפסטיבל מובטח. ברוב המקרים, הוא אמור להיות מובטח בתחרות הרשמית. אבל אם אנשי התחרות הרשמית לא יתלהבו ממנו הם יעבירו אותו לאחת המסגרות הנכבדות האחרות: במסגרת הרשמית, מחוץ לתחרות (כמו שהיה עם ״כלת הים״, שגם הוא בוים על ידי זוכת מצלמת הזהב, קרן ידעיה), או במסגרת ״מבט מסוים״.

גם העובדה שהידיעה ב״סקרין״ מבטיחה ש״הסרט יהיה מוכן בזמן לקאן״, כבר רומזת לכך שהוא כבר כנראה משובץ שם ושמי שהיה צריך לראות אותו, כבר ראה אותו.

הסרט השני הוא ״גט״, של שלומי ורונית אלקבץ, החלק השלישי בטרילוגיה על נישואיה העצובים של ויויאן ואליהו, שעכשיו מגיעים לסיומם בבית הדין הרבני ובטקס גירושים. ב-ioncinema כבר סימנו אותו כאחד הסרטים שהם הכי מצפים לו בשנה הקרובה. ואחרי שסרטם הקודם, ״שבעה״, פתח את ״שבוע המבקרים״ ב-2008, מתבקש שהסרט הזה יוקרן גם הוא בקאן השנה, שמסגרת גבוהה יותר: ״מבט מסוים״ או התחרות.

אם הסצנריו הנ״ל אכן יתקיים, אחרי שיש כבר שני סרטים ישראליים בקאן. שניהם מאת (או בשיתוף) במאיות, מה שיהיה הגיוני, כי השנה הקרובה תהיה שנת שיא ומפנה בכל הקשור לבמאיות בישראל.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “נשות קאן”

  1. מיקמק 10 פברואר 2014 ב - 17:43 קישור ישיר

    ויש גם קרן ידעיה בדרך! גם לו יש סיכוי נדמה לי

    • איתן 10 פברואר 2014 ב - 18:15 קישור ישיר

      הכתבה מהסט של החדש של ידעיה הופיעה ב"הארץ" רק לפני חודש בערך, כך שאני מעריך שהיא לא תספיק לערוך הכל בזמן. חוץ מזה, תן לה זמן. את שני סרטיה אהבתי מאוד. היא צריכה להתבשל קצת בחדר עריכה בשביל למצוא את הקצב הנכון. אני אפילו לא בטוח שהיא תספיק לונציה.

  2. פידלר 11 פברואר 2014 ב - 12:12 קישור ישיר

    "שבעה" היה בזמנו להיט קופתי מפתיע. יותר מעניין אותי אם "המשפט" יצליח לשחזר את ההצלחה הזו מאשר אם הוא יהיה בקאן

  3. גיא 11 פברואר 2014 ב - 20:02 קישור ישיר

    וכמובן סרטו של אסף קורמן נשמע מסקרן ביחותר.


השאירו תגובה