18 יוני 2014 | 23:19 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

ג׳יגאנטיק

מי הסרט הכי טוב של חצי 2014? # מי לא תמך ב״מפריח היונים״? # מי הצטלם סוף סוף עם הפיקסיז? # ומה הולך בקיפ החדש של האילז?

מבקרי קולנוע פשוט חייבים לדרג כל הזמן. זו סוג של הפרעה כפייתית, אני מניח. פעם היינו עושים את זה פעם בשנה, בסופה. עכשיו אני עושה את זה כבר פעם בחודש, ועורכי ״אינדי-ווייר״ ביקשו מהמבקרים לסכם ולדרג את חצי השנה הראשונה של 2014 (מבין הסרטים שהופצו מסחרית באמריקה בין ינואר ליוני). קל לנחש מה הסרט במקום הראשון: ״מלון גרנד בודפשט״ של ווס אנדרסון, שהופיע גם ברשימה שלי במקום השני. הסרט שמיקמתי במקום הראשון בדירוג שלי הוא ״Blue Ruin״ של ג׳רמי סולנייר, מותחן נקמה קטן ודל תקציב ומאוד מרשים, שראיתי בפסטיבל חיפה האחרון.

כמה מהסרטים הבולטים ברשימה, וביניהם ״מתחת לעור״ (מקום שני), ״המהגרת״ (מקום ששי), ״הפשיטה 2״ (מקום תשיעי) ו״מהלכי לילה״ (מקום 18), יוקרנו בפסטיבל ירושלים הקרוב.

״השוטר״ של נדב לפיד, שיצא בסוף השבוע האחרון בניו יורק, הצליח להשתחל למקום ה-49.

==================

ניסים דיין, הבמאי של ״מפריח היונים״, התראיין ל״גלובס״, ועידכן שאת סרטו ראו כבר 160,000 צופים. מרשים. דיין מספר שאף אחד מהזכיינים לא הסכים לתמוך בסרטו. ״הם לא רצו להיות מזוהים עם הסרט הזה״, הוא מסביר. לשאלה ״למה״ הוא עונה ״יש קמצוץ של גזענות״. לשאלה איך הוא ומפיקיו בכל הצליחו לגייס את הכסף, עונה דיין: "בזכותם של כמה טייקונים עיראקיים, שראו בזה תרומה למורשת, כמו חזי בצלאל שנכנס לסרט גם כמשקיע וגם כמפיק, משפחת נמרודי ועוד כמה אנשים שלא רוצים שאזכיר את שמם".

אבל יש גם משהו משונה בראיון. לשאלה האם הסרט יימכר בחו״ל עונה דיין: ״למה שמישהו ירצה לקנות סרט ישראלי״? ואז הוא מצוטט: ״הסרטים שנראים לנו שהם הצלחה גדולה, לא כאלה מכניסים. 'פרידה', למשל, קיבל אוסקר (לסרט הזר), אבל לא הופץ בארצות הברית״.

מה? ״פרידה״, לא רק שהופץ בארצות הברית הוא גם היה להצלחה גדולה עם הכנסות של 7 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, ועוד 12 מיליון דולר במכירות כרטיסים באירופה. אז יש סיבה למה קונים סרטים ישראליים וסרטים זרים: הם נקנים בזול ועושים כסף. הנה, למשל, הרשימה של הסרטים הישראליים שהכניסו בקופות באמריקה יותר משני מיליון דולר.

===================

Been trying to meet you

Been trying to meet you

אני עוקב אחר הסיפור של ליטל מייזל ועדי פרימרמן עם הפיקסיז כבר שמונה שנים. ואתמול הגיע ההפי-אנד: תשע שנים אחרי שהן עשו לילה לבן וצילמו את עצמן שרות את ״היי״ לחדוותם של 33 מיליון צופים (וקווין סמית אחד) הן פגשו סוף סוף את הפיקסיז עצמם אתמול, מאחורי הקלעים של ההופעה שלהם בתל אביב. התיעוד למעלה.

אגב. ההופעה של הפיקסיז היתה מעולה. שעתיים רצופות של רוקנרול, 33 שירים בשוונג כביר אחד, של להקה חדה כתער.

===================

ומאז שהפיקסיז והאילז הוציאו את הדיסקים החדשים שלהם באותו יום, גם הדיווחים עליהם ממשיכים להגיע יחד. סינגל חדש, עדין ומרגש, לאילז, ״Lockdown Hurricane״ מגיע מלווה עם קליפ שהוא בעצם סרט קצר, בבימויו של אנדרו ואן באל: גבר ואשה, פושעים במנוסה, מחליפים זהות, ובדרך מגלים מחדש זה את זו. באופן מפתיע לדרישות הצניעות של יו-טיוב, הקליפ הזה מכיל סקס ואלימות, עירום ודם, אז ראו הוזהרתם:

 

 

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “ג׳יגאנטיק”

  1. סאם פולר-שפיגל 19 יוני 2014 ב - 20:40 קישור ישיר

    כל רשימה שלא כוללת את Oculus (יצא באפריל השנה) עושה מעצמה צחוק

  2. יאיר 22 יוני 2014 ב - 0:19 קישור ישיר

    הקליפ של האילז מזכיר מאוד את הקליפ הזה:
    https://www.youtube.com/watch?v=HxilwT1sKSo
    של דה וויקנד.


השאירו תגובה