28 פברואר 2016 | 07:35 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

רגע אחרון לפני האוסקרים: הזוכים בפרסי הקולנוע העצמאי

ברי לרסון זוכה הלילה בפרס האינדיפנדנט ספיריט, יממה לפני שהיא תזכה באוסקר

ברי לרסון זוכה הלילה בפרס האינדיפנדנט ספיריט, יממה לפני שהיא תזכה באוסקר

תזכורת: הלילה החל מ-3:00 ועד 7:00 מחר בבוקר, אנחנו כאן בדיווח חי של טקס האוסקר. כל הזוכים והפרשנויות. אבל רגע לפני כן…

יממה לפני האוסקרים מגיעים לא מעט מהמועמדים לאירוע הגדול האחרון של עונת הפרסים שלפני האוסקר: פרסי האינדינפנדנט ספיריט, המוענקים לקולנוע עצמאי ודל תקציב (עד 20 מיליון דולר). זה אמור להיות האנטי-אוסקר: הוא מתקיים בשבת בצהריים, בתוך אוהל על חוף ים בסנטה מוניקה, טקס שאמורים להגיע אליו בכפכפים. זה אמור להיות האנטי-אוסקר, כי באופן מסורתי מי שזוכה בפרס האינדיפנדנט ספיריט, לא זוכה למחרת באוסקר. אבל בחמש השנים האחרונות פתאום גם זה השתנה ו״בירדמן״, ״12 שנים של עבדות״, ״הארטיסט״, זכו גם וגם.

פרסי האינדיפנדנט ספיריט נטעו הלילה שני דגלים היסטוריים, ובשניהם הם תיקנו עיוותים שהאוסקרים לא הצליחו להגיע אליהם עדיין. האחד, הוא הענקת שני פרסי משחק לשחקני הסרט ״חיות ללא לאום״, הסרט הראשון בהפקת נטפליקס. נדמה שחברי האקדמיה (אולי בצדק) עדיין מהססים האם נטפליקס זה טוב לקולנוע, או שאולי זה בעצם טלוויזיה והתעלמו מהסרט. הקולנוע העצמאי, לעומת זאת, מיהר לחבק את הפלטפורמה החדשה למימון סרטים.

ההיסטוריה השנייה שהתחוללה היא ענקת פרס שחקנית המשנה לשחקנית הטרנסג׳נדרית הראשונה, מיה טיילור, על תפקידה בסרט האולטרה-עצמאי, ״מנדרינות״ (שצולם באייפון). הנה נאום הזכייה ההיסטורי שלה:

באינדיפנדנט ספיריט הלילה הזוכה הגדול היה ״ספוטלייט״, דרמת העיתונות שביים טום מקארתי, ומי שחשבנו שיהיה הזוכה הגדול באוסקר בנובמבר. הסרט זכה בחמישה פרסים. ״חדר״ ו״חיות ללא לאום״ זכו בשניים. ״קרול״ זכה באחד.

הזוכים בפרסי האינדיפנדנט ספיריט הם:

הסרט הטוב ביותר: ״ספוטלייט״

בימוי: טום מקארתי, ״ספוטלייט״

תסריט: ״ספוטלייט״

תסריט ביכורים: אמה דונהיו, ״חדר״

סרט ביכורים: ״יומנה של בת טפשעשרה״

שחקנית: ברי לרסון, ״חדר״

שחקן: אברהם אטאח, ״חיות ללא לאום״

שחקן משנה: אידריס אלבה, ״חיות ללא לאום״

שחקנית משנה: מיה טיילור, ״מנדרינות״

צילום: אד לחמן, ״קרול״

עריכה: ״ספוטלייט״

סרט תיעודי: ״מבט של שקט״

סרט בינלאומי: ״הבן של שאול״

פרס האנסמבל על שם רוברט אלטמן: ״ספוטלייט״

הנה נאום הזכייה של ברי לרסון, שהיא קיבלה את התפקיד ב״חדר״ בזכות התפקיד שלה ב״Short Term 12״:

 

ולבסוף, הנה נאום הזכייה של טום מקארתי, שכבר זכה בפרס הבימוי על סרטו הראשון ״אנשי התחנה״. מקארתי מציג את אורחיו לאירוע, העיתונאים האמיתיים שעליהם מבוסס הסרט:

 

=====================

ועוד מפרסי השבת: בצרפת חולקו פרסי הסזאר. אין לזה שום קשר עם האוסקר חוץ מתזמון מוצלח, והעובדה שאלחנדרו גונסלס איניאריטו זכה בפרס הסרט הזר על ״בירדמן״. ״פאטימה״, סרטו של פיליפ פוקון, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר. הסרט ״My Golden Years״ של ארנו דפלשן זכה בפרס הבימוי. שני הסרטים הוקרנו בישראל רק בפסטיבלים ובסינמטקים.

=====================

וגם זה קרה בסוף השבוע: דב מעוז, שהיה מבכירי עוזרי הבמאים ומנהלי ההפקה בשנות השמונים והתשעים, נפטר. הוא היה בן 70. מעוז, שלמד קולנוע בלוס אנג׳לס, עבד על הסטים של ״מחץ הדלתא״, ״זעם ותהילה״, ״לא בלי בתי״ והפקות בינלאומיות רבות שצולמו בישראל. יצא לי לפגוש את מעוז לא מעט בשנים בהן שנינו היינו חברי מועצת הקולנוע, והוא היה מקור אמין וחיוני ללא מעט מהסיפורים שפרסמתי ב״סינמסקופ״ בעשור האחרון. בעשר השנים האלה ידעתי סוד אחד שעכשיו אפשר לספר: לא העזתי לנעול את מדגם האוסקרים עד שלא קיבלתי מדב מעוז את הבחירות שלו. למדתי שהסרט שמעוז בוחר יהיה הסרט שיזכה.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “רגע אחרון לפני האוסקרים: הזוכים בפרסי הקולנוע העצמאי”

  1. איתן 28 פברואר 2016 ב - 10:11 קישור ישיר

    טרנסג'נדריות

    בשבדיה זה קרה בשנה שעברה. טרנסג'נדרית בשם סאגה בקר זכתה בפרס שחקנית המשנה של האקדמיה השבדית. ומבלי להבין מילה בשבדית אפשר היה להרגיש שנאום התודה היה הרבה יותר מרגש והסטורי מאשר זה של מיה טיילור (לינק: https://www.youtube.com/watch?v=g0z4FUvKIP0)

  2. JNH 28 פברואר 2016 ב - 17:35 קישור ישיר

    מסתבר שאניו מוריקונה נמצא כעת בלוס אנג'לס לרגל קבלת כוכב בשדרות הוליווד (באיחור של כמה עשורים לדעתי):
    https://www.youtube.com/watch?v=z6NF7iTasqw

    אז נראה שהוא הוא הולך להגיע לטקס הלילה בכל זאת.

  3. דנידין 3 מרץ 2016 ב - 7:04 קישור ישיר

    ברי לארסון לובשת שמלה עשויה ממצתים. מגניב.


השאירו תגובה