11 פברואר 2015 | 19:25 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

אמרנו לכם: ג׳ון סטיוארט עוזב את ״הדיילי שואו״. הנה ההודעה הרשמית שלו

איזה שם יתנוסס בקרוב על המרקיזה בשכונת מטבח הגיהנום במנהטן?

איזה שם יתנוסס בקרוב על המרקיזה בשכונת מטבח הגיהנום במנהטן?

ג׳ון סטיוארט הודיע אתמול שהוא יעזוב בהמשך השנה את הגשת ה״דיילי שואו״ (״אולי ביולי, או ספטמבר, או דצמבר״). זו הודעה ממש מעציבה, כי סטיוארט עשה עבודה ממש טובה בראשות ״הדיילי שואו״ מאז סוף שנות התשעים. ראו את זה: ב-1999, כשגרנו בניו יורק והתוכנית היתה בשנתה הראשונה, רצנו לעמוד בתור ולהיות קהל בהקלטה של התוכנית, 30 ומשהו בלוקים מהדירה שלנו. כשעלה האתר של קומדי סנטרל ואפשר היה לראות את הדיילי שואו גם בישראל, כמה שעות אחרי השידור, ניסיתי להשיק בבלוג פינה יומית שבה אני מעלה את מיטב הקטעים של הלילה הקודם (נשברתי די מהר). חשבתי שזו תוכנית מבריקה.

מצד שני, קל היה לראות בשנה האחרונה שלג׳ון סטיוארט קצת נשבר ממנה. קל היה לראות, ואפשר היה לשמוע את זה גם בין השורות בראיונות שהוא נתן לקידום סרט הביכורים שלו כבמאי, ״רוזווטר״. זה היה עד כדי כך ברור, שבנובמבר כתבתי שאני מאמין שסטיוארט יודיע בקרוב על פרישתו מהתוכנית. צדקתי.

הנה, מ״דיילי שואו״ של אמש, ג׳ון סטיוארט מעדכן בסביבות חמש אחר הצהריים את הקהל באולפן על עזיבתו. כשהתוכנית שודרה שש שעות אחר כך, הקהל בבית כבר היה מעודכן מהפרסומים הרשמיים שהופצו לתקשורת בערב. זה קטע נחמד, כי מגישי הטלוויזיה האמריקאים תמיד מאופרים, מוארים, מולבשים, מעונבים, מסורקים, עושים חזרות ומקריאים את הטקסט מהמסך, לכן נדיר ומפתיע ויפה לראות רגע שבו הרגש באמת גואה ומפתיע אותם:

סטיוארט עוזב את ״הדיילי שואו״ מנצח. הוא הפיץ את זרעיו לכל עבר: בספטמבר סטיבן קולבר יחליף בסי.בי.אס את דיוויד לטרמן, ג׳ון אוליבר עושה חיל בתוכנית חיקוי ל״דיילי שואו״ ב-HBO וסטיב קארל מועמד לאוסקר. הוא גילה וטיפח את כולם, ופתאום נראה שהוא קצת נשאר מאחור. ויותר גרוע מזה: הסרט שלו היה נוראי. זה הזמן לעזוב. להמציא את עצמך מחדש.

מה הוא יעשה? או, עוד הימורים וספקולציות. יש שתי אופציות שאני רואה. האחת, הסבירה וההגיונית היא שהוא ימשיך לפתח את עצמו כקולנוען – במאי ותסריטאי. אולי פיצ׳ר נוסף, אולי מיני סדרה ל-HBO או נטפליקס או דומיהם. דרמות עם גוון פוליטי. זה המהלך ההגיוני. האפשרות השנייה, המופרכת יותר – אבל מי יודע – היא שסטיוארט יחליט לרוץ לבחירות לסנאט או לבית הנבחרים כנציג מדינת ניו יורק (או, בעצם, ניו ג׳רזי) בבחירות ב-2016. אל פרנקן, הסנאטור הדמוקרטי ממינסוטה, מינף קריירה כקומיקאי וסטיריקן לקריירה כפוליטיקאי. אז אולי גם סטיוארט?

השאלה שכולם שואלים היא מה יקרה עכשיו עם ״הדיילי שואו״, ומי ינחה את התוכנית במקום סטיוארט (צריך לזכור שסטיוארט הוא המנחה השני של התוכנית, שהיתה בעיקר תוכנית ביקורת תקשורת בתחילת הדרך. היא הושקה עם קרייג קילבורן בתפקיד המנחה, ואני חשבתי שהוא היה מצוין, אבל סטיוארט לקח את התוכנית לכיוון אחר, הרבה יותר פוליטי, ועם עבודה עיתונאית מרשימה שהוסתרה היטב תחת פאנצ׳ים מעולים, ופיתח בה את הפורמט שהפך מושא לחיקוי מאז). האמת היא שעם ג׳ון אוליבר ב-HBO, אני לא מוטרד. יש לנו כבר תחליף ״דיילי שואו״ מצוין. האם יצליחו למצוא מישהו שיקים את התוכנית לחיים חדשים? האם לארי ווילמור, שנכנס לפני כחודש למשבצת של סטיבן קולבר, יוקפץ למשבצת המוקדמת יותר? האם מישהו אחר מוותיקי התוכנית יעבור לכסא המנחה? ג׳ון הודג׳מן? אולי הזוג הנשוי ג׳ייסון ג׳ונס וסמנתה בי? ואולי מישהו מבחוץ. אני מזכיר, כשסטיוארט נבחר להנחות את התוכנית, הרבה מאוד גבות הורמו. ראשית, אחרי קרייג קילבורן, הגבוה, הבלונדיני, המאוד ארי, הבחירה בסטיוארט, הנמוך, שחור השיער והמאוד יהודי, היתה פניה חדה הצידה. עכשיו, מתבקש שהמנחה החדש יהיה או שחור או אשה (או אשה שחורה, מה שיכול להפוך את ג׳סיקה וויליאמס, מצעירות משתתפי ה״דיילי שואו״, למועמדת אפשרית).

מניסיוננו, ההכרזה על תאריך הסיום ועל זהות היורש/ת/ים תגיע מהר ממה שנראה לנו.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “אמרנו לכם: ג׳ון סטיוארט עוזב את ״הדיילי שואו״. הנה ההודעה הרשמית שלו”

  1. בבו 12 פברואר 2015 ב - 16:55 קישור ישיר

    סליחה, אבל הוא ממש לא עוזב כמנצח.
    הוא קצת השתעמם בתוכנית אז לקח חופשה לעשות סרט.
    שם את העובד הבינוני שלו ג'ון אוליבר להחזיק את התוכנית בינתיים.
    תוך שבוע אליבר פוצץ את התוכנית ועשה איתה פי עשר ממה שסטיוארט עשה.
    הרייטינג עלה, וגם אי אפשר היה להתווכח שזה פשוט היה יותר טוב.
    סטיוארט חוזר אחרי כמה חודשים לתוכנית, ורואים שהוא שבור מזה.
    בינתיים הסרט שלו, שהוא השקיע בו את דם ליבו, יצא זבל אורגני.
    עם כל הכבוד, אם אני הייתי עושה סרט על הכלא האיראני, זה היה יוצא בערך ככה.
    זאת היתה השפלה מאד משמעותית, ואם זוכרים בעצם את כל הסרטים שעשה ושלקח בהם חלק, שכולם היו כשלונות מהדהדים, זה כבר לא נעים.
    בינתיים הוא חוזר לתוכנית הישנה שלו, אבל לא מצליח להביא אפילו את אותה אנרגיה שהיתה לו לפני שייצא – כי הבטחון שלו ירד לגמרי.
    אוליבר יוצא בתוכנית חדשה שעוברת אותו בהרבה, ופתאום כל אמריקה רואה ולא רק אותם המיליון וחצי.
    הוא הושפל ונכשל בכל החזיתות.
    נשאר לו כסף, כבוד, והערצת השמאל הקיצוני, אבל את ההשפלה המקצועית של השנה האחרונה הוא כבר לא ישכח.
    ולא נזכיר את כל עיגולי הפינות וההחלקות שעשה בתוכנית שלו לאורך השנים, לא במקרה זה היה החבר הכי טוב שלו שנתפס שבוע שעבר בשקר שגמר לו את הקריירה. ככה זה בג'רזי – חשוב הניצחון לא האמת.


השאירו תגובה