22 יולי 2014 | 09:06 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

"מיתה טובה" ו"וילה תומא" בדרך לוונציה

image

עליזה רוזן, לבנה פינקלשטיין, זאב רווח, אילן דר ואשר צרפתי ב״מיתה טובה״

הפרסומים על הסרטים בפסטיבל ונציה מתחילים לטפטף לקראת ההכרזה הרשמית, והנה הפרסום הרשמי הראשון: "מיתה טובה", סרטם של טל גרניט ושרון מימון, יוקרן בבכורה עולמית במסגרת Venice Days, מסגרת ההקרנות הסמוכה לפסטיבל ונציה. זו התשובה של ונציה ל"שבוע הבמאים" של פסטיבל קאן. בשנה שעברה הוצג שם "בית לחם" של יובל אדלר.

"מיתה טובה" הוא סרטם הארוך הראשון המשותף של גרניט ומימון, שעד כה שיתפו פעולה בכמה סרטים קצרים (מימון היה שותף לבימוי "סיפור גדול" עם ארז תדמור). זו קומדיה שחורה על קשישים בבית אבות ועל רצונם לסיים את חייהם.

זה יהיה, להערכתי, אחד הסרטים הבולטים בתחרות פרסי אופיר הקרובה, עם מועמדוית מובטחות לסרט עצמו ולגווארדיה הוותיקה שבמרכזו, ובראשם זאב רווח ולבנה פינקלשטיין. הצלם הוא טובי הוכשטיין, מהעסוקים בצלמי הפרסומות בארץ, שמאז "ללכת על המים" לפני עשר שנים, לא צילם פיצ'ר ישראלי.

"מיתה טובה" מצטרף לסרטה של סוהא עראף (התסריטאית של "הכלה הסורית" ו"עץ לימון", בסרט הביכורים שלה כבמאית), שיוצג גם הוא בוונציה, במסגרת "שבוע המבקרים". הסרט הוא "וילה תומא" (הוא הופק תחת השם הזמני "שלוש אחיות" והיה אחד הזוכים בפיץ'-פוינט בירושלים לפני שנתיים).

פסטיבל ונציה ייפתח בסוף אוגוסט עם סרטו של אלחנדרו גונזלס איניאריטו, "בירדמן".

(הפוסט תוקן).

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “"מיתה טובה" ו"וילה תומא" בדרך לוונציה”

  1. יובל אדר 22 יולי 2014 ב - 13:58 קישור ישיר

    יצא לי לצפות בראף קאט של וילה תומא (כאשר עוד הייתה דילמה האם לקרוא לו שלוש אחיות או זמן) והסרט הוא מרתק אבל עם בעיה עיקרית- הקונפליקט הפנימי של הדמויות לא מובן. בשיחה עם הבאמית היא הסבירה שכך הקונפליקט הן דמויות שמנסות להישאר תרבויות בזמן האינטיפדה השנייה והרגעים שעסקו בזה (והובילו לסיום החזק) לא היו ברורים ללא השיחה. מקווה שבפיינקאט זה תוקן. בכל מקרה מומלץ

  2. צביקה 22 יולי 2014 ב - 16:39 קישור ישיר

    חדשות מעולות! "מיתה טובה" סרט מצוין. שיהיה בהצלחה.

  3. ערן 22 יולי 2014 ב - 22:03 קישור ישיר

    בדיוק להפך:
    וילה תומא בשבוע המבקרים (Venice International Film Critics Week)
    מיתה טובה בשבוע הבמאים (Venice Days – Giornate degli Autori)

    בהצלחה לשניהם.

  4. פונזי 24 יולי 2014 ב - 16:25 קישור ישיר

    היי יאיר גם סרטו של רוי אנדרסון הגאון בבכורה בוונציה "A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence" השלישי בטרילוגיית החיים


השאירו תגובה