17 נובמבר 2015 | 12:11 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

הרעיונות הכי גרועים בעולם: רימייק ל״ממנטו״, סרטי המשך ל״בלייד ראנר״ ו״הנוסע השמיני״

"ממנטו״. כבר שכחתם?

"ממנטו״. כבר שכחתם?

תייקו תחת: ״הרעיונות הכי גרועים בעולם״, וכולם מהיומיים האחרונים. הנה שלושה או ארבעה מהם:

א.

חברת ההפקות האלמונית-בינתיים, AMBI הוציאה אתמול הודעה לעיתונות שהם מתכננים להפיק רימייק ל״ממנטו״, סרטו של כריסטופר נולן משנת 2000. זה בטח אחד הסיוטים הגדולים של במאי כה פדנט כמו נולן: העובדה שהזכויות לסרט שלו נמצאות בידיהם של אנשי עסקים שעכשיו הולכים להחריב לו את הסרט. חברת AMBI קנתה את הזכויות של ״ממנטו״ יחד עם כל קטלוג הסרטים של חברת ״אקסקלוסיב קונטנט״ (שבעצמה קנתה את הסרט מהידיים של חברת ההפצה ״ניומרקט״, שפשתה את הרגל). כמה גרוע הרעיון הזה? גרוע כמו לעשות סרט המשך ל״דוני דארקו״. הו, רגע, זה בדיוק מה שעשתה חברת ״ניומרקט״ ב-2009, רגע לפני שהיא נסגרה ומכרה את כל סרטיה למרבה במחיר.

״ממנטו״, שהיה מועמד לאוסקר על התסריט ועל העריכה, שני האלמנטים הכי מבריקים בו, חשף בפנינו את שמו של כריסטופר נולן, שהפך ב-15 השנים מאז לבמאי הכי מעניין שעובד בהוליווד, וולא ספק לתסריטאי שחתום על הבלוקבאסטרים הכי מורכבים ולא צפויים שהופקו בתקציבי ענק (ולא הפסידו כסף). לנולן יש כשרון ליצור סרטים שיהפכו לשיחת היום. ההודעה לעיתונות על הרימייק המתקרב לא הוסיפה פרטים נוספים, ובעיקר לא פירטה מי יביים והאם נולן יהיה מעורב ברימייק (הימור שלי: אין סיכוי. ולא רק שאין סיכוי, הוא גם יתחיל לקלל אותם בפומבי כמי שמשחיתים לו את הסרט ממש בקרוב). האירוניה בכל זה היא שסרט – שמסופר מהסוף להתחלה, מבעד לנקודת מבטו של אדם הסובל משכחה לטווח קצר – מופק כעת על ידי חברה שכנראה סובלת מאותה תסמונת.

ב.

אחרי ההצלחה של ״The Martian״, רידלי סקוט נשאר בחלל והוא עובד עכשיו על סרט המשך ל״פרומתיאוס״. אבל רגע, סקוט ואולפני פוקס קיבלו החלטה: למרות ההצלחה הקופתית הגדולה של ״פרומתיאוס״, לסרט דבקה תדמית גרועה, אז הם מעלימים את השם ״פרומתיאוס״ מהסרט ומחזירים אותו ליקום של ״הוסע השמיני״. השם הרשמי הוא כעת: ״Alien: The Covenant״. תרגום אפשרי: ״הנוסע השמיני: הברית״ (שימו לב שסקוט ממשיך לייצר סרטים תנ״כיים לא משנה על איזה כוכב ובאיזה מילניום). השם הנוכחי מחליף את השם הקודם איתו עבדו על התסריט: ״הנוסע השמיני: גן העדן האבוד״. ג׳ון לוגאן (״ספקטר״) עובד עכשיו על שכתוב התסריט. אמנם אני הייתי אחד הבודדים בעולם שלא שנא את ״פרומתיאוס״, אבל האם אנחנו באמת רוצים סרט שלישי של ״הנוסע השמיני״ מאת רידלי סקוט?

ויש כבר לוגו

ויש כבר לוגו

התקציר הרשמי שפורסם אתמול מציין ש״הנוסע השמיני: הברית״ הוא החלק השני בטרילוגיה שמהווה פריקוול (פרקים מקדימים) לסרט ״הנוסע השמיני״ הראשון מ-1979, שביים סקוט (בימיו הצעירים והמוכשרים). ״הנוסע השמיני״ המקורי נותר, בעיניי, סרט האימה הטוב בכל הזמנים (ושלושת סרטי ההמשך שלו אהובים עליי מאוד). הסרט החדש יעסוק בסיפורה של ספינת החלל ״קובננט״, המכילה חלוצים שבאים להתיישב על כוכב לכת שנראה כמו גן עדן, אבל הם מגלים שיש עליו כבר תושב: דיוויד, הרובוט המרושע שגילם מייקל פסבנדר ב״פרומתיאוס״. פסבנדר, שהוליווד כרגיע מאשימה אותו אישית בכשלון של ״סטיב ג׳ובס״, יחזור לסרט ההמשך. נשמע כמו ״1492: בחלל״.

ג.

ועוד רידלי סקוט. במפגש עם קהל שהתקיים בפסטיבל AFI בשבוע שעבר, הוא חשף איך עומד להתחיל ״בלייד ראנר 2״. סקוט, תודה לאל, פרש מהבימוי. גם ככה לעשות סרט המשך ל״בלייד ראנר״ – אחד מסרטי המד״ב הטובים והחשובים והמשפיעים בכל הזמנים, וסרט בעל חשיבות כבירה לביוגרפיה הפרטית שלי – הוא רעיון כל כך רע, שאני נאחז בכל דבר שיכול לעזור לי לדמיין שיש סיכוי שייצא מזה משהו טוב. ומכיוון שרידלי סקוט עסוק כבר 20 שנה בלהסביר לנו איך המפיקים הרסו לו את יצירת המופת שלו ואיך אף אחד מאיתנו מעולם לא באמת הבין אותה, ועל הדרך עסק באופן שיטתי בהרס אותה יצירת מופת שלו. אני חרד שזה מה שהוא הולך לעשות, בתור המפיק האחראי של סרט ההמשך (נאמר זאת כך, לטובת מי שבקיא היטב ב״בלייד ראנר״: בניגוד לדעתו של סקוט, אסור בשום אופן שדקארד, דמותו של הריסון פורד, יהיה רפליקנט. סקוט רצה לרמוז על כך בסרט, מפיקיו, שהתנגדו – ובצדק – לקחו ממנו את הסרט והורידו כל רמז לזה ודאגו שדקארד יהיה אנושי, כי רק אז יש לסרט משמעות אמיתית ואף מסר חתרני. אלא שסקוט מאז ומתמיד מעולם לא הבין דבר באנושיות, לכן הוא רק רוצה לעשות סרטים על רובוטים – ראו סעיף ב׳).

בכל מקרה, את הסרט עומד לביים דניס וילנב (״אסירים״, ״סיקאריו״), וזה כבר מעניין. ורוג׳ר דיקינס, שצילם לווילנב את שני הסרטים הנ״ל, יצלם, שזה כבר נשמע מרהיב. נקוה שגם יהיה חכם. וסקוט הציג (באדיבות ״סלאשפילם״) ציורים ראשונים מתוך הסטוריבורד לסצינת הפתיחה:

מתוך הסטוריבורד של ״בלייד ראנר 2״

מתוך הסטוריבורד של ״בלייד ראנר 2״

 

בסצינת הפתיחה, הספינר (מכונית המשטרה המעופפת) של דקארד נוחתת באמצע חווה בוויאומינג, שבה העצים מתים, אבל עדיין עומדים זקופים באמצעות כבלים ומיכשור, וקומביין ענק חורש את השדה. ״חווה מתועשת בעתיד דיסטופי״, קורא לזה סקוט. דקארד יוצא מהספינר ונכנס לבית החווה, מתיישב ליד השולחן ומחכה. החוואי שנמצא על הקומביין, מגיע מהשדה ונכנס הביתה, ואנחנו מגלים שמדובר בהר אדם במשקל 150 ק״ג. דקארד הורג אותו, ואז מתברר שהוא חיסל רפליקנט. לי, הסצינה הזאת מזכירה את סצינת הפתיחה של ״הרע״, ב״הטוב, הרע והמכוער״, שזה מעניין כי וילנב כבר עשה הומאז׳ לאותה סצינה בדיוק לקראת סוף ״סיקאריו״.

הריסון פורד כבר הודיע שהוא חוזר לגלם את דקארד בסרט ההמשך, ואתמול אישר ריאן גוסלינג שהוא עומד לככב לצידו בסרט.

(וכל זה רק גורם לי להעריך עוד יותר את סטיבן ספילברג, שמעולם לא הרשה לאף אחד לעשות ״אי.טי 2״, או ״אי.טי: ההתחלה״ או ״אי.טי, הרימייק״. ״אי.טי״ ו״בלייד ראנר״ שניהם מ-1982. נקווה שספילברג לא יישבר עכשיו).

ד.

ועוד קצת רידלי סקוט, שכנראה שמו הוא בלתי נפרד כשזה מגיע ל״רעיונות גרועים״. בסוף השבוע ביקשו אולפני פוקס מהוועד המנהל של פרסי גלובוס הזהב (המחולק על ידי אגודת העיתונאים הזרים בהוליווד) רשות לשלוח את ״The Martian״ לפרסי גלובוס הזהב תחת קטגוריית הקומדיה. אנשי גלובוס הזהב קיימו על כך הצבעה ועל חודו של קול אחד, אישרו את הבקשה. מעתה אימרו: ״The Martian״ הוא קומדיה. לטובת מי שחשש שמא לריקי ג׳רווייס, שינחה (שוב) השנה את גלובוס הזהב, לא יהיו מספיק פאנץ׳-ליינים.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “הרעיונות הכי גרועים בעולם: רימייק ל״ממנטו״, סרטי המשך ל״בלייד ראנר״ ו״הנוסע השמיני״”

  1. יובל לשם 17 נובמבר 2015 ב - 12:21 קישור ישיר

    רק, ככה, בשביל הפיקנטריה – אחרי שממנטו יצא, בעזרת חבר עורך שטיפל בסרט, צפינו בו בסדר כרונולוגי. נסה ותהנה.

    https://www.youtube.com/results?search_query=memento+backwards

  2. לירן 17 נובמבר 2015 ב - 15:10 קישור ישיר

    דווקא רעיון מצוין ליצור רימייק לממנטו.
    מקומו של המקור שמור היטב בהיכל התהילה הסינמפילי
    ומרתק לדמיין מה תעשה לסיפור המקורי תוספת אחת קטנה ועכשווית עם לוגו של תפוח נגוס.

  3. רז 17 נובמבר 2015 ב - 16:03 קישור ישיר

    סצינת הפתיחה הזו של ההמשך ל-"בלייד ראנר" זהה לסצינת הפתיחה מאחת הטיוטות המוקדמות לתסריט של הסרט המקורי, שהיתה אמורה להתרחש במדבר. סטורי-בורד לסצינה הזו אף נכלל באחד הדיסקים במארז ה-DVD של הסרט.

    ===============
    רוה לרז: אכן, רילי סקוט אומר את זה בדבריו בלינק ששמתי.

  4. מר קולנוע 17 נובמבר 2015 ב - 22:58 קישור ישיר

    חבל שרוצים ליצור רימייק לממנטו, סרט מבריק ונורא מיוחד. אני לא חושב שכריסטופר נולאן יביע גידופים בקולי קולות עקב החלטה זו. יכול להיות שנולאן הוא פדנט , כפי שטענתי יאיר, אבל נולאן תמיד שומר על קור רוח. גם כשמשהו מקומם אותו מאוד הוא לא ממצמץ (חפשו את סרטון הווידאו שבו הוא נשאל על ידי בנט מילר על הסצנה הכי אהובה עליו מבין כל סרטיו ). אני יודע שאף אחד לא שאל אותי אבל דווקא כיוון שנולאן הוא פרפקציוניסט בשיטת העבודה שלו כבמאי ותסריטאי הוא ירצה להיות מעורב בהפקה, כדי למנוע שאיש לא יהרוס את הבייבי שלו

  5. דוד 19 נובמבר 2015 ב - 7:28 קישור ישיר

    בפעם הקודמת שסקוט שינה כיוון של תסריט זה היה ברובין הוד מ2010 (שבמקור היה אמור להיות ממוקד על דמות השריף ונקרא "נוטינגהם") אז נראה שבALIEN החדש סקוט עושה דבר דומה בוא נקווה שהתוצאות יהיהו יותר טובות מרובין הוד


השאירו תגובה