01 ספטמבר 2015 | 09:24 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

״רבין, היום האחרון״, טריילר לסרטו של עמוס גיתאי

מתוך ״רבין, היום האחרון״ של עמוס גיתאי

מתוך ״רבין, היום האחרון״ של עמוס גיתאי

בשבוע הבא יוצג סרטו החדש של עמוס גיתאי, ״רבין, היום האחרון״, בבכורה עולמית בפסטיבל ונציה, ומשם הוא יעבור לפסטיבל טורונטו, וצריך לומר שמאז ״כיפור״, זהו ככל הנראה הסרט הרלוונטי ביותר של גיתאי, ולפחות כזה שיש סביבו הכי הרבה ציפיות. יונייטד קינג מתכננים להפיץ אותו בישראל ב-4 בנובמבר, יום השנה ה-20 לרצח רבין. אבל הטריילר מופץ בבכורה לא לתקשורת הישראלית, אלא לתקשורת האמריקאית, בחיפוש אחר מפיץ אמריקאי.

הטריילר מציג את שני צירי הזמן בהם פועל הסרט: ועדת החקירה החוקרת את האירועים המובילים אל הרצח. ושיחזור של האירועים המובילים אל הרצח עצמו. על פי הטריילר נראה שגיתאי מאשים כמעט את כולם ברצח: הדתיים, כמובן, והמתנחלים, בהחלט (גיתאי תיעד את רתיעתו ממתנחלים ומדתיים בסרטיו הקודמים, ״קדוש״ ו״התנתקות״), אבל גם השב״כ מוצג באור בעייתי מהטריילר לסרט (המבוסס על הפרוטוקולים של ועדת שמגר, שחקרה את הרצח. יצחק חזקיה מגלם את השופט שמגר). המעניין הוא שנראה שגיתאי לא מהסס להיכנס ממש לקרביים של מעשה הרצח, ומתאר את הפציעה את הטיפול הרפואי באופן פרטני ומדמם מאוד. מוטלה שפיגלר מגלם את יצחק רבין (שלמיטב הבנתי כמעט ולא נמצא בסרט בכלל, כך שהוא בעיקר מעין כפיל לצילומים מרחוק), ויוגב יפת מקבל את התפקיד כפוי הטובה לגלם את הרוצח יגאל עמיר.

עקבנו אחרי צילומי הסרט באיזור מרכז תל אביב בפברואר השנה.

אבל השאלה שאותי הכי מסקרנת היא קולנועית ולא תוכנית: הטריילר ערוך בקצביות, עם שוטים קצרצרים ופעלתניים. אבל גיתאי ידוע כבמאי שמצלם בשוטים ארוכים מאוד. מה שמעלה אחת משתי אפשרויות: א. גיתאי שינה סגנון לכבוד הסרט הזה. ב. הטריילר לא מייצג את סגנון הסרט עצמו. כך או כך, הבאתו של הצלם הצרפתי המעולה אריק גוטייה (שצילם את כל סרטיו האחרונים של אלן רנה), מתבררת כהבקרה. הסרט נראה מצוין. הנה הטריילר של תפוח האדמה הלוהט הזה, האם הוא עושה לכם חשק לצפות בסרט?

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “״רבין, היום האחרון״, טריילר לסרטו של עמוס גיתאי”

  1. דיסקו 1 ספטמבר 2015 ב - 12:13 קישור ישיר

    אם גיתאי רוצה לעצבן, כנראה שזה הסרט הראשון שלו מזה שנים שיעשה את זה.
    אולי בניגוד לסרטים הקודמים שלו, לסרט הזה באמת ילכו ישראלים.
    קשה לדעת אם הצופה הישראלי יקבל באמת את תפיסת העולם החד מימדית להחריד של היוצר.
    לשאלתך, ראיתי באיזה מקום שוט של שתי דקות של ההגעה לבית חולים, שהיה טוב מאד והצליח להיות מהיר ואפקטיבי למרות היותו שוט אחד.
    בכל מקרה, אריק גוטייה לדעתי צילם את into the wild שך שון פן, ועשה עבודה נפלאה.
    במחשבה שניה, לדעתי הסרט הזה יעשה הרבה מהומות בארץ, אבל לא ילכו לראות אותו הרבה צופים. הטריילר כרגע מאד מרחיק את הצופה הישראלי, אם יש מישהו כזה באמת.

    • אביבה 1 ספטמבר 2015 ב - 13:51 קישור ישיר

      מתה לראות את הסרט
      רצח רבין לא טופל בחברה הישראלית בכלל ואין closer לא מכירה מילה בעברית
      זאת מורסה שיושבת בתוך החברה ולא תעזוב אותה בלי מחיר כבד
      קבוצה גדולה של אנשים רצתה ברצח הזה ולא היכתה על חטא אלא קטפה את פירותיו
      והקבוצה השניה לא שוכחת ולא סולחת
      ואל תחשבו שזה יעלם … אין סיכוי
      העביר לבנינו ולבני בנינו דור לדור עד שיבקשו סליחה ומחילה
      על המנהיג היקר האדיר שנרצח בדם קר

    • דיסקו 1 ספטמבר 2015 ב - 23:08 קישור ישיר

      אביבה אהובתי,
      כשאני שומע את ה"לא נשכח ולא נסלח", אני לא מאמין לרגע שאכפת לך מרבין. או מרצח רבין. מה שאכפת לך זה להיות בצד הצודק. את מנצלת את הרצח הנפשע כדי לטפוח לך על השכם ולהתעלם מהמציאות.
      והמציאות?
      הגישה האיומה הזאת גרמה לכך שרצח רבין הפך לזול יותר משנה לשנה: כי זה הפך להיות פסטיבל פוליטי במעמד צד אחד שמנצל את הימים האלה להיות בית משפט שדה להרבה אנשים מאד מאד מאד אנשים אחרים.
      ואם על זה יהיה הסרט, לדעתי זה יהיה פספוס גדול. כי את אכן צודקת, זו באמת מורסה. אבל מורסה מורכבת יותר ממה שהוצג ב20 שנה האחרונות.
      קחי עצה, אם את רוצה להבין את רצח רבין באמת באמת, תעזבי את הכיכר.

  2. דוד 1 ספטמבר 2015 ב - 20:08 קישור ישיר

    100,000 צופים או אפילו יותר. ככה זה מרגיש.


השאירו תגובה