14 ינואר 2015 | 01:36 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

סינמסקופ ברדיו הקצה, תוכנית #19 (״עיניים גדולות״, ״לא נשבר״, ״אי התירס״ ועוד)

להאזנה לתוכנית כאן או להורדת קובץ mp3 לשמיעה בדרך.

או לחצו על הנגן, ודלגו בין הקטעים על פי האינדקס המצורף.

תוכן העניינים:

0:00: מוזיקה מתוך ״Inherent Vice״ של פול תומס אנדרסון ו״בירדמן״ של אלחנדרו גונזלס איניאריטו.

8:00: ״עיניים גדולות״, הסרט החדש של טים ברטון. אל תתבלבלו עם ״עיניים גדולות״ של אורי זהר, מלפני 40 שנה. ״עיניים גדולות״ הוא הסרט הכי טוב של טים ברטון כבר הרבה מאוד שנים, אולי דווקא בגלל שלפעמים נדמה שהסרט בכלל לא נראה טים ברטוני. בסרט ברטון חוזר לשתף פעולה עם התסריטאים של ״אד ווד״ כדי לספר סיפור מפתיע ואמיתי ששואל ״מה זאת אמנות?״ והאם יש הבדל בין אמנות גבוהה ואמנות נמוכה? והאם אמנות פופולרית יכולה גם להיות אישית?

19:00: ״לא נשבר״, הפסיון על פי אנג׳לינה ג׳ולי. ובגלל שהסרט מאוד הזכיר לי את ״חג שמח מיסטר לורנס״ אנחנו חותמים את השיחה עם השיר מתוך ״חג שמח מיסטר לורנס״.

32:13: ״אי התירס״, הסרט הכי טוב של השבוע.

לשמיעת הראיון שלי עם במאי הסרט, עברו לכאן.

46:00: את דבורית שרגל אני מכיר כבר כ-21 שנים, ובכל זאת מסיבה עלומה, לחלוטין פרטית, לא הצלחתי להביא את עצמי לראות את סרטה הראשון כבמאית, הסרט התיעודי ״איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו סאן״. אולי כי לא ממש הכרתי את סדרת ספרי הילדים (והילדות) שעליה שרגל מדברת בסרטה. אבל אחרי ששמעתי שהסרט מצליח כבר כמה שבועות בסינמטקים ברחבי הארץ, התיישבתי לראות אותו ומצאתי סרט בלשים חובק עולם, ממש סרט הרפתקאות טרנס-יבשתי, שבנוי קצת כמו ספרי הילדים שמהם הוא מושפע.

את האייטם הזה אני חותם עם שיר של איה כורם, שמוביל אותי יפה לאייטם על ״איה״.

52:00: ביום חמישי ב-15:30 שעון ישראל יוכרזו המועמדויות לאוסקר (ג׳יי.ג׳יי אברמס ואלפונסו קוארון יכריזו). ולמרות ש״גט״ לא עלה לשלב הרשימה הקצרה ונשר מהתחרות לסרט הזר, עדיין יש סיכוי שיהיה סרט ישראלי מועמד לאוסקר. בקטגוריית הסרט הקצר, נמצאים כרגע שני סרטים ישראליים קצרים, שעלו לשלב הרשימה הקצרה בת עשרת הסרטים. מתוכה יוכרזו חמשת המועמדים. שני סרטים מתוך עשרה זה כבר נותן סטטיסטיקה לא רעה שאחד מהם יזכה למועמדות. הסרטים הם ״איה״ של עוד בן נון ומיכל ברזיס ו״חופש גדול״ של טל גרניט ושרון מימון (שסרטם הארוך והמשובח ״מיתה טובה״ מוקרן כעת בבתי הקולנוע). ואם אני צריך להמר, אני מהמר ש״איה״ יהיה מועמד לאוסקר. מסיבות כמעט פרוזאיות: זה סרט באנגלית (כך שלשופטי האוסקר יהיה יותר קל איתו) ושחקניו מוכרים למדי (שרה אדלר ואולריך תומסן).

ושימו לב שצמדי במאים, גבר ואשה, היו היבול הקולנועי הבולט שלנו השנה לאוסקרים. בן נון וברזיס (זוג נשוי), גרניט ומימון (פרטנרים לעבודה) והאחים אלקבץ (אח ואחות). בקיצור, עוד לא אבדה תקוותנו למועמד ישראלי באוסקר. ומי יודע, אולי אפילו זוכה.

אגב, השחקן הראשי ב״איה״ הוא אולריך תומסן מדנמרק, ולא כמו שביטאתי את שמו בטעות מצחיקה במהלך השידור.

ועוד אגב: השבוע הוכרז שפסטיבל הקולנוע של ירושלים זכה למינוי מצד האקדמיה האמריקאית לקולנוע כפסטיבל שסרטיו הקצרים הזוכים בפרסים זכאים לעבור אוטומטית לשלב הבא באוסקר. חוץ מזה שזה כבוד גדול מאוד לפסטיבל ושדרוג במעמד הבינלאומי שלו (יש מעט פסטיבלים בעולם שמהווים מעין שומר סף למיונים עבור תחרות הסרט הקצר באוסקר), זה גם שדרוג לקולנוע הישראלי. אם התקנה הזאת היתה קיימת לפני שנתיים, ״איה״ היה יכול להיות מועמד לאוסקר כבר לפני שנה.

 

אפשרויות האזנה נוספות:

באתר של רדיו הקצה (בו תוכלו להאזין לעוד תוכניות: של קוואמי, קוטנר, ירון טן-ברינק וכו׳)

באתר של icast, בו תוכלו גם להוריד קובץ mp3 של הפודקאסט ולעשות מנוי באייטיונז לתוכניות הבאות.

ובשידור חי, כל יום שלישי ב-14:00, ברדיו הקצה.

להאזנה לתוכניות הקודמות.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “סינמסקופ ברדיו הקצה, תוכנית #19 (״עיניים גדולות״, ״לא נשבר״, ״אי התירס״ ועוד)”

  1. דורון (אחר) 14 ינואר 2015 ב - 9:31 קישור ישיר

    אמרת שתעלה לפה את הראיון שלך עם הבמאי של אי התירס שנשמע מעניין.

    ==============================

    רוה לדורון: הראיון נמצא כאן.

  2. דורון (אחר) 15 ינואר 2015 ב - 14:29 קישור ישיר

    תודה


השאירו תגובה