04 יולי 2016 | 07:20 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

רני וארי, ברניס ומישל, טרנס וקלינט

מימין: רני בלייר (צילום: דור מלכה), ארי פולמן (צילום: אלירן קנולר)

מימין: רני בלייר (צילום: דור מלכה), ארי פולמן (צילום: אלירן קנולר)

הנה סיכום של כמה כותרות מעניינות מהימים האחרונים.

ונתחיל עם ברכות אקדמאיות לארי פולמן ולרני בלייר.

1.

ארי פולמן הוא אחד מ-683 אנשים שהוזמנו להצטרף לאקדמיה האמריקאית לקולנוע, האנשים שמצביעים לאוסקרים. ישראלי נוסף שהצטרף השנה לאקדמיה הוא רם ברגמן, המפיק של סרטיו של ריאן ג׳ונסון, כולל ״מלחמת הכוכבים 8״ (ומי שמפיק כעת גם רימייק לסרט הקצר של קרן מרגלית). גם ז׳אן לפואר, הצלמת הצרפתיה שצילמה את ״גט: המשפט של ויויאן אמסלם״ (ואת סרטיו של פרנסואה אוזון) הוזמנה להצטרף.

באחד מגיוסי החברים הגדול ביותר בתולדות האקדמיה, ניסתה ההנהלה להתמודד עם טענות על כך שהאקדמיה האמריקאית נשלטת על ידי גברים לבנים מבוגרים, וניסו הפעם לשים דגש על צירופן של נשים (46 אחוז מתוך 683 מהחברים החדשים), ושל חברים לא-לבנים (41 אחוז). האוסקרים לסיכום שנת 2016 יתקיימו ב-26.2.2017. טקס חלוקת פרסי מפעל חיים ואוסקר כבוד יתקיים ב-12.11.2016.

2.

רני בלייר, בן מחזורו של פולמן בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב (כי אני בחיים לא אצליח להתרגל ל״בית הספר לקולנוע על שם סטיב טיש״), מונה השבוע לעמוד בראש הלימודים לתואר ראשון בבית הספר לקולנוע של מכללת ספיר. הוא מחליף בתפקיד את ארז פרי, שגם היה מנהל פסטיבל קולנוע דרום.

פולמן צילם את ״סרט קצר״, סרט הגמר של רני בלייר בחוג לקולנוע.

3.

תום שובל ואלחנדרו גונסלס איניאריטו. לא בתמונה: ברניס בז׳ו

תום שובל ואלחנדרו גונסלס איניאריטו. לא בתמונה: ברניס בז׳ו

התפעלתי מהכותרת הזו כבר בפייסבוק שלי אבל נתייק אותה גם כאן: ״וראייטי״ דיווחו שברניס בז׳ו, השחקנית הצרפתיה של ״הארטיסט״ ו״העבר״ תשחק בתפקיד הראשי בסרטו החדש של תום שובל, ״הסירו דאגה מליבכם״ (שם זמני מן הסתם). סרטו השני של שובל, אחרי ״הנוער״, הוגדר בעבר על ידו כ״מעין גרסה ישראלית ל׳וירדיאנה׳ של לואיס בונואל״. צילומי הסרט יתקיימו בתחילת 2017 בישראל ובצרפת. את הסרט יפיקו גל גרינשפן ורועי קורלנד אנשי גרין פרודקשנס, שהפיקו גן את ״הנוער״. את התסריט כתב שובל עם אחיו, דן. בז׳ו, אומרת ההודעה לעיתונות, תגלם בת למשפחת עשירים המשתקעת בישראל ומבצעת אקטים רדיקליים של פילנתרופיה כשהיא מנסה לפתור את חוליי החברה הישראלית עם ממונה הבלתי נדלה. מי שהצטרף לעבודה על התסריט ולהפקה בשנתיים האחרונות הוא אלחנדרו גונסלס איניאריטו, מי שזכה באוסקר על בימוי בשנתיים האחרונות (על ״בירדמן״ ו״האיש שנולד מחדש״). שיתוף הפעולה של שובל עם איניאריטו, עליו סיפרנו כאן, מן הסתם הפך את הפרויקט הזה למסקרן מנקודת מבט בינלאומית, ועזר לו לגייס לסרט את בז׳ו.

מה שמזכיר לי:

4.

ברניס בז׳ו נשואה למישל הזווניציוס, שלפני כמה שבועות היה אורח פסטיבל סרטי הסטודנטים, שם הוא סיפר במפגש שהנחיתי איתו על הסרט הבא שלו: סרט על ז׳אן-לוק גודאר. המחשבה שהזנוויציוס יביים סרט על גודאר המתרחש ב-1968 גרמה לי לרייר. אחרי ״סוכן 117״ ו״הארטיסט״ הזנוויציוס הוכיח שהוא יודע לבצע חיקויים מושלמים של סגנונות קולנועיים שהוא אוהב. פיליפ גארל יגלם את גודאר, שנישואיו לאנה קארינה מתפרקים והוא מתחיל לנהל רומן עם המוזה החדשה שלו, אן ויאזמסקי בת ה-17 (סטייסי מרטין מ״נימפומנית״ תגלם אותה). ״רציתי לעסוק בנקודה בזמן שבה גודאר הופך מהבמאי הכי מבריק בעולם לבמאי שעושה סרטים שהם בלתי ניתנים לצפייה, רגע לפני צילומי ׳הסינית׳״. העובדה שהסרט מתרחש ב-1968, שנת מרד הסטודנטים הגדול בפריז שלגודאר היה חלק פעיל בו, אינה מקרית: ״זה סרט שעוסק בבמאי ובדמינה שנמצאים ברגע של משבר״. הסרט יקרא "Redoubtable", מילה בצרפתית שמשמעותה הוא מרשים ומעורר יראה, אבל גם מצחיק ומגוחך.

5.

מייקל צ׳ימינו מת, עלה לשמיים להצטרף לווילמוש זיגמונד ולג׳ון קזאלה. אבל בני דורו עוד עובדים. הנה שני טריילרים שאני מתלבט האם להסתקרן מהם:

הסרט החדש של קלינט איסטווד (צ׳ימינו ביים את איסטווד ב״חזיז ורעם״). מבוסס על המקרה האמיתי מ-2009 שבו טייס המריא משדה התעופה לה גווארדיה בניו יורק ואיבד בהמראה את שני מנועיו והנחית את המטוס על נהר ההאדסון והציל את חיי מאות נוסעיו. אבל מה שדווח בעיתונות כאירוע הירואי הפך אחר כך, מתברר, לחקירה מתישה.

הסרט החדש של טרנס מאליק (״ימים ברקיע״ ו״ציד הצבאים״ יצאו במקביל, הצילום של ״ימים ברקיע״ ניצח את הצילום של ״צייד הצבאים״ באוסקר). פרויקט שהוא עובד עליו כבר יותר מעשר שנים בו הוא מנסה לספר את סיפורו של היקום בעיקר באמצעות אנימציה ממוחשבת, המוזיקה של אניו מוריקונה והקריינות של בראד פיט (בגרסת האיימקס הקצרה) וקייט בלאנשט בגרסת בתי הקולנוע הארוכה. אין סיכוי שהסרט הזה – שנראה טריפי לאללה – יגיע לישראל, נכון?

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “רני וארי, ברניס ומישל, טרנס וקלינט”

  1. ניצן 4 יולי 2016 ב - 8:47 קישור ישיר

    Voyage of Time – אולי קולנוע לב יפיצו את הסרט? יש לו פוטנתיאל לרוץ טוב באולמות IMAX ביס פלאנט.


השאירו תגובה