23 מאי 2014 | 09:33 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

רוג׳ר, קורמן

הנה מקבץ נוסף, וכנראה אחרון, של כותרות שמגיעות מקאן והקשורות לקולנוע בישראל:

– רגע לפני תחילת פסטיבל קאן הכריז חיים סבן שהוא מקים חברת הפצה חדשה באמריקה, שתחפש דרכים חדשות להפצת סרטי קולנוע – בהפצה סימלטנית באולמות וב-VOD. הוא הגיע עם צוותו לקאן כדי למצוא את הסרטים הראשונים שהם יפיצו. ובכן, הם מצאו. סבן, פורסם הערב, יהיה המפיץ האמריקאי של ״The Homesman״, המערבון הנשי ברובו שביים טומי לי ג׳ונס ושמוצג בתחרות הרשמית (הילרי סוואנק, היילי סטיינפלד ומריל סטריפ משחקות). הדיל עלה לו 3 מיליון דולר.

– נביד נגאבאן, שגילם את אבו נאזיר ב״הומלנד״, יגיע לישראל בסוף החודש כדי להצטלם לסרט ישראלי חדש בשם ״באבא ג׳ון״, שמביים יובל דלשד, והוא כבר מוכתב בתור ״הסרט הישראלי הראשון שכולו דובר פרסית״. הסרט מספר על בן לעולים חדשים מאירן שמחליט למרוד במסורת המשפחתית. הצילומים יתקיימו בנגב במשך חמישה שבועות. דודי זילבר מפיק.

– חברת ההפקה הגרמנית רוהפילם עדכנה את לקוחותיה בפסטיבל קאן שהיא תהיה שותפה להפקת סרטה הבא של הגר בן-אשר, ״הפורצת״ (״Deadsea״ באנגלית). רוהפילם הית השותפה להפקה בסרט הביכורים של בן-אשר, ״הנותנת״. והיתה שותפה גם להפקת ״לאנצ׳בוקס״. צילומי סרטה של בן-אשר יתחילו בסתיו.

– חברת ההפצה חמישה כוכבים חוזרת עם שקיות שופינג מלאות מקאן. הם קנו גם מותחן עם ניקולס קייג׳ ומותחן נקמה עם ז׳ראר דפרדייה וקמדיה רומנטית עם רייצ׳ל אוון ווד וסקוט ספידמן. ובינתיים, יונייטד קינג קנו כבר את הזכויות ל״ים של עצים״, סרטו הבא של גאס ון סאנט עם מתיו מקונוהיי בתפקיד הראשי. צילומי הסט יתחילו ביולי.

– קולנוע לב קנו את ״לוויתן״, סרטו החדש של אנדרי זוויאגינצב (״השיבה״, ״ילנה״), שיהיה מאחרוני הסרטים שיוקרנו בתחרות בקאן. הוא מסקרן במיוחד, כי את הפסקול לסרט הלחין פיליפ גלאס.

– אסף קורמן היה האחרון מהנבחרת הישראלית בקאן להציג את סרטו, ״את לי לילה״. זה קרה אמש, והביקורת הראשונה של ״ההוליווד ריפורטר״ חיובית מאוד (עמית יסעור, הצלם של קורמן, צילם גם את ״הנותנת״ של הגר בן-אשר, שהוזכר לפני שני פוסטים. קורמן היה עורך הסרט ההוא). עוד לפני הבכורה נמכר הסרט להפצה בכמה וכמה מדינות.

ועוד לפני כן, נראה שקורמן לקח על עצמו החלטה לתעד את מסעו לקאן – בפעם הראשונה כבמאי של סרט ארוך (הוא היה שם כבמאי של סרט קצר, ושלוש פעמים כעורך) – ולהעלות ליו-טיוב סרטונים שיתפקדו כמעין יומן מסע. רעיון מצוין, שמזכיר את סרטןניו הקצרים והניסיוניים של ג'יימי סטיוארט מפסטיבל ניוניורק. בפועל, קורמן הספיק לצלם ולערוך את ההמראה והנחיתה, ואת הבוקר הראשון, ומאז נדמו דפי היומן שלו. כנראה שקאן זה מקום מסיח דעת וגוזל זמן. אבל הנה תחילת מסעו של קורמן לקאן:

 

 

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “רוג׳ר, קורמן”

  1. קורמן 23 מאי 2014 ב - 12:46 קישור ישיר

    מבטיח להוסיף פרקים נוספים ליומן קאן ברגע שיהיה לי רגע. הייתי תמים לחשוב שאהיה מסוגל להשחיל גם את זה לימים מרגשים ועמוסים אלו. המשך יבוא אל דאגה.

    • גידלי 24 מאי 2014 ב - 3:08 קישור ישיר

      תמיד אפשר לסמוך על מבקרי קולנוע שיזכירו לנו בדיוק מי ומתי חשב וביצע רעיון דומה לרעיון שחשבנו שהוא מקורי 🙂 בלי קשר, אחלה רעיון ואחלה ביצוע – נרשמתי לערוץ היו-טיוב.


השאירו תגובה