03 אוגוסט 2014 | 21:02 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

הגיגאליס

צילום פיראטי מאולם הקולנוע של הפריים הראשון מתוך ״גאליס, המסע לאסטרה״

צילום פיראטי מאולם הקולנוע של הפריים הראשון מתוך ״גאליס, המסע לאסטרה״

אז יצא שראיתי את ״גאליס, המסע לאסטרה״ באירוע של מעריצי הסדרה. אני מנסה להבין מה זאת הסדרה הזאת – יש לנו יס בבית, ואני יכול להפגין שליטה מוחלטת בסדרות הנוער של יס, רק נסו אותי, אבל אין לי מושג מה קורה בהוט – ואני מנסח את מילותיי לקראת סוף השבוע, אבל הנה מה שאני כבר מבין.

א.

אני מבין שיש לסדרה די הרבה מעריצים באיזור גיל 11-13, ואני ממש סקרן לראות כמה רחוק יכול סרט לעבוד מבחינה מסחרית – כי זה סרט שכל המהות שלו היא מסחרית – על בסיס ההערצה הזאת. בינתיים, אני חייב לומר, אני די מתפעל. המכירה המוקדמת לסרט התחילה בסינמה סיטי וביס פלאנט שבוע לפני יציאת הסרט (הסרט עולה ביום חמישי הקרוב) וכמו אנתרופולוג עם OCD אני בודק את מצב מכירת הכרטיסים מדי כמה שעות. אז ככה: בסינמה סיטי גלילות וראשון לציון האולמות כבר די מלאים לחמישי ושישי. בסינמה סיטי ירושלים האולמות ריקים. מסקנה א׳: מעריצי גאליס הפנאטיים גרים באיזור שפלת החוף. ביס פלאנט, משום מה, נמכרו נכון לרגע זה מעט מאוד כרטיסים. לא יודע מה זה אומר. שמעריצי גאליס הולכים רק לסינמה סיטי?

אבל ישבתי וספרתי כמה כרטיסים כבר נמכרו ל״גאליס״ במכירה המוקדמת בחמישי-שישי בלבד, בגלילות ובראשל״צ, והגעתי לכ-3,000 כרטיסים. בהנחה שהמעריצים – באמצעות הגיבוי של הוט וערוץ הילדים – ישמעו על הסרט לקראת סוף השבוע וירוצו לראות אותו גם בגלובוס וברב חן, יש פוטנציאל לסוף שבוע ראשון חזק למדי. התהייה שלי היא כמה חזק הסרט יכול להמשיך גם בסופי השבוע הבאים? האם מעריצי הסדרה ירצו לשלם על משהו שהם מקבלים באופן יומיומי בחינם (בחינם מבחינתם)? אין הרבה דוגמאות למותג ישראלי שהופך לסרט – ״זוהי סדום״ נשנען על כוח המותג של ״ארץ נהדרת״, אבל ״גאליס״ יותר דומה למשהו שמאז ימי ״חסמבה״ אני לא זוכר שעשו כאן – אז מבחינה מסחרית בלבד, ברמה של כמה כסף אפשר לעשות ממותג מוביל, יש כאן לא מעט שאלות מסקרנות, שנדע את התשובות להן בשבועות הקרובים (ובעיקר: האם אפשר להביא בני נוער לסרט ישראלי).

ב.

מעריצי גאליס לא מכירים טוויטר? אחד הדברים שסיקרנו אותי אחרי הסרט הוא לשמוע מה יש למעריצים הצווחניים שהיו באולם להגיד על הסרט. אז בסופו, ובימים שאחריו, נכנסתי לטוויטר וחיפשתי מה מעריצים אמרו עליו ומצאתי… כלום. לא ״גדולללל!״ לא ״בעעעעע״. כלום. כמה אנשים כתבו על כך שהם מחכים לסרט ורוצים לראות אותו, ואחרים שאלו מתי חוזרת העונה הבאה של הסדרה (כלומר, הם בכלל לא שמעו על הסרט). אבל אף אחד מ-500 הצופים בסרט לא כתב מילה בטוויטר. חיפשתי תגובות בפייסבוק – בדפים הרשמיים של ״גאליס״ – וגם לא מצאתי, אבל זה כבר עניין קשה יותר, כי אי אפשר לחפש בפייסבוק. אז שם הם בטח מסתתרים, אבל מחוץ לטווח הראיה שלי. בקיצור, הקרנת טרום בכורה שעושה אפס באזז. משונה.

ג.

בחיפושינו אחרי טריילרים ישראליים שהופכים ויראליים, הטבלה מתהפכת במהירות. בתחילת השנה ״שש פעמים״ היה הטריילר הישראלי הכי נצפה ביו-טיוב, והיום הוא כבר במקום השלישי. ״אפס ביחסי אנוש״ מככב עם 230,000 צפיות ו״גאליס״ אחריו עם 172,000.

ד.

משום מה החליטו מפיקי ״גאליס״ להוציא את הסרט מתחרות פרסי אופיר. זה קרה ברגע האחרון. הקרנת האקדמיה שלו היתה אמורה להתקיים בשבוע שעבר. מה שאומר שמצביעי האקדמיה השנה יצטרכו להתלבט בקטגוריית הצילום בין שני סרטים בלבד שצילם שי גולדמו, ולא שלושה: ״הגננת״ ו״הקפות״.

ה.

אבל למרות ש״גאליס – המסע לאסטרה״ נשר מפרסי אופיר, לו אני הסוכן של נווה צור, הייתי גורר את כל חברי האקדמיה לראות את ״גאליס״ בהקרנות טרום בכורה השבוע, רגע לפני ההצבעה. בתחילת הקיץ הזה לא ידעתי מי זה נווה צור (כי אני לא רואה ״גאליס״) ונתקלתי בו לראשונה בסרטה של סופי ארטוס ״עמק״, שם הוא מגלם בריון בשם ג׳וש. הייתי בטוח שארטוס מצאה נוער טעון טיפוח במגדל העמק והפכה אותם לשחקנים. ואז אני רואה את ״גאליס״ ומבין שהג׳וש הזה הוא בעצם שחקן צעיר וכבר די ותיק עם לא מעט מעריצים, ושב״גאליס״ הוא מגלם דמות קלילה בהרבה, פחות אינטנסיבית. כלומר, ראיתי שיש כאן שחקן. רק אחרי הצפייה ב״גאליס״ הערכתי את מה שצור עשה ב״עמק״.

(האגדה מספרת שמריסה טומיי זכתה באוסקר על ״בן דודי ויני״ רק בזכות העובדה שבמהלך ימי ההצבעה יצא סרט נוסף בכיכובה, שבו היא גילמה דמות שונה לחלוטין, טבעית יותר, וחברי האקדמיה, שלא הכירו אותה קודם, הבינו שדמות הבימבו הקולנית שהיא גילמה ב״בן דודי ויני״ היתה עבודת משחק קומי מושלמת, ולא פשוט האופי של השחקנית. אני עדיין חושב שפרס השחקן בפרסי אופיר יילך למנשה נוי, אבל אם מספיק חברי אקדמיה יראו גם את ״עמק״ וגם את ״גאליס״, עוד יכולה להתחולל כאן הפתעה).

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “הגיגאליס”

  1. אלון 3 אוגוסט 2014 ב - 22:00 קישור ישיר

    אף אחד בארץ לא משתמש בטוויטר חוץ מאיזה קומץ עיתונאים. זה למה. תחפש באינסטגרם ותראה הפצצות.

    • okok4 4 אוגוסט 2014 ב - 0:49 קישור ישיר

      לא נכון. תחפש "שושנה" בטוויטר ותקבל מאות תוצאות של תיכוניסטים נלהבים. לתלמידי יסודי, הקהל של גאליס, אין טוויטר (ולרובם גם אין פייסבוק).

  2. דויד 5 אוגוסט 2014 ב - 18:56 קישור ישיר

    נווה שחקן מוכשר ביותר , משתתף גם כן בסידרה ניו יורק בתפקיד מדליק ..לטעמי על תפקידו בעמק ראוי לפרס , סרט מעולה ויותר מזה שחקן שסחף את כל הסרט על גבו והסרט לעולם לא היה מגיע לאותו איכות בלעדיו


השאירו תגובה