09 דצמבר 2015 | 19:33 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

המועמדים לפרסי גילדת השחקנים (הסא״ג) מבלבלים לנו את האוסקר

״ספוטלייט״. מייקל קיטון הפסיד הערב שוב את האוסקר, הסרט עדיין מוביל

״ספוטלייט״. מייקל קיטון הפסיד הערב (שוב) את האוסקר, הסרט עדיין מוביל

זה השבוע שבו המירוץ לאוסקר אמור להתחיל ולהצטמצם לכיוון הסרטים שיהיו המרכזיים והמובילים בעונת הפרסים. אחד הפרסים הבולטים בדרך אל האוסקר הוא של גילדת השחקנים (SAG), שכן השחקנים מהווים את הקבוצה הגדולה והמשפיעה ביותר מבין מצביעי האוסקרים. והנה, הערב פורסמו המועמדויות לפרסי גילדת השחקנים ולא נותר אלא לגרד את הראש בבלבול ובתמהון: אלה הולכים להיות המועמדים הבולטים השנה באוסקר? זה לא מה שחשבנו? וזה עוד מגיע מצד השחקנים, שבדרך כלל פונים לכיוון מסחרי ופופולרי. תראו:

פרס האנסמבל (הפרס המקביל לפרס הסרט בגילדת השחקנים):

״ספוטלייט״

״טראמבו״

״חיות ללא לאום״

״מכונת הכסף״ ("The Big Short")

״Straight Outta Compton״

מבין החמישיה הזאת, רק ״ספוטלייט״ נחשב עד הערב לפייבוריט בדרך אל האוסקר, ואם חשבתם שזה רק מחזק את מעמדו כמוביל, הוסיפו לכך את הנתון הבא: יש לו רק מועמדות נוספת, לשחקנית משנה (רייצ׳ל מקאדמס). אף אחד משחקניו האחרים לא מועמד לפרס. לא מייקל קיטון, שהיו שהימרו שאולי יזכה השנה סוף סוף, ולא מארק ראפלו.

למעשה, הסרט הבולט מבחינת כמות מועמדויות הוא ״טראמבו״, סרטו של ג׳יי רואץ׳ על התסריטאי דלטון טראמבו, שהיה ברשימה השחורה בימי מקארתי, ונאסר עליו לעבוד בהוליווד בחשד שהוא קומוניסט (הוא זכה באוסקר על ״בן חור״ בשם בדוי). הסרט זכה לאהדה מסוימת אחרי הקרנותיו בפסטיבלי ספטמבר, אבל לא היתה תחושה שהוא יהיה בולט בעונת הפרסים. הערב זה השתנה: גם האנסמבל, גם בריאן קרנסטון (תפקיד ראשי) וגם הלן מירן (שחקנית משנה) מועמדים.

נשאלת השאלה: איפה ״קרול״ (שתי השחקניות מועמדות, אבל לא האנסמבל/סרט)? איפה ״האיש שנולד מחדש״ של איניאריטו (דיקפריו מועמד לשחקן ראשי, וזהו)? איפה ״ג׳וי״ של דיוויד או׳ ראסל? איפה ״הנערה הדנית״ (ששחקניו קיבלו מועמדויות אישיות, אבל הסרט עצמו לא)? איפה מט דיימון ו״The Martian״? איפה ״שמונת השנואים״ של טרנטינו (לזה דווקא יש תשובה: ככל הנראה הקרנותיו המוקדמות של הסרט התקיימו מאוחר מדי, ולא מספיק מחברי הגילדה צפו בו)?

מצד שני, שתי הפתעות מעניינות מאוד. הראשונה: מועמדות ל״Straight Outta Compton״, שמהתחלה הימרתי שהוא יכול להגיע גבוה באוסקרים, מקבל מועמדות מרשימה. השניה: ״חיות ללא לאום״ עושה היסטוריה בתור סרט של נטפליקס שמקבל מועמדות לפרסי קולנוע (על פי התקנון מותר לו, כי בכורותיו היו בבתי הקולנוע, אבל היתה תחושה שאנשי הקולנוע לא ישמחו לקדם סרט שרוב הקרנותיו היו בפורמט הביתי ולא התיאטרלי. יהיה מסקרן לראות האם חברי האקדמיה ילכו בעקבות חברי הסא״ג). המירוץ האמיתי מתחיל הערב, והוא פחות צפוי ממה שנראה היה אתמול, והוא בהחלט הולך להיות מגוון מאוד.

חלק מהמועמדויות צפויות (שחקנית ושחקן משנה ל״חדר״), חלקן מפתיעות ותמוהות: הלן מירן מועמדת גם לפרס השחקנית על ״האשה בזהב״. מישהו זוכר?

ברוב מוחלט של המקרים, הזוכה באוסקר על המשחק הוא לכל הפחות מועמד לסא״ג. מה שאומר שהשנה זה יהיה מירוץ בין ליאונרדו דיקפריו, מייקל פסבנדר ואדי רדמיין (גם בריאן קרנסטון וג׳וני דפ מועמדים, אבל אני בספק אם יש להם סיכוי אמיתי לזכות באוסקר). יכול להיות שזו הולכת להיות השנה של דיקפריו.

===================

כדי לבלבל אותנו עוד יותר, בתחילת השבוע חילקו כמה מאגודות המבקרים הבולטות את פרסי סוף השנה שלהם. ״ספוטלייט״ המשיך להתקדם למעמד פייבוריט כשזכה בתואר סרט השנה גם מצד מבקרי האון-ליין של ניו יורק וגם מצד מבקרי לוס אנג׳לס. מצד שני, אגודת המבקרים של בוסטון – העיר שבה מתרחש הסרט ״ספוטלייט״ – העניקו את תואר סרט השנה ל״מקס הזועם, כביש הזעם״. עם המועמדויות לפרסי גילדת השחקנים היום, שלא נתנו מועמדות אפילו לשרליז תרון, התברר מה שהיה אמור להיות ברור מאליו: ״מקס הזועם״ אולי יהיה מועמד להרבה פרסים, בעיקר טכניים, אבל אין לו באמת סיכוי לזכות בפרסים הגדולים. עריכה וצילום, זה כל מה שהוא יקבל.

==================

וכדי להכניס עוד קצת מתח לתחרות, מחר אחרי הצהריים יתפרסמו המועמדים לגלובוס הזהב.

===================

זו רשימת המועמדים המלאה לפרסי הסא״ג:

שחקן:

בריאן קרנסטון, ״טראמבו״

ג׳וני דפ, ״חוקי הפשע״

ליאונרדו דיקפריו, ״האיש שנולד מחדש״ (הימור: יזכה)

מייקל פסבנדר, ״סטיב ג׳ובס״

אדי רדמיין, ״הנערה הדנית״

שחקנית:

ברי לרסון, ״חדר״ (הימור: תזכה)

קייט בלנשט, ״קרול״

הלן מירןֿ, ״האשה בזהב״

סרשה רונן, ״ברוקלין״

שרה סילברמן, ״אני מחייכת בחזרה״

(מדהים, מאה אחוזים של סרטים קטנים ועצמאאיים)

שחקן משנה:

כריסטיאן בייל, ״מכונת הכסף״

אידריס אלבה, ״חיות ללא לאום״

מארק ריילנס, ״גשר המרגלים״

מייקל שנון, ״99 בתים״

ג׳ייקוב טרמבליי, ״חדר״

(המוטיב המרכזי בקטגוריה: נדל״ן)

שחקנית משנה:

רייצ׳ל מקאדמס, ״ספוטלייט״

רוני מארה, ״קרול״

הלן מירן, ״טראמבו״

אליסיה ויקנדר, ״הנערה הדנית״ (הימור: תזכה)

קייט ווינסלט, ״סטיב ג׳ובס״

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “המועמדים לפרסי גילדת השחקנים (הסא״ג) מבלבלים לנו את האוסקר”

  1. ערן 10 דצמבר 2015 ב - 4:50 קישור ישיר

    קרול אולי אהוב ע״י המבקרים אבל משעמם תחת.
    ג׳וי סרט לא טוב בכלל.
    החדש של אינריטו מתיש ברמות, אפילו יותר מבבל ו-21 גרם.
    הנערה הדנית די אנמי.
    וההקרנות של טרנטינו באמת יצאו מאוחר קצת.

    שנה חלשה בלי אף פרונט ראנר.

    וטראמבו? סרט על הוליווד עם שחקנים כאלה ששחקנים אחרים אוהבים (קרנסטון, הלן מירן, ג׳ון גודמן, דיאן ליין וכו׳) קליל ועם סוף טוב.

  2. (נחוץ) 10 דצמבר 2015 ב - 11:23 קישור ישיר

    בוסטון לא הצביעו למקס הזועם. בוסטון אונליין הצביעו למקס הזועם. בוסטון הצביעו ל'זרקור', כצפוי מהם.

  3. יעל שוב 12 דצמבר 2015 ב - 12:16 קישור ישיר

    אבל האם פרס האנסמבל באמת מקבל לפרס הסרט הטוב ביותר? והרי מעצם הגדרתו הוא אינו לוקח בחשבון כל כך הרבה גורמים. וכמה שחקנים צריכים להיות בקאסט כדי לקבל מועמדות לפרס האנסמבל? כל הסרטים המועמדים בשנים שעברו התבססו על צוותי שחקנים גדולים. "קרול" הוא סרט אינטימי עם קאסט קטן. שתי שחקניות ראשיות נפלאות (רוני מארה וקייט בלנשט), שחקנית משנה מצוינת (שרה פולסון) ובעל (קייל צ'נדלר) עם זמן מסך מצומצם. זאת נראית לי סיבה לא להעמיד אותו לפרס האנסמבל. זה לא מקרין על איכותו של הסרט החושני והמרגש הזה.


השאירו תגובה