28 פברואר 2014 | 10:32 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 27.2.2014

ארבעה סרטים חדשים נכנסים השבוע לטבלה ומציגים: מחלוקת! אין קונסנזוס סביב אף סרט, ובכל אחד מהם תראו את הציונים נעים בין חמישה כוכבים לשני כוכבים בסרט אחד, או בין ארבעה כוכבים לכוכב אחד בסרט אחר. הסרטים החדשים הם: ״נון-סטופ״, סרט האקשן החדש של ליאם ניסן; ״חדשות בהפרעה״, סרט ההמשך ל״והרי החדשות״ שבכלל לא הוקרן בארץ, ובו וויל פארל שב ומקבץ את חבריו (הרבים מאוד) לפסטיבל של בדיחות נטולות פוליטיקלי קורקט; ״גן עדן לאוהבים״, שם פסטורלי שנשמע כמו קומדיה רומנטית למה שמוכר בסצינת הפסטיבלים כ״גן עדן: אהבה״, שהוא בעצם חלק אחד מתוך הטרילוגיה של אולריך זיידל (הבמאי האוסטרי שלידו מיכאל האנקה הוא גור חתלתולים מתוק); ו״פומפיי״, בו פול אנדרסון (הבמאי של סרטי ״האויב שבפנים״) הופך את סיפור היסטורי בן 2000 שנה למשחק מחשב בתלת מימד.

ולטבלה נכנס גם ״דרכון לאלג׳יר״, שהופץ בשבוע שעבר. הנה כל הסרטים פרוסים בטבלה:

 

יצאו מהטבלה השבוע: ״יסמין הכחולה״ של וודי אלן, שהביא כ-200,000 צופים; ״מבצע חמניה״ של אברהם קושניר, שהספיקו לו שבועיים באולמות; ו״פרנסס הא״ של נוח באומבך וגרטה גרוויג, שאין לי נתון כמה צופים ראו אותו, אבל הוא נחשב להצלחה מפתיעה (אני מעריך שראו אותו כ-50,000 צופים). מה שכן, ההשפעה של ״פרנסס הא״ נותרת: השיר של הוט שוקולד מתוך הסרט מופיע השבוע גם ב״חדשות בהפרעה״, ואין לי ספק בכלל שזה בזכות השילוב שלו ב״פרנסס הא״ שהזכיר לאנשי ״חדשות בהפרעה״ את השיר וגרמו להם לשבץ אותו אצלם.

לשאלת רבים: מתי אני מחליט להוציא סרט מהטבלה? אני עוקב אחר שיבוצי ההקרנות, וכשסרט יורד להקרנה אחת ביום או פחות מזה הוא יוצא מהטבלה ומפנה את מקומו לסרטים המוקרנים באופן תדיר יותר. מה שאומר שבשבוע-שבועיים שאחרי צאתו מהטבלה עוד תוכלו לתפוס אותו בנוכחות מצומצמת, לרוב בהצגה יומית או בהקרנת חצות או בהקרנה סינמטקית, לפני שהוא נעלם לגמרי.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה