12 מאי 2014 | 09:59 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

מקאן וטרייבקה לשדרות: הבכורות של פסטיבל קולנוע דרום נחשפות

image

אלירז שדה ב"בן זקן" של אפרת כורם

פסטיבל קולנוע דרום, המופק על ידי המחלקה לקולנוע במכללת ספיר ומתקיים בסינמטק שדרות (וכל ההקרנות בו בחינם), ייפתח השנה ב-8 ביוני (מיד עם נעילת פסטיבל סרטי הסטודנטים המופק על ידי החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב). הבוקר נחשפים שמות הסרטים שיעמדו במרכז הפסטיבל.

"אפס ביחסי אנוש", של טליה לביא, זוכה פסטיבל טרייבקה יקבל את

בכורתו הישראלית בפסטיבל. וכך גם "גט" של שלומי ורונית אלקבץ ו"הרחק מהיעדרו" של קרן ידעיה, שיגיעו לפסטיבל קולנוע דרום הישר מהשתתפותם בפסטיבל קאן.

אבל הסרט שהכי מסקרן אותי בפסטיבל הוא סרט הפתיחה: "בן זקן" של אפרת כורם, בוגרת מכללת ספיר. כורם היתה בשנים האחרונות השותפה לניהול האמנותי של הפסטיבל, יחד עם ארז פרי (שממשיך בניהול הפסטיבל). כורם ופרי הפכו את פסטיבל קולנוע דרום לאחד האירועים המקוריים והחכמים בלוח השנה המקומי. בין אם הם עוסקים בקולנוע מקומי או בינלאומי, הם יודעים לזהות מגמות במהירות ולהגיב אליהן. פסטיבל קולנוע דרום, למשל, הוא הראשון שמחפש את הקשר המתהדק בין קולנוע ישראלי ובין ההתעוררות היהודית של עולם התרבות בארץ, החיבור בין אמנות ואמונה. המחווה לאורי זהר שארגנה כורם בשנה שעברה היתה, לדעתי, אחד האירועים החשובים שקרו כאן בשנה החולפת (וצריך לזכור שפסטיבל קולנוע דרום הוא הפסטיבל שומר השבת היחיד בארץ).

והשנה, כורם עוברת מעמדת המציגה לעמדת המוצגת, וסרט הביכורים שלה יוקרן בבכורה עולמית בערב פתיחת הפסטיבל, ב-8 ביוני.

"בן זקן" היה אחד התסריטים הכי מדוברים בתחרות הפיצ'ינג בשנה שעברה בירושלים, והוא יצא משם עם הפרס הראשון. הסרט יעשה גם כותרות במדורי הרכילות בזכות העובדה שאלירז שדה, איש "האח הגדול", משחק בו.

בכורות נוספות בפסטיבל: "עלים אדומים" של בזי גטה ו"זית על מא" של רובינ אלמליח, גם הם של בוגרי ספיר. בסופו של דבר, יוצגו בפסטיבל שלושה סרטים של בוגרי המכללה, וארבעה מחמשת הסרטים במסגרות הפריים-טיים הן של במאיות.

(אנחנו מחכים כעת לשמות הסרטים שיוצגו במסגרת הקרנות הקולנוע העצמאי, וגם שם – ממעט השמות שכבר שמעתי – יש יוצרות מאוד מעניינות).

במסגרת המחוות הבינלאומיות, המעניינת ביותר היא הרטרוספקטיבה של הבמאי הרוסי אלכסיי גרמן.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “מקאן וטרייבקה לשדרות: הבכורות של פסטיבל קולנוע דרום נחשפות”

  1. תהילה 12 מאי 2014 ב - 14:42 קישור ישיר

    המון בהצלחה לאפרת כורם ולסרט בן זקן ,אלירז המון בהצלחה גם לך.

  2. spartak 13 מאי 2014 ב - 1:56 קישור ישיר

    תודה על הידיעה, אני רק מקווה שייקחו דוגמה מירושלים וחיפה ויקרינו את הסרטים הישראלים לא רק בהקרנות הערב אלא גם בשעות הצהריים.


השאירו תגובה