11 אוגוסט 2014 | 11:30 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

מחר יפורסמו המועמדים לפרס אופיר. הנה ההימורים

מתוך ״מיתה טובה״. יהיה המוביל לרגע?

מתוך ״מיתה טובה״. יהיה המוביל לרגע?

מחר בשעה זו יתפרסמו המועמדויות לפרסי אופיר, ושוב רק אני ועוד שלושה בלוגרי קולנוע נכסוס ציפורניים במתח לקראת המועמדויות, כי ראינו את הסרטים ואכפת לנו מהתחרות. אם ״אפס ביחסי אנוש״ לא יהיה הסרט אם הכי הרבה מועמדויות, כל אתרי החדשות לא יידעו איך למכור לקהל שלהם את התוצאות, כי אף אחד לא מכיר סרט אחר. ובכל זאת, הנה כמה הימורים אחרונים שלי לקראת פרסום המועמדויות.

הנה הימור ראשון: הסרט שיקבל מחר את מספר המועמדויות הגדול ביותר יהיה ״מיתה טובה״ שביימו טל גרניט ושרון מימון. כלומר, שהכותרת מחר בסביבות 12:00 באתרי החדשות תהיה ״הסרט שמעולם לא שמענו עליו מוביל במירוץ לפרסי אופיר״. עורכים יצירתיים אולי ילכו על ״סרטו החדש של זאב רווח מוביל במירוץ לאוסקר הישראלי״.

למעשה, זה לא הימור, אלא חישוב וניחוש. ״מיתה טובה״, להערכתי, הוא הסרט היחיד בתחרות שיכול לקבל מועמדות בכל הקטגוריות. ״גט״ לא יכול לקבל מועמדות על הצילום בגלל שהצלמת צרפתיה, ואני בספק האם חברי האקדמיה יעניקו לסרט מועמדות על עיצוב אמנותי, כי הסרט מתרחש בלוקיישן אחד שנראה אמיתי מדי, ואולי יהיו כאלה שיחשבו שהסרט צולם באמת בבית דין רבני (הוא למעשה צולם במכון הקרטוגרפיה הישראלי ברחוב החשמונאים בתל אביב). יהיה מסקרן לראות האם האהבה ל״גט״ תגיע עד כדי מתן מועמדות לשחקנית משנה לדליה בגר. ״אפס ביחסי אנוש״, נדמה לי, לא יקבל מועמדויות בקטגוריות השחקנים (ראשי ומשנה), ואני בספק אם הוא יקבל מועמדות על עיצוב תלבושות. מה שמשאיר את ״מיתה טובה״ כסרט היחיד שיכול לקבל מועמדויות בכל ארבע קטגוריות המשחק ובכל שאר הקטגוריות (עיצוב, תלבושות, צילום, פסקול, עריכה וכו׳).

הנה מה שאני צופה שיהיה מחר במועמדויות (הסיבה לכך היא כדי שאוכל למדוד מחר עד כמה התוצאות יהיו צפויות, ועד כמה יהיו בהן הפתעות. אני מהמר כאן על מה שנראה לי צפוי, לא על הפתעות):

סדר השמות בכל קטגוריה הוא לפי סיכויי הזכייה של הסרט, לדעתי (נכון להיום):

סרט:

״גט, המשפט של ויויאן אמסלם״

״מיתה טובה״

״אפס ביחסי אנוש״

״את לי לילה״

״ערבים רוקדים״

סרט הפרינג׳: ״עיר מקלט״

הסתייגויות: ל״הקפות״ יש סיכוי להיות הסרט החמישי ברשימה במקום ״ערבים רוקדים״, הם נראים לי די צמודים מבחינת אהדת הבוחרים. ובקטגוריית סרט הפרינג׳ לא הייתי ממהר לזלזל בכוחו של דן וולמן להביא את ותיקי האקדמיה לתמוך בו ובסרטו ״חרדת הבמאי״.

בימוי:

כאן אני לא יכול לפרסם הימור, כי בסופו של דבר הוא זהה להימור על פרס הסרט. האופציה היחידה שאני רואה היא שבמקום ערן ריקליס על ״ערבים רוקדים״ תיכנס לי גילת על ״הקפות״. ואם יהיו הפתעות הם יגיעו מכיוון ניר ברמן (״יונה״), נדב לפיד (״הגננת״) וטלי שלום עזר (״פרינסס״), שיש להם אוהדים שאולי יביעו את אהדתם בקטגוריה הזו, אבל באופן כללי חמשת הסרטים המועמדים בקטגוריית הסרט אמורים לככב גם כאן.

שחקן:

מנשה נוי, ״גט״

זאב רווח, ״מיתה טובה״

ליאור אשכנזי, ״הקפות״

נוה צור, ״עמק״

שלומי קוריאט, ״תפוחים מן המדבר״

אין לי מושג מי יהיה החמישי. מנסים לשכנע אותי שזה יהיה אורי פפר מ״פרינסס״. לא יודע. לכאורה מתבקש שזה יהיה טאופיק ברהום על ״ערבים רוקדים״, אבל יש לי ספקות. לפני כמה ימים התנהל כאן דיון בתגובות לגבי סיכוייו של צחי גראד להיות מועמד על ״הרחק מהיעדרו״, שאני חושב שאין לו סיכוי אבל אחרים חשבו אחרת. יכול להיות שזה ייפתר על ידי זה שגראד יקבל מועמדות דווקא על ״פנסיון פראכט״. אבל הנה הימור: שלומי קוריאט, ״תפוחים מן המדבר״.

שחקן משנה:

ששון גבאי, ״גט״

אילן דר, ״מיתה טובה״

אורי גבריאל, ״הקפות״

יעקב זאדה-דניאל, ״את לי לילה״

מיכאל מושונוב, ״ערבים רוקדים״

גם כאן אני תקוע עם החמישי. האם האהבה ל״אפס ביחסי אנוש״ תזלוג עד לאלעד סממה ולתפקידו הקטן בסרט? האם חברי האקדמיה אהבו את ״עלים אדומים״ מספיק כדי לתת כבוד למאיר דסה? האם חברי האקדמיה יאהבו את התפקיד של מיכאל מושונוב ב״ערבים רוקדים״ או יחשבו שהוא דומה מדי לתפקידים קודמים שהוא עשה? ואני מזכיר: עצם העובדה שאלי גורנשטיין בכלל לא הוצע כמועמד היא בעיניי תקלה חמורה.

שחקנית:

אני אומר את זה כבר כמה חודשים. זו הקטגוריה הכי צפופה והכי מותחת השנה. קשה להמר מי תהיה מועמדת ואז יהיה קשה להמר מי תזכה. קל לי להמר שבקטגוריה הזאת יהיו שש מועמדות. הנה ההימור שלי (כאמור, לפי סדר זיכויי הזכייה של המועמדת):

לירון בן-שלוש, ״את לי לילה״

רונית אלקבץ, ״גט״

לבנה פינקלשטיין, ״מיתה טובה״

דאנה איבגי, ״אפס ביחסי אנוש״

שירה האס, ״פרינסס״

נעמי לבוב, ״יונה״ (או יעל אבקסיס, ״ערבים רוקדים״. אני לא מצליח להחליט)

שחקנית משנה:

דאנה איבגי, ״את לי לילה״

נלי תגר, ״אפס ביחסי אנוש״

עליזה רוזן, ״מיתה טובה״

שני קליין, ״אפס ביחסי אנוש״

דליה בגר, ״גט״

גם כאן, אני בספק לגבי החמישית. מצד אחד, כשיש אהדה לסרט נוטים להצביע לו בכל הקטגוריות. למרות שצריך להגיד בכנות שמי שגונבת את ההצגה ב״גט״ בתפקיד המשנה היא רובי פורת שובל ולא דליה בגר. אני אישית מאוד בעד ריטה שוקרון מ״אנשים כתומים״, אבל יש כאן דווקא סיכוי לקרן מור מ״פרינסס״.

תסריט:

״אפס ביחסי אנוש״

״גט, המשפט של ויויאן אמסלם״

״ערבים רוקדים״

״מיתה טובה״

״את לי לילה״

(ל״הגננת״ או ל״בורג״ יש סיכוי להיכנס לכאן איכשהו)

אני לא יכול להמר על קטגוריית הסרט הקצר בביטחון כי לא ראיתי מספיק מהסרטים אבל נדמה לי שנמצא שם את ״אלוהים יקר״, ״הרי את, הרי אני״ ו״פריז על המים״. אולי גם ״דפיקה בדלת״.

אני עוצר כאן כי שאר הקטגוריות הרבה יותר קשות לניחוש. נראה אתכם מהמרים על קטגוריית הצילום (״מיתה טובה״ יזכה, אבל מי יהיה מועמד לצידו: ״הגננת״, ״אפס ביחסי אנוש״, ״אנשים כתומים״ ו״לוויה בצהריים״? או אולי דווקא ״עמק״, ״התאבדות״ ו״פנסיון פראכט״? לא יודע).

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “מחר יפורסמו המועמדים לפרס אופיר. הנה ההימורים”

  1. דורון (אחר) 11 אוגוסט 2014 ב - 11:58 קישור ישיר

    הגהה לרגע: "אם ״אפס ביחסי אנוש״ לא יהיה הסרט *אם* הכי הרבה מועמדויות…"
    לא ראיתי מספיק מהסרטים השנה כדי להביע את דעתי על המועמדים, אבל בהמשך להימורים שלך אני מנחש שנדב לפיד יהיה מועמד בבימוי ו-ניווט גולם יהיה מועמד בקצרים.

  2. שמוליק קלדרון 11 אוגוסט 2014 ב - 17:44 קישור ישיר

    הימור זוהי תכונה של נרקומנים בדרך כלל, נרקומנים להימור, כולם יודעים בעיקר בגלל הסטטיסטיקה ש"הבית" תמיד מנצח בסוף, ולמי שייך הבית ב"פרסי אופיר" למהמרים שלא ראו את הסרטים ובכל זאת מסמנים "סימן" ועכשיו מחזיקים לעצמם אצבעות 24 שעות לפני הפרסומים, לראות אם פגעו, חייבים לשנות את שיטת הבחירה באקדמיה לפחות לגבי "הסרט הנבחר" שימשיך לאוסקר .

  3. דור 11 אוגוסט 2014 ב - 19:17 קישור ישיר

    אלו הבחירות שלי:

    מאוד לא נהניתי מהמשחק של רונית אלקבץ ומנשה נוי בגט ולכן לא הכנסתי אותם. לעומת זאת, "פרינסס" הוא אחד מהסרטים המבריקים של השנה לטעמי.

    סרט-

    1. אפס ביחסי אנוש.
    2. פרינסס.
    3. את לי לילה.
    4. מיתה טובה.
    5. גט.

    בימוי-

    1. טלי עזר שלום- פרינסס.
    2. טליה לביא- אפס ביחסי אנוש.
    3. אסף קורמן- את לי לילה.
    4. טל גרניט, שרון מימון- מיתה טובה.
    5. שירה גפן- בורג.

    שחקן ראשי-

    1. נוה צור- עמק.
    2. תאופיק ברהום- ערבים רוקדים.
    3. אורי פפר- פרינסס.
    4. זאב רווח- מיתה טובה.
    5. יוסי מרשק- מנפאואר.

    שחקנית ראשית-

    1. שירה האס- פרינסס.
    2. לירון בן שלוש- את לי לילה.
    3. נעמי לבוב- יונה.
    4. לבנה פיקנלשטיין- מיתה טובה.
    5. דאנה איבגי- אפס ביחסי אנוש.

    שחקן משנה-

    1. יעקב זאדה דניאל- את לי לילה.
    2. ששון גבאי- גט.
    3. אילן דר- מיתה טובה.
    4. רועי ניק- עמק.
    5. אלעד סממה- אפס ביחסי אנוש.

    שחקנית משנה-

    1. דאנה איבגי- את לי לילה.
    2. קרן מור- פרינסס.
    3. עליזה רוזן- מיתה טובה.
    4. שני קליין- אפס ביחסי אנוש.
    5. ליאת גורן- יונה.

    ליהוק-

    1. אסתר קלינג- פרינסס.
    2. אורית אזולאי- אפס ביחסי אנוש.
    3. מיכל קורן- מיתה טובה.
    4. גלית אשכול- עמק.
    5. יובל אהרוני- גט.

    צילום-

    1.טובי הוכשטיין- מיתה טובה.
    2. נדב הקסלמן- לוויה בצהריים.
    3. שי גולדמן- הגננת.
    4. גיורא ביח- עמק.
    5. ירון שרף- אפס ביחסי אנוש.

    תסריט-

    1. טליה לביא- אפס ביחסי אנוש.
    2. סייד קשוע- ערבים רוקדים.
    3. טלי שלום עזר- פרינסס.
    4. שרון מימון, טל גרניט- מיתה טובה.
    5. לירון בן שלוש- את לי לילה.


השאירו תגובה