14 דצמבר 2014 | 09:46 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

אנג׳לינה ג׳ולי, כריסטופר נולן ומייק לי בשיחה על בימוי ותחושות כשלון. וגם: עוד סיכומי שנה

מימין: מייק לי (יושב), ריצ׳רד לינקלייטר, אנג׳לינה ג׳ולי, מורטן טילדום, כריסטופר נולן, בנט מילר (גם יושב)

מימין: מייק לי (יושב), ריצ׳רד לינקלייטר, אנג׳לינה ג׳ולי, מורטן טילדום, כריסטופר נולן, בנט מילר (גם יושב)

מבול סיכומי השנה ממשיך.

א.

אמש חולקו בריגה, בירת לטביה, פרסי האקדמיה האירופאית לקולנוע. בפרס הסרט הטוב ביותר זכה ״אידה״, סרטו של הבמאי הפולני פאבל פאבליקובסקי (שבשנים האחרונות פעל באנגליה, ובסרט הזה חזר למולדתו). ״אידה״ זכה גם בפרס הבימוי, התסריט, הצילום ובפרס בחירת הקהל. ״אידה״, שהוא גם מועמד מוביל לזכייה בגלובוס הזהב ובאוסקר לסרט הזר, ייצא להקרנות מסחריות בישראל בעוד שבועיים (ותמצאו אותו גם בסיכום השנה של ״סינמסקופ״ בשבוע הבא). עוד זוכים בפרסי האקדמיה האירופאית לקולנוע: טימותי ספול זכה בפרס השחקן על ״מר טרנר״, ומריון קוטיאר זכתה בפרס השחקנית על ״יומיים ולילה״. לרשימת הזוכים המלאה.

ב.

משאל סיכום השנה של כתב העת הניו יורקי ״פילם קומנט״ פורסם בסוף השבוע, בו מדורגות בחירותיהם של מאה מבקרי קולנוע אמריקאים. במקום הראשון, ״התבגרות״. במקום השני: ״שלום לשפה״ של ז׳אן לוק גודאר. במקום השלישי: ״מלון גרנד בודפשט״. במקום הרביעי: ״אידה״. לרשימה המלאה.

משאל נוסף התקיים לבחירת הסרטים הטובים ביותר שהוצגו השנה בפסטיבל אבל לא הופצו מסחרית בארצות הברית, ושם תמצאו את ״הגננת״ של נדב לפיד.

ג.

אן תומפסון והצוות שלה בבלוג ״תומפסון און הוליווד״ פרסמו את בחירות סוף השנה שלהם. סרטי השנה של תומפסון הם ״בירדמן״, ״התבגרות״ ו״מר טרנר״. עמיתה לבלוג, ריאן לטאנזיו, בחר את ״נעלמת״, ״כוח עליון״ ו״כנס העתידנים״ של ארי פולמן כסרטי השנה שלו.

ד.

11 השותפים לכתיבת הבלוג המשובח ״פלייליסט״ (שכמו הבלוג של תומפסון הוא חלק מרשת ״אינדי-ווייר״) דירגו את סרטי השנה שלהם. במקום הראשון, ״מתחת לעור״ של ג׳ונתן גלייזר; מקום שני: ״חיית הלילה״. מקום שלישי: ״פוקס קצ׳ר״. לרשימה המלאה.

ה.

ומה קורה עם רשימת סרטי השנה של ״סינמסקופ״? ובכן, היא היתה קשה לדירוג השנה, אבל נעלתי אותה סופית ביום חמישי האחרון. היא מוכנה לעלייה בבלוג ושלחתי אותה (בגרסה קצת אחרת) גם לסקר המבקרים השנתי של ״אינדי ווייר״. הרשימה תתפרסם ביום ראשון הבא, ועד אז אראה איך בחירותיי הופכות פחות ופחות מקוריות, ככל שעוד ועוד רשימות סיכום מתפרסמות.

ו.

ולסיום, מתנה אמיתית. אחד הדברים שהפכו מסורת נאה בכל עונת אוסקרים היא סדרת המפגשים המצולמים שעורכים אנשי העיתון ״הוליווד ריפורטר״, בו הם מכנסים סביב שולחן עגול לשיחה את הבמאים, השחקנים והתסריטאים הבולטים במירוץ לאוסקר ובסיכומי השנה. הראשון מבין המפגשים האלה עלה בסוף השבוע והוא 48 של צפייה מהנה מאוד. רק תחשבו על כך שכריסטופר נולן ומייק לי – שני בריטים שהקולנוע שהם עושים לא יכול להיות יותר שונה זה מזה – יושבים סביב שולחן אחד. או על כך שאנג׳לינה ג׳ולי וריצ׳רד לינקלייטר ומורטן טילדום ומייק לי מדברים על תחושות הכישלון שהם חשים בזמן עשיית הסרטים שלהם (הגרסה הראשונה של ״פוקס קצ׳ר״, אנחנו לומדים, ארכה ארבע שעות וחצי). או הרגע שבו מייק לי – האיש הכי דוגרי סביב השולחן שואל את אנג׳לינה ג׳ולי ״את חושבת שאת במאית טובה?״. השיחה הוקלטה יום אחרי מותו של הבמאי מייק ניקולס, וסיום השיחה מוקדש לזכרו, בו אנחנו מגלים שבנט מילר היה בקשר איתו, והתכתב איתו במייל ביום מותו. תמלול השיחה נמצא כאן, והווידיאו בהמשך. הנה הם: ריצ׳רד לינקלייטר (הבמאי של ״התבגרות״), בנט מילר (הבמאי של ״פוקס קצ׳ר״), כריסטופר נולן (הבמאי של ״בין כוכבים״), אנג׳לינה ג׳ולי (הבמאית של ״Unbroken״), מורטן טילדום (הבמאי של ״משחק החיקוי״) ומייק לי (הבמאי של ״מר טרנר״) – ארבעה מהם ביימו סרטים על בסיס סיפור אמיתי – בשיחה מרתקת על בימוי. יש סיכוי מצוין שאחד מהם יהיה זוכה האוסקר השנה.

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “אנג׳לינה ג׳ולי, כריסטופר נולן ומייק לי בשיחה על בימוי ותחושות כשלון. וגם: עוד סיכומי שנה”

  1. עמית איצקר 14 דצמבר 2014 ב - 16:03 קישור ישיר

    "בין כוכבים" מבוסס על סיפור אמיתי? 🙁

  2. עוז 14 דצמבר 2014 ב - 19:29 קישור ישיר

    למען האמת, מפגש הבמאים הוא האחרון מבין המפגשים שהועלו. כבר עלו לפני כן מפגשי השחקנים, השחקניות, התסריטאים, האנימציה, הצלמים ומנהלי האולפנים. תוכל לראות את כולם בעמוד היוטיוב של ההוליווד ריפורטר:
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLhKcXp78wsathLQ_8DVdtnvpRnLByzx0n


השאירו תגובה