17 מרץ 2015 | 02:14 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

חשיפה לצפון

10150713_10153150749206085_1959279986978467773_n

הבלוג עבר לשנת חורף קצרה בחמשת הימים האחרונים בעקבות חופשה חצי-ספונטנית בצפון (ראו צילום). נתחיל עם ביקורת חמישה כוכבים: הצפון מרהיב עכשיו. רמת הגולן ירוקה ושופעת מים וטעימה להפליא. נסעתי סקפטי, חזרתי מלא התפעלות. חורף גשום ומושלג (על פסגת החרמון יש עדיין שלג!) הפך את הצפון למקום קסום. עד כאן החופשה, וחזרה לשגרה: על שולחן המערכת הצטבר הר קטן של כותרות ואירועים שהחמצנו, ננסה לעבור על כולם:

א.

את פסטיבל אופוס, שהתקיים בסוף השבוע האחרון, החמצתי מתחילתו ועד סופו, ודווקא היו בו כמה סרטים שסיקרנו אותי (״מלח הארץ״ של וים ונדרס, הסרט על סם פולר, בהשתתפות וים ונדרס, הסרט על אלטמן).

לעומת זאת, פסטיבל הקולנוע הצרפתי התחיל השבוע ואני בהחלט מתכנן לתפוס בו כמה סרטים, ובראשם את ״טימבוקטו״, הזוכה הגדול של פרסי הסזאר לפני כחודש (והמועמד לאוסקר הזר). במסגרת הפסטיבל מבקר בישראל הבמאי הקמבודי-צרפתי ריתי פאן (הוא מגיע כאורח בצלאל), שמקבץ מסרטיו (ובראשם ״התמונה החסרה״) יוקרן השבוע בסינמטקים.

ב.

עוד פסטיבל: בסוף חודש מאי יתקיים בסינמטק חולון פסטיבל פרינט-סקרין, המוקדש לתרבות דיגיטלית, והשנה יתקיים שם אירוע בשיתוף עם קרן קו-פרו לקולנוע תיעודי ובחסות פסטיבל טרייבקה. האתר של פסטיבל טרייבקה מכריז על הגשת הצעות לאירוע ה״האק-א-תון״, מעין בריינסטורמינג המוני בין אנשי תוכן, עיצוב וטכנולוגיה. במשך 72 שעות, משתתפי האירוע ינסו למצוא דרכים לעשות שימוש בטכנולוגיה אינטראקטיבית כדי לפתח רגישות יתרה כלפי האחר (או משהו כזה). אם אתם אמנים (תסריטאים, סופרים, צלמים) או מעצבים או אנשי טכנולוגיה, קרן טריבקה מחפשת אתכם לאירוע. תיאור האירוע ותנאי ההשתתפות בו וההרשמה אליו נמצאים כאן.

ג.

בית הספר לקולנוע סם שפיגל יחגוג ביום ג׳ הבא יום הולדת 25 באירוע במתחם ימק״א בירושלים, ובין השאר יוכרז בו הפרויקט הזוכה בתחרות התסריטים לפיצ׳ר ראשון מבין בוגרי בית הספר. הזוכה יקבל מענק הפקה בסך 100,000 דולר. לפני כחודשיים ניסיתי להמר אילו סרטים ישראליים יתקבלו השנה לפסטיבל קאן, ובעיקר הימרתי על כך שסרט הביכורים של אלעד קידן, ״על עתידנו״, יהיה שם. ובכן, מה שהיה ניחוש לפני חודשיים מקבל אישור רשמי, בזכות משפט כמעט אגבי בהודעה לעיתונות על אירוע יום ההולדת של סם שפיגל, שם נכתב שבאירוע ״יוקרן הסרט ׳דברים שאהבתי ולא אהבתי בסם שפיגל׳ של אלעד קידן שהפיצ'ר הראשון שלו יוקרן במאי הקרוב בפסטיבל קאן.״ אמרתי לכם. אגב, ״דברים שאהבתי ולא אהבתי בסם שפיגל״ הוא סרט ערב הגמר של מחזור י״ד, מלפני כשמונה שנים, והוא ניתן לצפייה כאן. זהירות, הומור פנימי.

במקביל לחגיגות ה-25 התפרסמה הידיעה שבית ספר סם שפיגל יפיק השנה מחווה לסרטו הקצר של אברהם הפנר, ״לאט יותר״. ששה מבוגרי בית הספר יביימו גרסה משלהם לסרטו הקצר של הפנר מ-1969. הבמאים הם טליה לביא, תום שובל, איתן ענר, מאיה קניג, אורית פוקס וסיגלית ליפשיץ. זה פרויקט נוסף על פי הפורמט של ״עקבות בירושלים״, שבו יצרו תלמידי בית הספר ובוגריו מחוות לסרט התיעודי של דוד פרלוב, ״בירושלים״ (גם את ״בירושלים״ וגם את ״לאט יותר״ צילם אדם גרינברג). אכן, יהיה מעניין לראות איך במאים כמו טליה לביא ותום שובל מתייחסים ל״לאט יותר״, אבל אותי מעניינת יותר העובדה שהסרט הקצר והיפה הזה יזכה סוף סוף לעותק דיגיטלי משוקם ושופץ, כי כבר שנים שהדרך היחידה לצפות בו היתה בעותק VHS שהוקלט מהטלוויזיה. הנה הוא:

 

ד.

אולפני דיסני ייצרו השבוע המון כותרות.

בסוף השבוע שעבר התקיים כנס של בעלי המניות של דיסני, שם הציגו בפניהם ראשי החברה את כל מה שאמור לעשות להם כסף בשנים הקרובות. ובעיקר, הוכרז שם רשמית ש״לשבור את הקרח 2״ יוצא לדרך (לא הוכרז תאריך, מה שאומר שספק אם נראה אותו לפני 2018). ״מלחמת הכוכבים 8״, בבימויו של ריאן ג׳ונסון, קיבל תאריך ל-26 במאי 2017. ובדצמבר 2016 ייצא סרט הספין-אוף הראשון של סדרת ״מלחמת הכוכבים״, ״Rogue One״. המשקיעים קיבלו הצצה אל עיצובי הדמויות והחלליות של ״Rogue One״, בבימויו של גארת אדוארדס (״גודזילה״) ובכיבובה של פליסיטי ג׳ונס, ובאופן משונה אף אחד מהנוכחים בכנס לא הדליף אותם לטוויטר.

ואתמול הגיע סט נוסף של בשורות מדיסני. הפתיחה הנאה של ״סינדרלה״ בארצות הברית בסוף השבוע האחרון (67 מיליון דולר, פחות מ״מליפיסנט״, אבל לא רע) איששה את התחושה שמה שהקהל של דיסני רוצה עכשיו זה רימייקים בלייב אקשן של כל סיפורי האגדות שדיסני הפכה כבר לסרטי אנימציה. ״מלפיסנט״ היה עיבוד ל״היפהפיה הנרדמת״, ועכשיו ״סינדרלה״ (בסוף השבוע בארץ), ובדרך יגיעו הסרטים הבאים:

״ספר הג׳ונגל״, בבימויו של ג׳ון פאברו (״איירון מן״), ב-2016.

״היפה והחיה״. ביל קונדון (״נערות החלומות״) מביים רימייק לסרט האנימציה האהוב עליי של דיסני. וזה יהיה מיוזיקל, עם מוזיקה חדשה מאת אלן מנקן (שזכה באוסקר על הפסקול של סרט האנימציה) ושירים חדשים מאת מנקן וטים רייס (שכתבו יחד את השירים ל״אלדין״). אמה תומפסון תהיה גברת פוטס, דן סטיבנס יהיה החיה, אמה ווטסון היא בל. הסרט ייצא ב-17.3.2017, בדיוק היום בעוד שנתיים. הצילומים יתחילו בחודש מאי באנגליה.

״דאמבו״. טים ברטון מביים גרסת לייב אקשן לסרט האנימציה על הפיל המעופף. האם זה יקרה לפני או אחרי ״אליס מבעד למראה״, סרט ההמשך שלו ל״אליס בארץ הפלאות״.

״רובין הוד״. אי שם בעתיד. עוד אין במאי.

אני מניח שזה אומר שאם הטרנד הזה ימשיך, תוך 10-15 שנים גם ״לשבור את הקרח״ יהפוך לסרט לייב אקשן.

הבעיה היחידה עם התוכנית הזאת היא שאגדות העם האלה אינן נמצאות בבעלות הבלעדית של דיסני, ולכן במקביל יש עוד אולפנים שעובדים על סרטים דומים. בשנה הבאה יהיו שני סרטי ״ספר הג׳ונגל״, אחד של דיסני ואחד עם אנדי סרקיס; בהמשך השנה יהיה עיבוד ל״פיטר פן״ עם יו ג׳קמן שלא קשור לדיסני; ואולפני יוניברסל עובדים על גרסה משלהם ל״בת הים הקטנה״.

ה.

וגם זה כבר פורסם: שם סרטו החדש של סטיבן ספילברג יהיה ״Bridge of Spies״ (״גשר המרגלים״). ג׳ון וויליאמס, בן ה-83, ילחין גם את הסרט הזה של ספילברג, איתו הוא עובד ארבעים שנה, מאז ״מלתעות״ ב-1975 ״שוגרלנד אקספרס״ ב-1974. וויליאמס יהיה חתום השנה גם על הפסקול של ״מלחמת הכוכבים 7״ של ג׳יי.ג׳יי אברמס. אגב, ״Rogue One״, שהזכרנו קודם, יהיה הסרט הראשון בסדרת ״מלחמת הכוכבים״, שלא יולחן על ידי וויליאמס. אולי כדי להדגיש את העובדה שזה סרט צידי בסדרה, שלא קשור לרצף העלילה המרכזי, נבחר אלכסנדר דספלה (שזכה השנה באוסקר על הפסקול של ״מלון גרנד בודפשט״) כמלחין הסרט. דספלה עבד עם גארת אדוארדס על ״גודזילה״ (המאוד ספילברגי).

עדכון: כמה ימים אחר כך פורסמה הודעה נוספת, שבשל בעיית בריאות שאיתה התמודד וויליאמס, הוא לא יכול להלחין את ״גשר המרגלים״ של ספילברג, והמשימה עברה לידי תומס ניומן (״אמריקן ביוטי״). וויליאמס, הובטח בהודעה, ילחין כמתוכנן את סרטו הבא של ספילברג, ״העי״ג״.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “חשיפה לצפון”

  1. מר קולנוע 17 מרץ 2015 ב - 6:54 קישור ישיר

    תודה על העדכונים. נשמע מסקרן

  2. JNH 17 מרץ 2015 ב - 20:53 קישור ישיר

    תיקון קטן – ג'ון וויליאמס עובד עם ספילברג מאז "שוגרלנד אקספרס" ב- 1974.


השאירו תגובה