29 אוגוסט 2014 | 01:38 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

טריילר לסרטו הראשון של ג׳ון סטיוארט כבמאי

ג׳ון סטיוארט מביים את ״רוזווטר״

ג׳ון סטיוארט מביים את ״רוזווטר״

לפני כשנה יצא ג׳ון סטיוארט לחופשה מהנחיית ה״דיילי שואו״ כדי לטוס לירדן ולצלם את סרטו הראשון כבמאי וכתסריטאי. החופשה הארוכה הזאת באה עם מחיר: ג׳ון אוליבר, שהחליף אותו כל הקיץ שעבר, גנב את ההצגה, ונחטף מיד להנחות תוכנית בסגנון ״הדיילי שואו״ ב-HBO. ואחרי שנים של זכייה רצופה באמי, היעדרותו של סטיוארט עלתה לתוכנית שלו בשנה שעברה באמי, שעבר לסטיבן קולבר, שזכה באמי גם השבוע. כלומר, היעדרותו של סטיוארט החלישה את ה״דיילי שואו״, אבל חיזקה את בני טיפוחיו מהתוכנית. אבל יכול להיות שסטיוארט התחיל לחשוב על האוסקר.

סרט הביכורים שלו, ״Rosewater״ (״רוזווטר״. או ״מי ורדים״. לא ברור מה יהיה שמו בעברית), הוא עיבוד לספרו של העיתונאי מזיאר בהארי, שהיה עצור במשך למעלה ממאה ימים בכלא איראני באשמת ריגול. אחת הסיבות למעצרו ולחשדות נגדו היא העובדה שבהארי התראיין ל״דיילי שואו״, שזו כנראה הסיבה – רגשות אשם? – שסטיוארט לקח על עצמו להפוך לראשונה בחייו לבמאי, אחרי כ-15 שנים של הנחיית תוכנית יומית. הביקורות הראשונות התפרסמו אמש, והן חיוביות באופן כללי, עם דיבורים על אפשרויות למועמדויות לאוסקר והשוואות מתבקשות ל״ארגו״, אבל אין סופרלטיבים עצומים, רק הערכה קרירה. הסרט יוקרן בסוף השבוע בפסטיבל טלורייד ובשבוע הבא בטורונטו, ועכשיו יש גם טריילר ראשון. כאמור, את איראן מגלמת בסרט ירדן, ואת בהארי מגלם גאל גרסיה ברנל. ככה זה נראה:

במקביל לבכורת הסרט, הטריילר והביקורות הראשונות, ישב סטיוארט לראיון לכתבת השער של ״ההוליווד ריפורטר״. שם הוא נשאל שתי שאלות בעלות קונטקסט מקומי. הראשונה היתה למה הוא בחר לצלם את סרטו בירדן, שתעשיית הקולנוע בה לא מפותחת, במקום בישראל. סטיוארט ענה: ״גם ככה מי שמביים את הסרט הזה הוא יהודי. וגם ככה שלטונות איראן מוציאים עליי סרטונים שמוכיחים שאני סוכן של הסי.איי.איי ושל המוסד. לא רציתי לתת להם (למתנגדים) עוד תחמושת״. הממשל האיראני לא המתין והוא כבר הכריז שהסרט של סטיוארט הוא ״אנטי-איראני״, והוא מזימה שמומנה על ידי הסי.איי.איי והלובי היהודי באמריקה (הסרט, שתקציבו 5 מיליון דולר, אכן מומן על ידי המפיקה ג׳יג׳י פריצקר, בת למשפחת הפילנטרופים היהודיים המפורסמת).

התשובה הנכונה לשאלה ״למה לא צילמת בישראל״ היתה צריכה להיות: כי ישראל לא דומה לאיראן.

בהמשך נשאל סטיוארט האם הוא הפך, בעקבות מלחמת צוק איתן, לאנטי-ישראלי. זאת בעקבות שני קטעים שלו בתוכנית מימי המלחמה, בהם הוא ביקר את עוצמת התגובה של חיל האוויר הישראלי לשיגורי הטילים של חמאס ועל היותה ״לא סימטרית״. על כך חטף סטיוארט לא מעט ביקורת מיהודים, שהאשימו אותו שהוא סובל משנאה עצמית. על כך עונה סטיוארט: ״יש לי הרבה סיבות לשנוא את עצמי, אבל היהדות שלי אינה אחת מהן. כשמאשימים אותי שאני אנטי-יהודי או פרו-טרור, זה בעיקר מאכזב אותי. אני עסוק כבר 16 שנה בלבקר את המדיניות שלדעתי מזיקה לאמריקה, זה לא הופך אותי לאנטי-אמריקאי. ואם אני עושה את אותו הדבר עם ישראל, זה הופך אותי לאנטי-ישראלי.״

סטיוארט מקבל מקומדי סנטרל כ-30 מיליון דולר בשנה, ועם 2.2 מיליון צופים בלילה, יש לו את הרייטינג הגבוה ביותר מבין כל תוכניות הלייט-נייט בקרב צעירים (אפילו יותר מג׳ימי פאלון). אבל לכל אורך הראיון סטיוארט רומז שוב ושוב, מבלי להגיד זאת מפורשות, שפרישתו מהנחיית ה״דיילי שואו״ כנראה קרובה.

האזינו: ביקורות על ״לוסי״ ועל ״התחלה חדשה״ וקטעים הפסקולים בתוכנית הרדיו של ״סינמסקופ״

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה