02 נובמבר 2016 | 23:14 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

צפו בסרט התיעודי של ליאונרדו דיקפריו. וגם: 145 סרטים בדרך לאוסקר התיעודי. כולל ״פרינסס שואו״

מתוך ״לפני המבול״

מתוך ״לפני המבול״

ביום ראשון שודר בערוץ ״נשיונל ג׳יאוגרפיק״ הסרט התיעודי של ליאונרדו דיקפריו, ״לפני המבול״. הסרט, שבכורתו העולמית התקיימה בפסטיבל טורונטו האחרון, עוקב אחר מסעו האישי של דיקפריו להבין את המשבר האקולוגי ואת שינויי האקלים שהורסים את כדור הארץ. הסרט, שבוים על ידי השחקן פישר סטיבנס (״מלון גרנד בודפשט״), מתחיל עם מינויו של דיקפריו לשגריר מטעם האו״ם לטיפול במשבר ההתחממות הגלובלית ומלווה אותו אל הסט של ״האיש שנולד מחדש״ בקנדה, שם הוא ואלחנדרו גונסלס איניאריטו רואים במו עינים את השלכות ההתחממות הגלובלית, הרס האקולוגיה והשמדת מינים שלמים של בעלי חיים. זה לא סרט תיעודי מתוחכם במיוחד, כי לדיקפריו ממש חשוב להיות כמה שיותר דידקטי: הוא משלב בין סיפורו האישי על ילדותו להורים היפיים בקליפורניה ובין מסעותיו בין שועי עולם – ביניהם האפיפיור, מזכ״ל האו״ם, נשיאים לשעבר ואילון מאסק – שנראה שהם בעיקר מתרגשים לפגוש את הכוכב מהוליווד. יום אחרי הבכורה הטלוויזיונית, דיקפריו ושותפיו (ביניהם מרטין סקורסזי וברט ראטנר) הפיצו את הסרט לכל דורש ביו-טיוב: הוא עלה בערוצי היו-טיוב של לא מעט זכייני נשיונל ג׳יאוגרפיק בעולם. הסיבה מבוארת ממש בתחילת הסרט: התקשורת הימנית באמריקה – כמו גם אנשים כמו דונלד טראמפ וג׳ורג׳ בוש הבן – מנסים לשכנע את הציבור שהתחממות גלובלית הוא משבר מומצא שלא באמת קיים. ולכן – גם בזכות המידע וגם בזכות ההצצה לחייו של שחקן קולנוע – הסרט הזה ראוי לצפייה, לצורכי השכלה (וגם בזכות הפסקול היפה של טרנט רזנור ואטיקוס רוס). הסרט המלא, 95 דקות, נמצא בפנים:

===========================

הסרט ״לפני המבול״ מופץ בעולם רגע לפני שבת פרשת נוח וסיפור המבול. צירוף מקרים? האם ליאונרדו דיקפריו הוא נוח החדש והסרט הזה הוא התיבה שלו?

==========================

״לפני המבול״ הוא אחד מ-145 סרטי תעודה באורך מלא שעמדו בתנאי הסף (הקרנה מסחרית באמריקה לפני סוף אוקטובר) והוגשו לאקדמיה האמריקאית להתמודדות על האוסקר התיעודי. גם ״פרינסס שואו״ של עידו הר נמצא ברשימה, אבל הוא לא הישראלי היחיד: הסרט ״חורבות ליפתא״ מוצג גם הוא כסרט ישראלי (שצולם על ידי הבמאי הישראלי-אמריקאי מנחם דאום). ״Zero Days״ ו״Disturbing the Peace״ הם סרטים אמריקאים שעוסקים בנושאים ישראליים וצולמו כאן. הרשימה הזאת מכילה לא מעט סרטים שהוצגו בארץ בדוקאביב, פסטיבל ירושלים, יס דוקו או נטפליקס.

==========================

ועוד: אחד הפרסים הבולטים בדרך אל האוסקר התיעודי הוא פרס אגודת ״Cinema Eye״, עמותה ניו יורקית לקידום הקולנוע התיעודי. הם פרסמו הערב את המועמדים השנתיים שלהם שכוללים את ״ווינר״, ״אש בלב ים״, ״או.ג׳יי: תוצרת אמריקה״ ו״קאמרה-פרסון״. מנקודת מבט מקומית: העמותה בחרה עשרה סרטים לקטגוריית ״פרס הקהל״, ושם תמצאו גם את ״פרינסס שואו״ של עידו הר וגם את ״מיסטר גאגא״ של תומר הימן. סמנתה מונטגומרי, גיבורת ״פרינסס שואו״, גם נבחרה בתור אחת מ-15 הדמויות הבלתי נשכחות שהוצגו השנה בסרט תיעודי. הרשימה המלאה כאן.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה