27 אוקטובר 2014 | 18:39 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

עדכון קופות: כמה כרטיסים מכרו כבר ״גט״, ״מיתה טובה״ ו״אפס ביחסי אנוש״?

Screen Shot 2014-10-11 at 9.40.29 PM

 

השנה הגדולה של הקולנוע הישראלי נמשכת. שלושה סרטים ישראליים עדיין עובדים היטב בבתי הקולנוע, אבל גם מתחילים לראות את סוף המסע הזה באופק.

נתחיל עם ״מיתה טובה״: זה היה שבוע טוב ל״מיתה טובה״, הוא זכה בפרס הראשי בפסטיבל ויאדוליד בספרד, שם הוקרן לצד ״את לי לילה״ ו״וילה תומא״. הסרט קיבל גם את פרס השחקנית של הפסטיבל. את פרס הבימוי ופרס השחקן קטף הסרט ״דיפלומטיה״ של וולקר שלונדורף, ופרס הבמאי המבטיח הוענק לדמיאן שאזל על ״וויפלאש״.פסטיבל ויאדוליד הוא אולי לא אחד הפסטיבלים הכי מפורסמים בעולם, אבל הוא אחד הפסטיבלים שבמאים הכי אוהבים להיות מוזמנים אליו: הוא אחד הפסטיבלים הוותיקים באירופה, והוא מיועד לקהל, ולא לאנשי תעשיה. וזה פסטיבל עם כמות עצומה של צופים (והוא מחלק די הרבה כסף לפרסים. המפיץ הספרדי של ״מיתה טובה״ קיבל 60,000 יורו כפרס). טל גרניט ושרון מימון כבר זכו בפסטיבל הזה בעבר בתחרות הסרט הקצר עם ״להרוג דבורה״ (ואגב, עורך התסריט של ״מיתה טובה״ הוא שמי זרחין, שזכה בפרס חביב הקהל בוויאדוליד עם ״הכוכבים של שלומי״, שני הסרטים נערכו על ידי עינת גלזר-זרחין).

״מיתה טובה״ גם הלך והתחזק בקופות במהלך השבוע הראשון של אחרי החגים, ובתחילת השבוע, הוא הגיע כבר ל-81,000 כרטיסים. בעוד כשבועיים ״מיתה טובה״ יהיה סרט הקולנוע הישראלי השביעי של 2014 שיחצה את קו 100,000 הכרטיסים (אחרי ״אפס ביחסי אנוש״, ״גאליס״, ״שושנה חלוץ מרכזי״, ״זינוק בעלייה״, ״מפריח היונים״ ו״גט״). נתון חסר תקדים בתולדות הקולנוע הישראלי.

נעבור ל״גט״, שגם הוא הציג גרף של התחזקות משבוע לשבוע מאז שיצא (בצילום בראש הפוסט: ״גט״ ממלא אולם בסינמה סיטי ירושלים, לפני כשבוע). עכשיו הוא כבר בשלב הדעיכה, אבל במהלך תשרי הוא מילא עוד ועוד אולמות. להשיג נתון רשמי של מכירת כרטיסים ממפיצי הסרט, קולנוע לב, זו עבודת פרך (אפילו ליחצן הסרט, רני רהב, הם לא נותנים את הנתון), אבל בכל זאת הצלחתי להשיג מהם את הנתון: ״בקרוב נגיע ל-200,000 כרטיסים״. הצלבת המידע עם גורמים שבקיאים בתחום מביאה אותנו לנתון של כ-180,000 כרטיסים עד כה, ככך הנראה כולל כ-10,000 צופים בהקרנות טרום בכורה. יגיע ל-200,000, בהחלט, ויהיה הסרט הרביעי השנה שעושה זאת השנה.

ו״אפס ביחסי אנוש״ עדיין עובד. על פי אפליקציית יס פלאנט זהו עדיין הסרט השלישי הכי נצפה ברשת (אחרי ״נראה אותך שוטר״ ו״נעלמת״). במהלך חגי תשרי ״אפס ביחסי אנוש״ חצה את קו חצי מיליון הכרטיסים, ומפיציו בטוחים שהוא גם יגיע ל-600,000 כרטיסים לפני שיירד מהמסכים. המדהים הוא ש״אפס ביחסי אנוש״ הוא לא רק הסרט הכי נצפה השנה בקולנוע בארץ, אלא שהוא גם מכר יותר מפי שניים כרטיסים מכל סרט הוליוודי אחר שנמצא אחריו ברשימה.

עכשיו נשאלת השאלה האם גם ״ערבים רוקדים״ ו״את לי לילה״ יצליחו להביא קהל בסדר גודל כזה לאולמות, ובכלל להפוך את שנת הקולנוע הזאת לאסטרונומית לא רק מבחינת איכות, אלא גם מבחינת הכמות.

 

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “עדכון קופות: כמה כרטיסים מכרו כבר ״גט״, ״מיתה טובה״ ו״אפס ביחסי אנוש״?”

  1. עמירה 27 אוקטובר 2014 ב - 20:40 קישור ישיר

    אם כבר עוסקים במספרים כדאי לציין ממתי כל סרט מוקרן לציבור הרחב.
    אם אני לא טועה מיתה טובה עדיין לא חודש בחוץ…
    בכל מקרה אכן שנה מדהימה לקולנוע הישראלי ושפע של כשרון ויצירתיות!
    כן ירבו שנים כאלו!

  2. יוד 28 אוקטובר 2014 ב - 0:32 קישור ישיר

    אם ערבים רוקדים יעבור 20 אלף צופים, אני מקרנת 16 מ"מ

  3. יונה 28 אוקטובר 2014 ב - 10:54 קישור ישיר

    גם במקומות אחרים (ארה״ב / אירופה, נניח) כמות הכרטיסים שסרט מוכר היא סוד כמוס?

    ====================

    רוה ליונה: לא.

    • דני 28 אוקטובר 2014 ב - 13:06 קישור ישיר

      הנתונים של הסרטים האמריקאים, מופעים כאן, boxofficemojo.


השאירו תגובה