10 אוגוסט 2014 | 18:30 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

כמה ראו את ״גאליס״? כמה ראו את ״שומרי הגלקסיה״? ומה הסרט הכי אהוב של סטיבן סודרברג?

הנה עוד כמה דברים שקרו בסוף השבוע.

1.

כמה ראו את ״גאליס, המסע לאסטרה״ בסוף השבוע? אין עדיין נתונים רשמיים, שיתפרסמו בטח מחר, אבל אני שומע שמועות שמדברות על 50,000 כרטיסים. אם הנתון הזה יתברר כנכון, זה אומר ש״גאליס״ מכר יותר כרטיסים בסוף השבוע הראשון שלו, מ״שומרי הגלקסיה״, שבסופ״ש הראשון שלו (לפני שבוע) מכר כ-40,000 כרטיסים.

שתי תמונות שמוכיחות ש״גאליס״ אכן היה הצלחה מטורפת:

א. תיבת ״הסרטים הנצפים ביותר״ באתר של סינמה סיטי:

Screen Shot 2014-08-10 at 8.28.09 AM

ב. היום שובץ הסרט בסינמה סיטי גלילות ל-19 הקרנות. מעולם לא ראיתי סרט אחד משובץ לכל כך הרבה הקרנות ביום אחד (אני לא אומר שזה לא קורה, אני רק אומר שמעולם לא ראיתי את זה קורה):

Screen Shot 2014-08-10 at 8.28.51 AM

 

ברשת יס פלאנט הסרט הכי נצפה בסוף השבוע היה עדיין ״אפס ביחסי אנוש״, כש״שומרי הגלקסיה״ (בגרסת הדו מימד) במקום השני. ״גאליס״ לא היה בין חמשת הסרטים הנצפים ברשת. ברשת גלובוס מקס הסרט הכי נצפה היה ״צבי הנינג׳ה״ ו״גאליס״ במקום השלישי. ניסיתי לברר בהפקת הסרט כמה כרטיסים נמכרו והתשובה שקיבלתי היתה ״אנחנו עדיין סופרים״. מצחיק.

 

2.

״ערבים רוקדים״ קיבל סף סוף את ההקרנה הגדולה שלו תחת כיפת השמיים. זה קרה בלוקרנו בשוויץ, במסגרת פסטיבל הקולנוע שם. ג׳יי ווייסברג, המבקר האירופי של ״וראייטי״, צפה שם בסרט והוא כתב עליו ביקורת. מצד אחד, הוא נותן שורה תחתונה ששווה זהב: ״זהו סרטו החזק ביותר של ערן ריקליס זה שנים״ (אני מסכים). מצד שני, ניכר שהוא שסוע, בעיקר לגבי איך לקרוא את ייצוג הערבי בסרט, ושיש בסרט משהו ״נקי מדי״. הוא מתנדנד הלוך ושוב, אבל נראה שבסופו של דבר זו ביקורת חיובית.

 

3.

ביום שישי עלתה בערוץ הכבלים האמריקאי סינמקס הסדרה The Knick, שביים סטיבן סודרברג. לכבוד בכורת הסדרה החליטו אנשי ״אינדי-ווייר״ לקיים סקר מבקרים לבחירת הסרטים הטובים ביותר בקריירה של סודרברג. בתור מעריץ גדול של סודרברג, מאז שראיתי את ״סקס, שקרים ווידיאוטייפ״ לפני 25 שנים, שמחתי להשתתף בסקר, והופתעתי לגלות שהסרטים שאני אוהב שלו כמעט ולא חופפים לסרטים ששאר המבקרים אוהבים. זו רשימת חמשת הסרטים של סודרברג האהובים עליי. וזו רשימת הסרטים שזכו בניקוד הכי גבוה בסקר. וזה הסקר המלא. אני הכי אוהב את ״סולאריס״ שלו. מה הסרט של סודרברג שאתם הכי אוהבים?

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “כמה ראו את ״גאליס״? כמה ראו את ״שומרי הגלקסיה״? ומה הסרט הכי אהוב של סטיבן סודרברג?”

  1. דורון פישלר 10 אוגוסט 2014 ב - 20:17 קישור ישיר

    שאלת תם. על סמך מה אתה מאמין שדירוגי הסרטים המצליחים ביותר בסינמה סיטי/גלובוס/פלאנט/ווטאבר, כפי שהם מופיעים באתרים שלהם, הם מדויקים, או קשורים למציאות באופן כלשהו? האמינות של הדירוגים האלה נאכפת על ידי מישהו? יש לרשתות אינטרס כלשהו להציג שם נתונים נכונים, גם במקרה, נגיד, שבו הם לא מחמיאים להם – כלומר סרט שמקושר לרשת מתחרה מצליח יותר מהסרטים ה"מקומיים"?

    לשם הבהרה, אין לי מידע הפוך: אני לא טוען שהנתונים האלה בהכרח מסולפים, אני רק לא רואה שום סיבה של ממש להאמין להם. כשסרט שנמצא במקום הראשון ברשת אחת לא נמצא בין חמשת הגדולים ברשת אחרת, זה נראה מוזר, וחלק מהרשתות האלה אינן מפורסמות דווקא בדבקותן באמירת אמת.

    =================
    רוה לדורון: נתוני מכירת כרטיסים הם מסוג השקרים שכבר אי אפשר להסתיר. אז או שאתה לא מפרסם כלום (גישת קולנוע לב) או שאתה מפרסם, ולוקח בחשבון שכמה שבועות אחר כך יתפסו אותך בשקר, אם תשקר. נתונים רשמיים של קולנוע ישראלי מתפרסמים לבסוף, כך שאפשר לנפח מספרים בשבועות הראשונים אבל בסוף יצטרכו לתת מספר נכון, כי אפשר לאמת ולתפוס אותם בשקר. כך שאם אתה מקבל אומדן, אתה יכול להיות בטוח שקצת העלו אותו (או הוסיפו טרום בכורות לתוכו), אבל לא זייפו את המספר לחלוטין, כי המספרים מסתובבים. כנ״ל לגבי סרטים של המייג׳ורים שמתפרסמים גם בבוקס אופיס מוג׳ו. לגבי טבלת המכירות באתרים: זה פשוט נראה לי ווידג׳ט מהקופסה שמושך מידע באופן עצמאי ושיד אדם לא נוגעת בו, ומכיוון שאני עוקב אחריהם כמעט כל שבוע, הנתונים שם לא בלתי הגיוניים. כבר הראיתי בעבר איך כל רשת יודעת לפמפם את הסרטים שלה. ולכן, כמעט תמיד סרט של גלובוס יהיה מקום ראשון בגלובוס וכן הלאה. זה משחקי השיבוץ. ״גאליס״, לשם ההמחשה, משובץ באופן פרוע בסינמה סיטי, ובאופן סולידי וכמעט אדיש בשאר הרשתות. ״שומרי הגלקסיה״ מקבל את מקסימום המסכים ביס פלאנט. וכן הלאה.

  2. מפיק 11 אוגוסט 2014 ב - 1:14 קישור ישיר

    יאיר השקרים לא נחשפים. הקרנות משקרות בנתונים ואני יודע את זה על סרטים שאני עשיתי ששיקרו עליהם..בייחוד אצל קרן הקולנוע הישראלי. אני יודע בודאות שהנתונים של סרטים אחרים הם לא מדויקים בייחוד מי שנסמך על לב.
    בסינמה סיטי מוסיפים בין 20 ל 30 אלף תלוי בגודל הבסיס של הנתונים.

  3. איתי 11 אוגוסט 2014 ב - 5:34 קישור ישיר

    ומה עם טבלת המבקרים? היא לא פורסמה בשישי האחרון

  4. ערן 11 אוגוסט 2014 ב - 7:07 קישור ישיר

    Out of Sight
    אף סרט אחר לא מתקרב.


השאירו תגובה