12 אפריל 2016 | 22:50 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

המלחמות של זמקיס, אנג לי וספילברג

הנה כמה סרטים חדשים בדרך. ספילברג, זמקיס, אנג לי.

1.

סטיבן ספילברג כבר החליט מה יהיה סרטו הבא-הבא. הוא בחר במארק ריילאנס, זוכה האוסקר על ״גשר המרגלים״, לככב ב״חטיפתו של אדגרדו מורטרה״, סרט תקופתי המתרחש באיטליה ב-1858 ומספר על ילד יהודי שנחטף מהוריו ומועבר לחינוך קתולי. הוריו נלחמים להשיבו והפרשה מעמתת בין הוותיקן ובין הממשל הדמוקרטי באיטליה. טוני קושנר (״לינקולן״, ״מינכן״) כתב את התסריט. זה יהיה שיתוף הפעולה השלישי של ספילברג עם ריילאנס אחרי ״גשר המרגלים״ ו״העי״ג״, בו הוא מגלם את הענק. ״העי״ג״ ייצא בישראל ב-30.6 (אם יוחלט לדחות את הפצתו בארץ בשבוע הוא יוכל להיות סרט הפתיחה של פסטיבל ירושלים). אבל זה לא יהיה סרטו הבא של ספילברג: בקיץ הוא יוצא לצלם את סרט המדע בדיוני ״Ready Player One״, שהיה מיועד לצאת בסוף 2017, אבל נדחה למרץ 2018, כדי לא להתנגש עם ״מלחמת הכוכבים 8״. את ״חטיפתו של אדגרדו מורטרה״ הוא יתחיל לצלם בתחילת 2017, מה שאומר שכנראה יהיו לנו שני סרטים של ספילברג ב-2018.

מארק ריילאנס, שאחרי שנים בתיאטרון פתאום צץ בכל סרט הוליוודי גדול, יצלם בקיץ את ״דאנקירק״, סרטו החדש של כריסטופר נולן.

2.

רוברט זמקיס מצלם בימים אלה את סרטו הבא, המתרחש בימי מלחמת העולם השנייה, עם בראד פיט ומריון קוטיאר בתפקידים הראשיים. היום פורסם שהסרט ייקרא ״Allied״ ואולפני פרמאונט שיבצו אותו להפצה ב-23.11 השנה, מה שאומר שהם מאמינים שיש לו סיכויים באוסקר. הסרט מספר קצין מודיעין אמריקאי בצפון אפריקה שנתקל בלוחמת רזיסטנס שיוצאת למשימה מסוכנת, ועל מערכת היחסים שלהם במהלך המלחמה ואחריה.

3.

ועוד סרט מלחמה המיועד לנובמבר, סרטו של אנג לי ״Billy Lynn’s Long Halftime Walk״ (על פי ספרו של בן פאונטן שתורגם לעברית כ״מצדיעים לך, בילי לין״). אבל יש בעיה: אנג לי צילם את הסרט הזה בפורמט לא מוכר עדיין: רזולוציית 4k, במהירות של 120 פריימים לשנייה ובתלת מימד, והוא רוצה שכך גם יוקרן הסרט בבתי הקולנוע, בעוד שבעיה חודשים. הבעיה? אין אף בית קולנוע בעולם שערוך להקרין סרט כזה. לפני כמה שנים, עם יציאת ״ההוביט״, הצליח פיטר ג׳קסון לשכנע את בעלי בתי הקולנוע בעולם לשדרג את המקרנים הדיגיטליים שלהם כדי שיוכלו להקרין סרטים בקצב של 48 פריימים בשניה (להבדיל מ-24 פריימים בשנייה, מהירות הקרנת הסרטים הסטנדרטית עוד מאז ימי הפילם). עכשיו מגיע אנג לי ורוצה קצב פי 3 ועוד עם רזולוציה כפולה ובתלת מימד – זה פשוט כמות מידע דיגיטלי שמערכות המחשוב בתיאטראות לא ערוכות לשאת. כדי לשכנע את בעלי בתי הקולנוע שכדאי להם, יציג אנג לי השבוע כ-15 דקות מהסרט בפני בעלי בתי הקולנוע בכנס השנתי שלהם. ההנחה בעולם ההפצה, כפי שמדווחת ב״סקרין דיילי״, היא שאנג לי יצטרך להסתפק בתנאים שקיבל פיטר ג׳קסון: רזולוציית 2k, מהירות 48 FPS ותלת מימד. אבל מעניין לראות לאן הקולנוע חותר מבחינה טכנית, והיכולת לשדרג את איכות וחדות הצפייה.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה