12 דצמבר 2008 | 08:48 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

זהב שמהב

בכל שנה אותו סיפור: הגלובוסים אמורים להוות איזושהי אינדיקציה לאוסקרים, אבל אף פעם לא ברור איזו. הרי הם מעמידים עשרה סרטים כמועמדים ולא חמישה. הם מפרידים בין קומדיות ודרמה. והם בכלל גוף קיקיוני, שרק רוצה להתחנף לכוכבים, ולכן צריך לקחת את המועמדויות שלהם לקלינט איסטווד (שיר), אנג'לינה ג'ולי (שחקנית – דרמה) וטום קרוז (שחקן משנה) בעירבון מוגבל. כמו כן, כבר למדנו שהגלובוסים כמעט ולא מנבאים כלום מבחינת הזוכים, למעט 50 אחוז מפרסי המשחק. זה פחות או יותר ממוצע הקליעה שלהם. אבל הם כן מהווים איזשהו אינדיקטור. והעובדה שהם זוכים לתשומת לב תקשורתית היא בעלת השפעה בוודאי על חברי האקדמיה. אלה מביניהם שעוד לא ראו את "רייצ'ל מתחתנת" (שאגב, יוקרן מחר בסינמטק תל אביב) עשויים לשים לב לסרט הזה בזכות המועמדויות שלו לגלובוס.
אז מה, יש באמת סיכוי ש"נער קריאה" ו"חלון פנורמי", שניהם סרטי קייט ווינסלט, יזכו שניהם למועמדויות לאוסקר, כמו בגלובוס הזהב? עד כה הרושם היו ש"חלון פנורמי" בוודאות יהיה מועמד ו"נער קריאה" ישאר בחוץ.
והאם גם האוסקרים יפנו עורף ל"האביר האפל", כמו בגלובוסים?
אתם קולטים שאליבא דגלובוס הזהב "רעם טרופי" היה סרט יותר טוב מ"האביר האפל"?
והגלובוסים ממשיכים להנציח את הרושם המוטעה ש"פרוסט/ניקסון" הוא סרט טוב.
אבל ש"מילק" לא.

ובקטגוריית הסרט הזר? אני מניח שבגלובוסים יזכה "לאהוב אותך מאז" ובאוסקרים יזכה "גומורה".

=====

ציטוט היום. ארי פולמן לוויינט, אתמול: "הקרנו את הסרט במקומות שבהם חוץ מכף רגלו של ערן קולירין, אף ישראלי אחר לא דרך שם קודם. זה קשה, כל בוקר אני קם בעיר אחרת ומנסה להבין איפה אני".

======

יום לפני גלובוס הזהב בחרו מבקרי הקולנוע של ניו יורק ב"מילק" של גאס ואן סאנט לסרט השנה שלהם. "ואלס עם בשיר" בחוץ. הרשימה המלאה.

=======

ג'רי לואיס יקבל בטקס האוסקרים פרס על פעילותו ההומנטרית. הגיעה העת להוקרה המאוחרת של ג'רי לואיס, קומיקאי ובמאי שהאמריקאים עדיין לא ממש מעריכים.
מצד שני, לא הייתי מודע לכך שיש מחאה נגד לואיס באמריקה. ניקי פינק מדווחת שההחלטה להעניק ללואיס פרס הוקרה מכעיסה את אירגוני זכויות האדם בשל רצף התבטאויות נגד הומואים מצד לואיס בתקופה האחרונה.
ועוד מפינק: היא מדווחת שמפיקי האוסקרים בחרו מנחה, שמו עדיין לא פורסם, והוא לא מגיע מעולם הטלוויזיה או הסטנד-אפ ושהוא לא יעשה מונולוג פתיחה כמקובל. נו, מי זה יהיה? ניחושים? וויל סמית?

=======

אבל…. הנה מתחילות הצרות. כבר חצי שנה שגילדת השחקנים (SAG) מנהלת מו"מ עם אולפני הקולנוע לחידוש החוזה שלהם שתוקפו פג בקיץ שעבר, ולאורך כל התקופה הזאת שלחו ראשי הגילדה מסרים מרגיעים שאין בכוונתם לשבות. עכשיו, רגע לפני שקדחת האוסקרים משתלטת על הוליווד, יוצאת הגילדה בהכרזה היא תקיים הצבעה בין חבריה האם להכריז על שביתה בסוף ינואר, ולהחרים את האוסקרים. כזכור, שביתת התסריטאים בשנה שעברה – והסולידריות מצד השחקנים – הביאה לביטול טקס גלובוס הזהב.

נושאים: אוסקר 2008

8 תגובות ל - “זהב שמהב”

  1. ברווז גומי 12 דצמבר 2008 ב - 9:17 קישור ישיר

    גם לדעתי "פרוסט/ניקסון" הוא סרט טוב.

  2. רותם 12 דצמבר 2008 ב - 9:48 קישור ישיר

    לדעתי ציטוט היום שייך גם כן לפולמן, הוא מתוך וואלה!:
    "אני שמח מאד, אבל עייף. אני מוכן לוותר על אליפות של מכבי חיפה בשביל גלובוס הזהב. לחיפה יש 10 אליפויות, כמה גלובוסים כבר יש".

  3. סטיבי 12 דצמבר 2008 ב - 9:55 קישור ישיר

    אני מוכנה לוותר על מכבי חיפה.
    בלי קשר לגלובוס.

  4. אביעד שמיר (פינגווין) 12 דצמבר 2008 ב - 10:31 קישור ישיר

    היו בסוף הקיץ שמועות שג'סטין טימברלייק ינחה את האוסקר. הוא מתאים לפרופיל העמום שניקי פינק מדווחת עליו, אבל אני מאוד מקווה שהיא טועה. מונולוג פתיחה ומנחה בעל/ת יכולת אלתור קומית, הם הדברים שהופכים טקס אוסקר מטקס מעונב ומדושן עונג למופע בידור שוה לכל נפש. אני מקווה גם שהם זוכרים את הפיאסקו של 1989, כשקטע הפתיחה הגרנדיוזי הביא לתביעה מצד דיסני על הפרת זכויות יוצרים והוגדר כאחד מרגעי השפל של האוסקרים. אני יודע שהעמדה הזו לא הולכת יד ביד עם נתוני הרייטינג של השנים האחרונות, אבל אני חושב שג'ון סטיוארט ואלן דג'נרס עשו עבודה מצוינת בתפקיד ומאוד אשמח לראותם חוזרים להנחות את הטקס (אולי בהסכם רוטציה?).

    בשנה האחרונה, אמרתי לעצמי שיש רק שני אנשים שאני יכול לחשוב עליהם כזוכים באוסקר על מפעל חיים: ג'רי לואיס וארתור פן. מכיוון שהזוכה אמור להיות זקן, חי, נטול זכיות קודמות (בד"כ) ושאין עוררין על תרומתו להתפתחות הקולנוע, אלה השניים היחידים שעלו בראשי.
    ג'רי לואיס עוסק בפעילות הומניטרית מזה שנים ונחשב לאחד מגדולי הבדרנים הקולנועיים של כל הזמנים. מסיבות כאלה ואחרות, לא אוהבים אותו בארה"ב ופרס ג'ין הרשלוט הוא מעין פשרה. מצד אחד, זה כבוד שמעטים זוכים לו (ולא כל שנה). מצד שני, זה לא הכבוד הגדול ביותר שאפשר לתת לאיש תעשיה. ככל הידוע לי, הוא לא אמר משהו ספציפי נגד הומוסקסואלים, אבל השימוש שלו במילה faggot היה מעליב במיוחד, כמו גם דברים שאמר בגנות נשים קומיקאיות. יהיה אירוני אם באותה שנה בה מוענק לו לקול מחאות פרס על פעילות הומניטרית, הזוכה הגדול יהיה "מילק", שזכויות להט"ב עומדות במרכזו. בעצם, שילכו על אירוניה בריבוע ויתנו לאלן להנחות את הטקס. 🙂
    אז או שמשיקולי זמן, לא יעניקו השנה אוסקר על מפעל חיים, או שתרשמו את ההימור שלי על ארתור פן.

  5. יוני 12 דצמבר 2008 ב - 15:28 קישור ישיר

    גם פרוסט/ניקסון וגם מילק הם סרטים טובים.

  6. אביעד שמיר (פינגווין) 12 דצמבר 2008 ב - 20:06 קישור ישיר

    והתשובה הנכונה היא: יו ג'קמן ינחה את האוסקר.

  7. mook2006 13 דצמבר 2008 ב - 9:44 קישור ישיר

    "'גומורה' הוא אחלה סרט. קשה להתמודד עם סרט שהיו לו ששה תסריטאים ובכל טקס מגיע אחד פחות כי חיסלו אותו ברחובות נאפולי"
    עוד ציטוט של פולמן, שער אחורי בידיעות.

  8. אביעד שמיר (פינגווין) 13 דצמבר 2008 ב - 12:04 קישור ישיר

    לפרוטוקול, אני מאוד אשמח אם יעניקו אוסקר על מפעל חיים לריצ'רד דונר, אבל איכשהו סקפטי.


השאירו תגובה