27 מרץ 2015 | 00:01 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

סינמסקופ ברדיו הקצה, תוכנית #27 (״סמבה״, סנדלר, ״סינדרלה״, סם שפיגל וספילברג)

האזינו לפודקאסט השבועי שלי ברדיו הקצה. כאן, או כאן או כאן.

למי שרוצה לזפזפ, דפדפו בין האייטמים על פי האינדקס הבא:

תוכן העניינים:

0:00: איך יכול להיות שיוצאים בסוף השבוע הזה גם סרט בשם ״הבן השביעי״ וגם סרט בשם ״הגמד השביעי״? סתם צירוף מקרים? איך יכול להיות שאדם סנדלר משחק בסרט חדש שנקרא ״הסנדלר״? גם סתם צירוף מקרים? ואיך כל זה קשור לדפש מוד?

11:00: ״סמבה״. אכזבה. גם הסרט, וגם כי אני קצת מתבלבל כאן עם המספרים. המספרים המעודכנים והנכונים נמצאים כאן.

17:00: השיר הנפלא והממכר של ז׳ורז׳י בן מתוך ״סמבה״.

20:00: ״טימבוקטו״. הנגאטיב של ״סמבה״, ההפך מגלולת הרגעה.

32:30: ״סינדרלה״, מאת הבמאי של ״הנרי החמישי״.

44:00: ראיתם את הסדרה התיעודית ״הג׳ינקס״ בערוץ יס דוקו? תהיתם מה הוא שיר הפתיחה של הסדרה? מאזיני ״סינמסקופ ברדיו הקצה״ הקבועים כבר מכירים את השיר והלהקה היטב. זהו ״דם טרי״ של אילז (Eels), שיר מ-2009 מתוך האלבום ״Hombre Lobo״. המגזין ״רולינג סטון״ הרים טלפון למארק אוליבר אוורט, האיש מאחורי אילז, לשאול אותו האם הוא כתב את השיר על רוצח סדרתי, ואוורט ענה ״לא, זה שיר על איש זאב חרמן״. מפיקי ״הג׳ינקס״, הסדרה הבולשת אחריו מעשי הרצח של המיליונר רוברט דרסט, התקשרו אליו, ביקשו את רשותו והוא הסכים. את התוצאה הסופית הוא ראה רק בטלוויזיה, בזמן השידור.

הנה סיקוונס כותרות הפתיחה של הסדרה עם השיר של אילז:

מה שגרם לי להיזכר באילז ובכל הפעמים שבהם שיר שלהם (שלו) הופיע בסרטים. וזה המון. מארק אוליבר אוורט הוא יוצר עצמאי שעובד כמעט לבד, אבל כמעט עשרים שנה נראה שהוא מצליח להתפרנס מזה שהוא מוכר שירים שלו לסרטים הוליוודיים מאוד מיינסטרימיים. רשימה חלקית: ״אמריקן ביוטי״, ״רוד טריפ״, ״הגרינץ׳״, ״שרק״, ״שרק 2״, ״שרק 3״, ״ואז הגיעה פולי״, ״טיפשים בלי הפסקה 2״, ״אין כמו בבית״, ״מה שקורה בווגאס״, ״יס מן״ (שם כל השירים היו שלו). בתוכנית שלי ברדיו הקצה אני מנגן די הרבה שירים של אילז.

53:00: יום הולדת שמח לבית הספר לקולנוע סם שפיגל. מה השתנה בסם שפיגל בעשר השנים האחרונות? זה היה העשור שבו בוגרי סם שפיגל התחילו סוף סוף לעשות פיצ׳רים. ואפרופו בוגרי סם שפיגל: השבוע יוצא בדי.וי.די ״אפס ביחסי אנוש״, הלהיט הישראלי הכי גדול של 2014, שביימה טליה לביא, בוגרת סם שפיגל.

============================

והנה עוד כותרת שהגיעה למערכת: סטיבן ספילברג התחיל לעבוד על סרט חדש. נעשה סדר: הוא גמר את העובדה על סרט אחד, ״Bridge of Spies״, מותחן ביון עם טום הנקס שייצא באוקטובר. ובקרוב הוא יתחיל את צילומי ״העי״ג״, סרט ילדים על פי ספרו של רואלד דהאל, שייצא ב-2016. ועכשיו פורסם שסרטו הבא-הבא יהיה ״Ready Player One״, עיבוד לספר מדע בדיוני מאת ארנסט קליין, שגם רוברט זמקיס וכריסטופר נולן התעניינו בו. הספר עוסק בעתיד שבו עיקר החיים מתנהלים בעולם וירטואלי שנקרא האואזיס. אני הכי אוהב את ספילברג כשהוא מביים מדע בדיוני.

============================

ועוד כותרת מקסימה: סדרת הספרים ״ילדי העולם״ תצא לאור בהוצאה מחודשת בקרוב. זה קורה (וקורא) בזכות סרטה של דבורית שרגל, ״איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו סאן״. זה מקסים בעיניי שסרט יכול להביא שינוי לעולם, במיוחד כשמדובר בסרט שנעשה באופן עצמאי לחלוטין, ללא קרנות או זכיינים, ושהקהל פשוט התחבר אליו באהבה גדולה והוא ממשיך להיות מוקרן ברצף בסינמטקים בארץ, ועורר גל נוסטלגיה עצום לספרים האלה.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה