21 יוני 2014 | 23:07 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

הביאו את ״מלחמת הכוכבים 8״ לראשון לציון!

רם ברגמן וריאן ג׳ונסון

מי מוציא ידיעה כזאת ביום שישי בערב? אנשי לוקאספילם לא יודעים כלום על ניהול תקשורת? ידיעה בקנה מידה כזה מוציאים בשני בבוקר או בחמישי בבוקר, ואז מכניסים את העולם לסבסוב בהיפר-חלל. ובכל מקרה, 24 אחרי שאר העולם גם אני פלטתי ״הולי שיט!״ למקרא הכותרת: ריאן ג׳ונסון נבחר לכתוב ולביים את ״מלחמת הכוכבים, פרק 8״. איזה שדרוג אדיר לקריירה של אדם באמת מוכשר.

ג׳ונסון התגלה לפני תשע שנים בתור הבמאי והתסריטאי של ״בריק״, הברקה קולנועית המתיכה פילם נואר עם סרט התבגרות תיכוניסטי, והסרט שגם עזר לג׳וזף גורדון לוויט לצאת ממשבצת הילד מהטלוויזיה לכיוון כוכב הקולנוע הבוגר. מאז ביים ג׳וסון את ״האחים בלום״ ולפני שנתיים את ״לופר״, סרט מדע בדיוני חכם עם ברוס וויליס ולוויט, שהפך ללהיט בינלאומי מפתיע. לבחור בג׳ונסון ככותב וכבמאי לסרט ״מלחמת הכוכבים״ זו בחירה אמיצה באדם שעושה סרטים חכמים, אינטליגנטיים, ולאו דווקא הכי קלים לתקשורת מיינסטרימית לבני הנוער. אם הוא לא יתפטר מתסכול תוך חצי שנה, זה עשוי להיות ״מלחמת הכוכבים, למתקדמים״.

אבל לא פחות מעניין: מי שמלווה את ג׳ונסון לכל אורך הקריירה שלו, וצומח יחד איתו, הוא המפיק רם ברגמן, ועל פי הדיווח ב״וראייטי״ הוא יהיה מפיק הסרט. אני מזכיר את ברגמן כאן מדי פעם, לרוב בהקשר של סרטיו של ג׳ונסון. ברגמן הוא בן גילי, יליד ראשון לציון, כמוני, שמן הסתם ראה את ״מלחמת הכוכבים״ הראשון, כמוני, בקולנוע נעמן בעיר. ברגמן הגיע לארצות הברית בשנות התשעים בעקבות אחיו, המתופף טל ברגמן, ומאז הפך לאחד המפיקים העצמאיים המבוקשים והמצליחים שם, לא מעט בזכות החיבור שלו עם ריאן ג׳ונסון.

ברגמן כבר שנים מחפש פרויקטים קולנועיים בישראל. הוא עובד עם קרן מרגלית על פיתוח לפיצ׳ר אמריקאי על פי הסרט הקצר שלה, ״כל מה שיש לי״, והוא חבר לנטלי פורטמן והיה שותף להפקת ״סיפור על אהבה וחושך״, לצד דוד מנדיל.

ועכשיו, רבותיי וגבירותיי, הגיעה שעת הפיי-אוף. אני קורא ליורם הוניג, מנהל מיזם הקולנוע של ירושלים, שעבר מול ברגמן על הפקת סרטה של פורטמן, להתחיל לתפור את החבילה שתביא את הפקת ״מלחמת הכוכבים 8״ לישראל – קצת לירושלים והרבה לראשון לציון. זה הדבר הראשון שכתבתי במייל לברגמן – אתה חייב לצלם את טאטואין – או כל כוכב מדברי אחר שיופיע בתסריט – בדיונות האחרונות שעדיין קיימות בראשון לציון (תוך כדי שאני אומר לעצמי ״שיט! אתה מכיר את המפיק של ״מלחמת הכוכבים״ החדש).

אין סיבה ש״מלחמת הכוכבים״ הראשון יצולם במרוקו, ״מלחמת הכוכבים 7״ יצולם באבו דאבי ו״מלחמת הכוכבים 8״ לא יצולם בראשון לציון. שום סיבה. תעשיית הקולנוע הישראלית צריכה להתחיל לובי מגובש ומפורט, לפנות אל ברגמן ושות׳, כדי לגרום לזה לקרות.

וג׳ונסון, בינתיים, פרסם את תגובתו בטוויטר באמצעות סרטון קצר, שהוא לקח מתוך ״הצוות המובחר״, סרט האסטרונואטים של פיליפ קאופמן, ובו סקוט גלן נכנס לקוקפיט וממלמל לעצמו ״Please don't let me fuck this up״.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “הביאו את ״מלחמת הכוכבים 8״ לראשון לציון!”

  1. נתי 22 יוני 2014 ב - 9:10 קישור ישיר

    לדעתי לוקאספילם פשוט נהנים להתעלל במעריצים בכל מה שנוגע לפרסום חדשות לגבי הסרט הזה: הקאסט שוחרר שבוע לפני May 4 שאף אחד לא ראה את זה מגיע וביום עצמו לא קיבלנו כלום (חוץ משמועה לגבי שם הפרק: "הפחד העתיק").

    לגבי ג'ונסון, לופר היה אחד הסרטים המפתיעים גם בשבילי ב 2012 אבל חוץ מזה אני לא מכיר דברים נוספים שלו. אבל מה זה אומר לגבי אברהאמס ?
    הודיעו לו מההתחלה שהוא יביים רק פרק אחד ? או שהוא רצה לגעת רק באחד כי SW היה מנטרל אותו לכמעט עשור.
    לפי IMDB לג'ונסון אין פרויקטים שיוצאים ב 2015, אז למה לא לקחת מפרק 7 ?


השאירו תגובה