05 אוקטובר 2016 | 22:41 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

התחנה הבאה של יוסף סידר: סדרה ל-HBO (יחד עם חגי לוי ונוח סטולמן)

איזו כותרת מרשימה: קחו שלושה מהיוצרים הכי מעניינים שעובדים בישראל, אבל בעלי רקע ביצירה אמריקאית, וארזו אותם יחד לסדרה חדשה שתהיה קופרודוקציה ישראלית-אמריקאית עבור HBO. זה מה שהולך לקרות בקרוב עם הסדרה שיביים יוסף סידר, וייצרו חגי לוי ונוח סטולמן, המבוססת על פרשת הנערים החטופים, שנרצחו בגוש עציון בקיץ 2014. על פי ״וראייטי״, הסדרה בת עשרה הפרקים תצולם בישראל בשנה הבאה ותתמקד בדמותו של איש שב״כ שחוקר את הפרשה ועל גלי האלימות שמתעוררים משני צידי המתרס בעקבות החטיפה.

זו תהיה הפקה משותפת של קשת אינטרנשיונל, זרוע ההפקה וההפצה הבינלאומי של קשת (בראשות אלון שטרוזמן), ושל מייקל לומברדו, שעזב השנה את תפקיד נשיא HBO. זו תהיה ההפקה הראשונה שלו כמפיק עצמאי. לומברדו, לוי וסטולמן יהיו חתומים כמפיקים אחראים, לצד שטרוזמן, אבי ניר וקרני זיו מקשת. דוד מנדיל ממובי פלוס, שהפיק את כל סרטיו של סידר, יהיה מפיק הסדרה.

אחרי חמישה סרטי קולנוע, זה יהיה הפרויקט הראשון של סידר לטלוויזיה. סידר חזר באחרונה לישראל אחרי כמה שנים בניו יורק בהן עבדף בין השאר, על סרט הקולנוע שלו, ״נורמן״, עם ריצ׳רד גיר. לוי כבר עבד עם HBO על הגרסה האמריקאית של ״בטיפול״. נוח סטולמן, מבכירי התסריטאים בישראל, בילה גם הוא כמה שנים בארצות הברית, לפני שחזר לישראל. הוא חתום על התסריט של ״אדם בן כלב״ של פול שרדר, על ״מישהו לרוץ איתו״, ״תמרות עשן״ ובאחרונה הוא כתב את הסדרה ״עקרון ההחלפה״, שבוימה, כמו השניים האחרים, על ידי עודד דוידוף. ליאור אשכנזי (שחקן) וירון שרף (וצלם) הם שמות שחוזרים על עצמם בפרויקטים של היוצרים האלה, אז יהיה מעניין לראות האם שיתופי הפעולה האלה יימשכו.

יהיה גם מעניין האם הסדרה תצולם בגוש עציון עצמה, או בתוך תחומי הקו הירוק. סיפור החטיפה והרצח של הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ויעקב נפתלי פרנקל, שהסעיר את המדינה ביוני 2014, יהפוך ישר לסדרה אמריקאית, ולא כפי שהיה נהוג עד כה שקודם מופקת סדרה ישראלית ואז נוצרת לה גרסה אמריקאית. הסיפור, כזכור, מתחיל ב-12.6.2014, אז נחטפו שלושה צעירים בני 16 עד 19 שעלו לטרמפ בצומת אלון שבות, בדרכם הביתה מלימודיהם בישיבת מקור חיים בכפר עציון. 18 יום אחר כך, ב-30.6.2014, התגלו גופותיהם, והתברר שהם נרצחו כבר ביום החטיפה.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה