25 אוקטובר 2009 | 09:30 ~ 13 תגובות | תגובות פייסבוק

לסמן וי

אחת הסיבות – אני מניח – בגללן הקונספט של "מחוז 9 " מצא חן בעיניי הוא הנוסטלגיה שהתעוררה אצלי מול הדמיון לנקודת המוצא של המיני סדרה "V", שראיתי כנער ב-1984 ושהיוותה השפעה עצומה עליי. החיזרים בצורת הלטאות… האשה שיולדת חיזר לטאה… ראיתי את הסדרה הזאת פעם אחת ויש שם דימויים ושוטים שהולכים איתי כבר קרוב ל-30 שנה. ומה אתם יודעים, הנה היא מגיעה שוב. איי.בי.סי (הרשת הארורה שגרמה לי להתמכר ל"FlashForward" החודש) תעלה גרסה מחודשת ל"V" ב-3 בנובמבר, ובסוף השבוע הם העלו לרשת את שמונה הדקות הראשונות מהפיילוט.


==========


ועוד קאמבק מהאייטיז: מוכנים ל"מקס הזועם 4 "? סם וורתינגטון ייכנס לנעליו של מל גיבסון. אבל כל עוד ג'ורג' מילר האדיר שם כבמאי, אני בא בריצה.


ובגלל שפרק נוסף בסדרת "מקס הזועם"/"מקס הלוחם בדרכים" הוא ביג דיל עבור האוסטרלים, ג'ורג' מילר כבר חשף את המכוניות של הסרט במהדורת החדשות המקומית שם, ומסביר למה הסרט, וגם "תזיזו ת'רגליים 2 " שלו, כה חשובים לתעשיית הקולנוע האוסטרלית. יש שם גם לקח רלוונטי לתעשייה הישראלית:






=========


הנה רעיון חינני מאוד להפצה של סרט תיעודי – מסקרן בפני עצמו – שיהיה מעניין לראות האם מישהו בארץ (סינמטקים? מועדוני ההקרנות האלטרנטיביים למיניהם?) יקפוץ על ההזדמנות להשתתף בו: האתר B-Side, המציג בסטרימינג סרטים תיעודיים ועצמאיים, קנה להפצה את הסרט התיעודי "Still Bill", על ועם ביל וויתרס, אחד הזמרים החביבים עליי. הסרט הוקרן השבוע בפסטיבל לונדון. אבל מה עושים עם סרט תיעודי? הו, הנה הרעיון שלהם: לשלוח די.וי.די של הסרט לכל מי שמתחייב לארגן הקרנה פומבית של הסרט. בביתו או במועדון. בחינם או בתשלום. עם כיבוד או בלי כלום. תקבעו תאריך ומקום, ותקבלו די.וי.די של הסרט להקרנה פומבית.


=============


מה שמזכיר לי: ביום שישי הקרוב "מועדון סינמסקופ" של חודש אוקטובר בו אציג את "הכניסו את האדם הנכון" של תומס אלפרדסון, סרט נעורים שבדי צונן, שהופך לסרט ערפדים מפתיע. הסרט הוקרן בפסטיבל ירושלים לפני שנה ובזכות עותק 35 מ"מ שהגיע בחודש שעבר לפסטיבל אייקון ושממשיך להסתובב בין הסינמטקים אני יכול לנצל את "מועדון סינמסקופ" באופן חד פעמי כבמה להציג סרט די חדש, במעין בכורה (הוא לא יופץ מסחרית). מי שזוכר, לפני כשנה ניסינו לתהות כאן בבלוג האם אפשר יהיה לגייס 100-200 שקל מכל קוראי "סינמסקופ" כדי לקנות במשותף את זכויות ההפצה של הסרט יוצא הדופן הזה, ובעל הפוטנציאל הפולחני, אבל בסוף לא עשיתי כלום עם הרעיון שנזרק כאן, למרות שכבר מצאתי קישורים למפיצים ובררתי מחירים. אז הנה, מי שהחמיץ בירושלים, בתל אביב ובחולון, ביום שישי הקרוב ב-14:00 אקרין את הסרט בסינמטק הרצליה (רחוב סוקולוב 29). לקראת יום שישי אפרסם כאן שוב את הקופון שאיתו יעלה לכם כרטיס רק 20 שקלים.


===========


הנה דילמה שמעסיקה אותי: כזכור, אני מתנגד נחרצות לכל סוג של הקרנה פומבית באמצעים ביתיים. בימי ה-vhs לא הייתי מוכן לראות הקרנת vhs על מסך גדול ולשלם על זה כסף. וכעת, בימי הדי.וי.די גישתי זהה. די.וי.די על מסך ענק הוא מצעד של פיקסלים מרצדים, ולא משנה כמה טובה האיכות על מסך ביתי. אני גם לא מתלהב יותר מדי מהקרנות של בטא דיגיטל על מסך גדול, אבל מקבל אותן כי בטא דיגיטל הוא פורמט צילום מקובל בקולנוע תיעודי (למשל), לכן זה לרוב גם הגרסה המקסימלית של האיכות, למי שלא משקיע בבלואו-אפים למיניהם. אבל עכשיו יש אפשרויות להקרין סרטים בבלו-ריי. ויש כמה מקומות, עם אולם הקרנה לא גדול, ומרק לא גדול בין המקרן למסך, ששוקלים לעשות הקרנות בלו ריי מסחריות (בתיאום עם בעלי הזכויות של הסרט). בכמה מקרים, מדובר בסרטים חדשים או קלאסיים שאין דרך אחרת לצפות בהם על מסך גדול. ואני מתלבט לגבי זה. אמנם, הבלו ריי הופך, למעשה, לפורמט הביתי החדש. והבלו ריי למעשה מכיל רזולוצייה של 1K 2K בשעה שסטנדרט ההקרנה המסחרי בהיי דפינישן בעולם מתייצב על 4K. כלומר, זה בעצם הדי.וי.די החדש. אבל בזכות מקרנות העוצמה גבוהה קרה שראיתי הקרנות בלו ריי על מסך גדול שדי הדהימו אותי בחדות ובקונטרסט שלהן. ואני מתלבט, האם להתמסר לאיכות ולנטוש את העקרון ("לא לפורמט ביתי באולם מסחרי!") לטובת הקרנה פומבית (חוקית, לא פיראטית, בהסכמת בעלי הזכויות) של סרטים שאין להם עותקי פילם ושלא יהיו להם בקרוב. מה דעתכם? הייתם באים לראות באולם לא גדול מדי, ולשלם כרטיס, עבור סרט שאתם מחכים לו אם הוא יוקרן בבלו ריי?

נושאים: בשוטף

13 תגובות ל - “לסמן וי”

  1. עמית איצקר 25 אוקטובר 2009 ב - 10:17 קישור ישיר

    מיני סדרה V היתה מצויינת. הסדרה שהמשיכה אותה היתה לא משהו. מעניין איך תהיה סדרת הרימייק

  2. איתן 25 אוקטובר 2009 ב - 10:18 קישור ישיר

    אם כבר טלויזיה:

    אמש, באיחור של כמה ימים, צפיתי בפרק הראשון של הסדרה "האחות ג'קי", שהושקה בהוט בשבוע שעבר. מזמן לא נהניתי כל כך מפרק ראשון בסדרה. הכתיבה של הסדרה פשוט מבריקה. לבד מהדיאלוגים המושחזים והקצביים, מדובר גם בדמות ראשית של אנטי-גיבורה: אחות בחדר מיון, עם התמכרות להסנפות, עם כאבי גב, עם מאהב, קצרת רוח וחמת מזג, ובכל זאת – מרשימה, עם לב טוב, וידע רפואי רחב, יותר טוב מהרופאים עצמם. מעטים השחקנים שמצליחים להמציא את עצמם מחדש אחרי תפקיד בסדרה מצליחה. "האחות ג'קי" תוציא את אידי פלקאו מהמשבצת של כרמלה סופרנו. זה יהיה התפקיד שהיא תיזכר עבורו. היא כובשת לחלוטין את המסך (הקטן). בקיצור – תענוג. וזה רק פרק ראשון.

    (כן, אני יודע שלמנויי יס יש בדרך כלל את הסדרות הטובות.אבל אני מנוי של הוט. אז פעם אחת, כשמגיעה להוט סדרה אחת משובחת, אני נהנה כפליים להשתפך).

  3. (יובל) 25 אוקטובר 2009 ב - 10:32 קישור ישיר

    ההצעה של "Still bill" להקרנות פומביות (בעותק דיוידי, אפילו לא דיגי-בטא) תקפה רק לארה"ב. נכון לעכשיו לפחות. אז לא נראה אותו בארץ בקרוב.

  4. עדן 25 אוקטובר 2009 ב - 12:05 קישור ישיר

    לאיתן – ראיתי את כל העונה של "האחות ג'קי" ולמרבה הצער היא לא מתקדמת לשום מקום אחרי הפרק הראשון. היא נשארת סדרה חביבה מאד אבל אתה כל הזמן תוהה מתי היא כבר תממש את הפוטנציאל שלה והיא מתעקשת לא לעשות את זה.

  5. רז 25 אוקטובר 2009 ב - 14:55 קישור ישיר

    למען האמת, "מחוז 9" מזכיר יותר את "Alien Nation", סרט הקולנוע שנקרא בארץ "חקירה בעיר זרה" – אבל הקשר ל-"V" בהחלט ישנו, מאחר ואת סדרת הטלוויזיה שהתבססה על הסרט הדי-מפוספס ההוא הפיק קנת' ג'ונסון, שהפיק גם את "V" (המיני-סדרה המקורית, לא זוועות ההמשך שבאו בעקבותיה – אם כי גם המיני סדרה המקורית לא עמדה כ"כ טוב במבחן הזמן, חוששני). לאורך שנות ה-70, אגב, ג'ונסון היה כוכב-על של ממש בתחום סדרות המד"ב בטלוויזיה האמריקאית: הוא כתב פרקים של "האיש השווה מיליונים" והגה את סדרת ההמשך "האשה הביונית", הפיק את הגרסה הטלוויזיונית לדמות הקומיקס "הענק המדהים" (עם ביל ביקסבי), והגה גם סדרה ניסיונית מוטרפת במיוחד בשם "קליף-האנגרס" שכל פרק שלה התחלק לשלושה סיפורים בהמשכים. חלק מהכותבים שצמחו בפרויקטים של ג'ונסון עבדו אחר-כך על "הסופרנוס".

  6. אלון רוזנבלום 25 אוקטובר 2009 ב - 15:49 קישור ישיר

    יאיר, אני חושב שנכון להיום, ולפחות על פי מה שידוע לי, לא אמורה להיות לך התלבטות לגבי הבלו ריי. כי באופן גורף אין אישור להקרנות פומביות של בלו ריי. ולהשיג אישור כזה, ספציפי, על סרטים ספציפים, הוא כאב ראש לא קטן. ככה שאפשר לדבר על הקרנה פומבית של סרט ספציפי בבלו ריי שמאחוריו ניירת מסועפת ומורכבת.

  7. יונתן 25 אוקטובר 2009 ב - 18:32 קישור ישיר

    היי יאיר, אולי שווה לציין ששמונה הדקות האלה הן מוצר ירוד קולנועית ולא מלהיב בכלל.

  8. קמרלינג 25 אוקטובר 2009 ב - 19:36 קישור ישיר

    מסמך! טוב, אז לפחות נייר: מערכת היח"צ המשומנת של אייקון לא ממש נתנה פומבי לעובדה ש"הכנס את האדם הנכון" היה המנצח במסגרת התחרותית של הפסטיבל השנה. אני יודע כי הייתי אחד משלושת השופטים – האחרים היו הצלם עדי הס ומנהל המוזיאון השוויצרי למד"ב (אני בהחלט מאמין שיש דבר כזה) פטריק גייגר. על כל פנים, לקראת ההקרנה החגיגית, הנה נימוקי השופטים כפי שהוקראו מעל הבמה בטקס הסיום של אייקון. מתנצל מראש על היפוכים מעצבנים, זה באנגלית והכל:

    The jury has unanimously decided to give the ICON'09 festival award to "Let the Right One in", a coming of age, neorealistic vampire film, which successfully functions as an innovative re-interpretation of movies linking vampirism and teenagers, while being a twisted love story as well as one of the first "fee-lgood" horror movies.

    The jury also wants to underline the fact that the winning film offers the viewers some strong, appealing, masterfully crafted scenes.

    The jury hopes this award will help a truly special film being released in Israeli cinemas, or at least being translated into Hebrew for a DVD release.

  9. assafTV 25 אוקטובר 2009 ב - 20:44 קישור ישיר

    אם המפיצים לא קונים לקולנוע – yes קונה לטלוויזיה- הכניסו את האדם הנכון נרכש על ידי yes ומשודר ב-yes3 (כבר שודר פעמיים-שלושה). גם Moon נרכש לשידור אם כי הוא צפוי להגיע רק ב-2010 למסך.

    ===========

    רוה לאסף-טי.וי: בראבו ליס על הטעם והחזון. ואולי זה הזמן להציע שם לבכירים להקים חטיבה להפצה תיאטרלית – שהרי הזכויות לסרטים האלה זמינים גם לרכישה להקרנה בפילם בבתי הקולנוע. תחשבו על זה: ליס כבר יש בתי קולנוע ממותגים על שמם, אז למה שלא יוקצה בכל אחד מהם אולם קטן אחד שיציג בפילם למשך חודש סרט שאנשי יס בחרו. כמו "הכניסו" או "ירח". וגם: שעלות רכישת הזכויות והפרסום יירדו מתקציב השיווק של יס, כי הרי ברור שלהקרנת בכורה בערוץ הסרטים יש הד גדול יותר אם זה סרט שהיה קודם בבתי הקולנוע.

  10. יונו 25 אוקטובר 2009 ב - 21:27 קישור ישיר

    בלוריי זה לא 1K
    בלוריי זה למיטב ידיעתי 2K

    K=1000
    ומדובר ברוחב

    בלוריי זה 1920 רוחב

    ==============

    רוה ליונו: וואלה, צודק.

  11. ברווז גומי 25 אוקטובר 2009 ב - 22:45 קישור ישיר

    ובהמשך לדברי אסףTV, שידור נוסף של 'הכניסו את האדם הנכון' יערך בyes3 בשבת ה-21.11 בסביבות 23:30.
    עוד ממועדון הגנוזים בyes – 'סינקדוכה, ניו יורק' ישודר ב-3.11 ב-22:00.

  12. איתן 26 אוקטובר 2009 ב - 9:06 קישור ישיר

    פסטיבלון סיני בסינמטקים, טייק #3

    אחרי שתי אכזבות, הגיעה אתמול נחת קלילה בדמות קומדיה נעימה ומשעשעת בשם "למי אכפת". החסרון של הסרט הוא שהוא לא ממוקד, והוא מספר שני סיפורים שלא ממש מתחברים, בכדי להראות שהקומוניזם הישן אולי מפריע, אבל גם הקפיטליזם החדש אינו מציאה. זה סרט שלא החליט אם הוא קומדיה רומנטית על יחסים, או סרט אנטי-ביורוקרטי סיני (נגיד, "סיפורה של קיו-ז'ו", הגרסה הקומית).אבל בכללי, זהו סרט חמוד מאוד, מובא מנקודת מבטה של ילדה מתבגרת, ולכן גם רוב ההתחכמויות הקולנועיות (כולל שימוש חביב באנימציה) עוברות. סרט די משעשע בסך הכל.

  13. רותם 26 אוקטובר 2009 ב - 9:41 קישור ישיר

    יאיר, אני לא בטוח שהיוזמה שלך ליס עובדת כלכלית בפשטות כזאת. יש סיכוי טוב שברגע שסרט הופץ מסחרית בארץ או נקנו זכויות תיאטרליות שלו ולא רק הקרנות בודדות, אז העלות לשידור טלוויזיוני יעלה, ואני מאמין שזה כבר לא בתקציב של יס.

    =============

    רוה לרותם: אני לא בקיא בכלל בענייני זכויות ועלותן. אבל אני מניח שמי שקונה זכויות לטלוויזיה מכיר את אנשי הקשר הרלוונטיים, כך שהרעיון הוא לקנות את הזכויות מראש בעסקת חבילה (כמו שלא מעט מפיצים עושים ממילא: קונים זכויות להקרנה תיאטרלית+די.וי.די+וי.או.די+ערוצי פרימיום בתשלום+ברודקסט). מספיק שיס יקנו זכויות להפצה תיאטרלית+וי.או.די+פרימיום -ואנחנו מדברים על גג שמונה סרטים כאלה בשנה – וזה יעלה להם לא עד כדי כך הרבה יותר, ביחס למה שהם יכולים לקבל בחזרה. זה ההבדל בין כשסרט כמו "ירח" מגיע להקרנת בכורה כמעט אנונימית בערוצי הסרטים, לעומת הגעתו כאחד הסרטים המדוברים שהקהל הרחב שמע עליו כשהוא הוקרן בבתי הקולנוע בארץ).


השאירו תגובה