16 דצמבר 2008 | 08:00 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

י"ט כסלו

בוקר טוב.

ידידיי החב"דניקים מציינים היום את חג הגאולה, המוכר גם בשמות "ראש השנה לחסידות" או "חג מתן תורת החסידות". ידידיי הלא-חב"דניקים מציינים היום את היאר-צייט של המגיד ממזריטש, תלמידו של הבעל שם טוב. ואם תרצו, אז היום זה גם יום הולדתה ה-232 של ג'יין אוסטן ויום הולדתו ה-237 של בטהובן. אני מתכונן ביום הזה לחוג יום הולדת שלוש לבלוג, בדיוק היום בעוד חודש. אבל י"ט כסלו, או ה-16 בדצמבר, יספר מהיום גם כיום בו "סינמסקופ" עבר שלב. היום מתישהו הבלוג יעבור לפלטפורמת הבלוגים של אורנג'. מיד אחרי שאעלה את הפוסט הזה אסע לנמל תל אביב, שם מתקיים הבוקר אירוע ההשקה של פרויקט "אורנג'-טיים", השוגר-דדיז החדשים שלי. אני מניח שכשאחזור משם, ואחרי שאראה שהאתר שלהם אכן הושק וקיים ופועל ומתפקד, אלחץ כאן על כמה כפתורים, אמרוט כמה שערות, אפלוט כמה קללות, אומר כמה ברכות, וכולנו נשוט לשם.

======

סיכום השנה של "סלאנט": אד גונזלס בוחר ב"רייצ'ל מתחתנת" כסרט השנה שלו ("דוגמה עם ניחוח רוברט אלטמני", הוא מגדיר את הסרט). ניק שייגר בוחר ב"סינקדוכה, ניו יורק" כסרט השנה שלו. מעניין אם בפורום פילם ובא.ד מטלון מרגישים הבוקר קצת יותר טמבלים. במקום השמיני של גונזלס: "חופשת קיץ" של דוד וולך.

======

כמה נעים להיכנס לסרט ולגלות בו ידידים אהובים. ככה היה אתמול בהקרנה ל"יס מן" של ג'ים קארי. ידעתי שהאילז כתבו שיר לסרט, לא ידעתי שהם אחראים כמעט לכל הפסקול. כמעט כל קטעי המוזיקה היו ואריאציות אינסטורמנטליות לשירים של האילז (השירים הקלילים שלהם, לא הדכאוניים). זה ממש עשה לי את הסרט. וכן, סאקר שכמוני, חיבבתי אותו מאוד.

======

רגע של באסה תאגידית: ב"יס מן" יש לא מעט בדיחות על סרטים אחרים. אבל שני הסרטים הכי בולטים שמאוזכרים בסרט הם "הארי פוטר" ו"300 ". זה בוודאי לא מקרי שגם "יס מן" וגם "300 " וגם סדרת "הארי פוטר" כולם באים מאולפני וורנר. האם האולפן חייב את היוצרים להשתמש בסרטים שלהם? או שבגלל ענייני זכויות היוצרים יכלו להסתמך רק על סרטים שלאולפן יש זכויות עליהם?

======

מישהו יכול להסביר מה הקטע של המבקרים האמריקאים עם "חופשיה ומואושרת" של מייק לי? איך הם חיבבו את הסרט הזה שכה עיצבן אותי? כל שטות שמייק לי חתום עליה תזכה לשבחים? הנה סאלי הוקינס מועמדת כבר לגלובוס הזהב וזוכה גם להוקרות מאגודות מבקרים ויש אפילו חזאי אוסקרים שחושבים שהיא תהיה מועמדת לאוסקר ושמייק לי יהיה מועמד על התסריט. אני לא מבין על מה ולמה. אומר את זה בבוטות: שתי קומדיות הוליוודיות עממיות מאוד שראיתי אתמול, "יס מן" ו"Role Models" היו מבריקות, מצחיקות, מרגשות, אנושיות וחכמות יותר ועם תסריטים מוצלחים יותר מ"חופשיה ומאושרת". "Role Models", שנראה לי שאין לו סיכוי להגיע ארצה (למרות שהצליח יפה באמריקה) הצחיק אותי נורא.

======

בסוף השבוע יעלה בבתי הקולנוע סרטו החדש של איתן גרין, "הכל מתחיל בים". הביקורת שלי תעלה בסוף השבוע אבל עד אז אתם מוזמנים להיכנס לבלוג של אהרון קשלס, שמעלה לשם לאט לאט את כל כל החוברת המשובחת ומלאת אהבת הקולנוע שהוא ופבלו אוטין ערכו לכבוד הרטרוספקטיבה שנערכה לגרין בפסטיבל חיפה האחרון.
ההקדמה של אורי קליין
אבי נשר על "אזרח אמריקאי"
שמי זרחין על "זולגות הדמעות מעצמן"
ערן קולירין על "החלום של הנרי"

======

ועוד אתר שווה ביקור: בשבוע הבא יעלה בסינמטק תל אביב הסרט התיעודי הממש ממש מעולה "חייב לזוז" של אבידע ליבני, המספר את הסיפור על המפגש בין אהוד בנאי ויוסי אלפנט, מפגש שהוליד את "אהוד בנאי והפליטים", אחד האלבומים המופלאים ביותר ברוק הישראלי. הסרט הזה די הימם אותי, ובקרוב אכתוב עליו בהרחבה. עד אז, הנה אתר הסרט.

======

דבר אחרון: הערב ב-20:00 יגיע לסינמטק הרצליה המפיק מייקל אוהובן, שהיה מועמד לאוסקר על "טרומן קאפוטה" (וגם הפיק את "דחויי השטן" של רוב זומבי). אוהובן יציג את "טרומן קפוטה" ואחרי הסרט יענה לשאלות מהקהל. מי שרוצה לדעת איך מגייסים כסף לסרט עצמאי, האם אפשר להתפרנס מקולנוע, איך זה לעבוד עם רוב זומבי ומייקל סטייפ ואיך משפיע המשבר הכלכלי על תעשיית הקולנוע העצמאי – זה האיש.
ויש בונוס: אם תביאו את הקופון של סינמטק הרצליה, זה שבדרך אני שולף לכבוד "מועדון סינמסקופ", כניסה תעלה לכם רק 20 שקלים. תיכנסו חינם. (הכתובת: רחוב סוקולוב 29, הרצליה. בפסאז').

/

9 תגובות ל - “י"ט כסלו”

  1. יובל 16 דצמבר 2008 ב - 8:43 קישור ישיר

    "חופשיה ומאושרת" היה סרט מצוין. אם Role Models ו"יס מן" טובים יותר אז יש למה לצפות.

  2. איתן 16 דצמבר 2008 ב - 9:11 קישור ישיר

    התגובה האחרונה שלי, כנראה, בפלטפורמה הנוכחית :
    נסעתי אתמול לירושלים, לראות את "הנחשול", הגרסה הגרמנית החדשה לסרט הטלויזיה האמריקאי ההוא, שכולנו ראינו בתיכון. זה מתחיל כדרמת התבגרות די סטנדרטית, וקצת מאכזבת, אבל איפשהו באמצע הסרט הופכים מעשי הקונדס ומשובת הנעורים לכוח פשיסטי, הרסני, מפחיד ומטלטל. בימוי מצוין ותסריט חכם (שמוותר על היטלר. החלטה נבונה לטעמי) מחפים על משחק מוגזם של אחת הדמויות, ולא מבריק של השאר. יורגן פוגל, השחקן הראשי (המורה), אולי לא שחקן גדול, אבל הוא מחפה על כך בטונות של נוכחות קולנועית וכריזמה (ובדמיון חשוד לג'ייסון סטאת'האם). בסך הכל, סרט טוב מאוד.

    ועוד הערה קטנה : יאיר, אם אתה מצטלם לעיתון (לדוגמה : התמונה שמופיעה היום ב"דה מרקר"), תעשה טובה, תתגלח (דבורית, תגידי לו!).

  3. עדן 16 דצמבר 2008 ב - 9:30 קישור ישיר

    "יס מן" הוא סרט מוזר: הוא מתחיל רע ונגמר רע אבל באמצע הוא מוצלח מאד.

  4. סטארי-נייט 16 דצמבר 2008 ב - 9:59 קישור ישיר

    אני מקווה שג'יין, לודוויג, ושאר החברים שמצאת לנכון לחגוג להם יומולדת תחת הכותרת "י"ט כסלו", ימשיכו לבקר בבלוגך חמש פעמים ביום ולשבח אותו בכל מקום שאליו הם מגיעים.

  5. רז 16 דצמבר 2008 ב - 11:07 קישור ישיר

    אם לשפוט על פי הטריילר, קידום סרטים אחרים של האולפן הוא המרכיב הלא-חינוכי הכי קטן ב-"יס מן" – הוא ממש מחוויר לעומת העובדה שמדובר בפרסומת אחת ארוכה ל-"רד בול". זה ככה גם בסרט עצמו?

    רוה: אכן. הסצינה המופיעה בהבלטה בטריילר נמצאת בסרט והיא פרסומת מאוד מאוד בולטת לרד בול. עד כדי כך שהקרנת העיתונאים אמש התקיימה בחסות רד בול. אבל זה כלום: אתה מדמיין מה "יס" יעשו מהסרט הזה בפרומואים שלהם כשיגיע אליהם?

  6. סטיבי (באוניברסיטה) 16 דצמבר 2008 ב - 11:39 קישור ישיר

    זה ככה רק בסצנה הזו, שאין לי מושג למה בחרו להביא כל כך הרבה ממנה בטריילר (אני מניחה שאי אפשר היה לקצץ אותה, אז – למה הביאו אותה בכלל בטריילר).

  7. עדן 16 דצמבר 2008 ב - 13:18 קישור ישיר

    "אננס אקספרס" היא הקומדיה הכי אוברייטד של השנים האחרונות. כל בדיחות הסטלנים העבשות לא הצחיקו אותי בכלל ורק כשהגיע האקשן במערכה האחרונה הסרט נזכר להשתפר והיה די משעשע. בכלל לא קרוב לליגה של "נוקד אפ" ו"סופרבאד".

  8. סטיבי (באוניברסיטה) 16 דצמבר 2008 ב - 18:32 קישור ישיר

    ערימת התסריטים של סרטי אוסקר עודכנה ב-Rope of Silicon וכוללת עכשיו גם את "סינקדוכה, ניו יורק" ואת "רייצ'ל מתחתנת".
    http://www.ropeofsilicon.com/article/four-more-oscar-scripts-including-kaufmans-synecdoche-and-lumets-rachel-getting-married

  9. The Chicken Pox 16 ינואר 2011 ב - 23:46 קישור ישיר

    This was actually an interesting topic, I am very fortunate to have the ability to come to your blog and I'll bookmark this web page in order that I may come back another time.


השאירו תגובה