09 ינואר 2017 | 06:08 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

גלובוס הזהב 2017: כל הזוכים

״לה לה לנד״: זכה בשבעה פרסי גלובוס הזהב, מאה אחוזי זכייה, שבר שיא

זה לא לייב בלוג (ניפגש בלייב בלוג של האוסקרים), אלא עדכון של הזוכים בגלובוס הזהב. הפרס הזה דועך: השנה הוא לא באמת מתפקד כחזאי אוסקר, בגלל הפיצול לקטגוריות הקומדיה/מיוזיקל וקטגוריית סרט הדרמה. כלומר ש״לה לה לנד״ (הזוכה הוודאי בקטגוריות הקומדיה/מיוזיקל) לא מתחרה בסרטים האחרים (״מנצ׳סטר ליד הים״, ״אור ירח״) שלכאורה אמורים לעמוד בדרכו לאוסקר (תרחיש שאני כבר לא רואה שיכול לקרות). לכן, הקטגוריה המסקרנת של הערב תהיה הבימוי. שם כולם מתחרים יחד: האם דמיאן שאזל יגבור על קנת לונרגן, בארי ג׳נקינס ודנזל וושינגטון? הימור שלי: שימו עין על מל גיבסון. זה עשוי להיות ערב הקאמבק והמחילה הגדול שלו.

ועכשיו: הזוכים ורגעי השיא

הערב מתחיל עם משהו שלא היה בגלובוס הזהב: מערכון פתיחה מצולם. ג׳ימי פאלון, מנחה הטקס, עם הומאז׳ מוצלח לשיר הפתיחה של ״לה לה לנד״, כשהוא תקוע בפקק של לימוזינות בכניסה לגלובוס הזהב. הוא מחליף רגעים רומנטיים עם ריאן ריינלודס וג׳סטין טימברלייק. מעניין אם באוסקרים צורחים עכשיו וגונזים את קטע הפתיחה שלהם.

פאלון עולה לבמה ומיד מעדכן: הלך הטלפרומפטר. הוא מושך זמן. ואז מתחיל: ברוכים הבאים הבאים לגלובוס הזהב, אחד המקומות האחרונים באמריקה בו עדיין מכבדים את בחירת הרוב (ואכן, כל סידורי הפרחים בחדר בצבע כתום, שנראה כאילו דונלד טראמפ יושב בכל השולחנות). והוא ממשיך: אתם בוודאי זוכרים את ״מנצ׳סטר ליד הים״. הסרט היחיד ב-2016 שהיה יותר מדכא מ-2016. גם מאט דיימון נמצא כאן. אתם בוודאי זוכרים אותו מהמשחק המצוין שלו כשהיה צריך להגיד לבן אפלק שהוא אהב את ״באטמן נגד סופרמן״.

בפעם הבאה שאכתוב בזלזול על גלובוס הזהב הזכירו לי בבקשה את עשר הדקות שהוקדשו למריל סטריפ. החל מההקדמה מלאת הלב והרש של ויולה דיוויס, ששיחקה איתה ב״ספק״, דרך הקליפ המדהים שמזכיר את הת]קידים של סטריפ מאז ״צייד הצבאים״, ״סילקווד״, ״קריימר נגד קריימר״, ״אהובת הקצין הצרפתי״ ו״בחירתה של סופי״ ועד לנאום שלה שהוקדש למחויבות של הוליווד והתקשורת לאמת ולהגינות בתקופה שבה דונלד טראמפ הוא הנשיא. הנה הנאום שלה במלואו:

הזוכים בקטגוריות הקולנוע:

שחקן משנה: אארון טיילור-ג׳ונסון, ״יצורים ליליים״

הערב מתחיל עם הפתעה. מהרשאלה עלי מ״אור ירח״ וג׳ף ברידג׳ס מ״באש ובמים״ מפסידים. באופן משונה טום פורד נראה מאוד רגוע לגבי הזכיה.

פסקול: ״לה לה לנד״

שיר: ״עיר של כוכבים״, ״לה לה לנד״

שחקנית משנה: ויולה דיוויס, ״גדרות״

היא מתקרבת לאוסקר. הנה הסיבה לכך שהגלובוסים עדיין נחשבים, למרות כל הניסיונות של אנשים כמוני להקטין אותו: נאום הזכייה הנרגש והמצפוני של ויולה דיוויס הוא מסוג הרגעים שגורמים למצביעי האקדמיה להחליט לבחור בה. זה כמו אודישן לנאום הזכיה באוסקר.

סרט אנימציה: ״זוטרופוליס״

סטיב קארל וקירסן וויג זוכים בפרס מגישי הפרס הכי גאוניים ומצחיקים של השנה.

תסריט: ״לה לה לנד״, דמיאן שאזל

הם ממש אוהבים את הסרט הזה! ״מנצ׳סטר ליד הים״, הפייבוריט קטגוריה הזאת, מפסיד.

שחקן (קומדיה/מיוזיקל): ריאן גוסלינג, ״לה לה לנד״

יפה. היה חשש שחברי אגודת העיתונאים הזרים ינסו להתחכם כאן ולתת פרס ליו גרנט, אבל הם התאפקו ו״לה לה לנד״ בדרך לגרוף כמעט הכל. וגם כאן, גוסלינג מגיש נאום מרשים שהוקדש לבת זוגו, אווה מנדס: ״אם היא לא היתה לוקחת על עצמה לגדל את הבת שלנו בזמן שהיתה בהריון עם בתנו השניה ובזמן שהיא מטפלת באחיה חולה הסרטן, לא הייתי יכול לעשות את הסרט הזה ואז מישהו אחר היה עומד כאן במקומי״. הוא הקדיש את הזכייה לזכר גיסו שמת מסרטן.

סרט זר: ״היא״, פול ורהובן (צרפת)

מעניין. העונה הזאת עומדת בסימן התחרות בין ״היא״ נציג צרפת ובין ״טוני ארדמן״ נציג גרמניה. נראה שהתחרות הזו הוכרעה הערב. פול ורהובן עוד עשוי לזכות באוסקר. (תיקון: ״היא״ בכלל לא מועמד לאוסקר. אנחת רווח. סרט נוראי). את הפרס הגישו גל גדות וכריס המסוורת (היא וונדר וומן, הוא תור. היא מישראל, הוא מאוסטרליה).

במאי: דמיאן שאזל, ״לה לה לנד״

שאזל ניצח את השואו-דאון. הוא בן 31.

שחקנית (קומדיה/מיוזיקל): אמה סטון, ״לה לה לנד״

סרט (קומדיה/מיוזיקל): ״לה לה לנד״.

ובזאת ״לה לה לנד״ זוכה בשבעה פרסי גלובוס הזהב ושובר שיא. מחזיקי השיא היו ״קן הקוקיה״ ו״אקספרס של חצות״ שזכו בששה פרסים כל אחד. ״לה לה לנד״ זכה בכל הקטגוריות בהן היה מועמד. מאה אחוזי זכייה.

עכשיו מתחילים כל הפרסים של הקטגוריה הדרמטית, מה שנראה עכשיו כמו אנטי-קליימקס.

שחקן (דרמה): קייסי אפלק, ״מנצ׳סטר ליד הים״

באוסקרים הוא יצטרך להיאבק מול ריאן גוסלינג.

שחקנית (דרמה): איזבל הופר, ״היא״

מעניין מאוד. היא מנצחת את נטלי פורטמן. האם באוסקר היא תגבור על אמה סטון?

סרט (דרמה): ״אור ירח״, בארי ג׳נקינס

הפתעה לבסוף. דווקא ״אור הירח״ הקטנטן זוכה. וגם כאן היסטוריה: בארי ג׳נקינס הוא הבמאי השחור הראשון שסרט שלו זוכה בגלובוס הזהב.

פרסי טלוויזיה:

סדרת דרמה: ״הכתר״

סדרה קומית: ״אטלנטה״

מיני סדרה: ״אמריקה נגד או.ג׳יי סימפסון״

שחקן (קומדיה): דונלד גלאבר, ״אטלנטה״

שחקנית (קומדיה): טרייסי אליס רוס, ״שחור כזה״

שחקנית (מני סדרה): שרה פולסון, ״אמריקה נגד או.ג׳יי.סימפסון״

שחקן (מיני סדרה): טום הידלסטון, ״מנהל הלילה״

שחקן (דרמה): בילי בוב תורנטון, ״גולית״.

שחקנית משנה: אוליביה קולמן, ״מנהל הלילה״

שחקן משנה: יו לורי, ״מנהל הלילה״

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “גלובוס הזהב 2017: כל הזוכים”

  1. איתן 9 ינואר 2017 ב - 7:16 קישור ישיר

    * פול ורהובן לא יזכה באוסקר כי הסרט (המצוין) שלו בכלל לא בשורטליסט. אבל אולי איזבל הופר תזכה. היא כנראה תהיה מועמדת.
    * זה כבר מעצבן שסרט זוכה בפרס הגדול, אבל בשום פרס אחר. בשנה שעברה זכה באוסקר "ספוטלייט", והוא זכה רק בעוד פרס אחד: תסריט. לא משחק, לא צילום, לא בימוי. "אור ירח" (סרט נהדר) זוכה בגלובוס הזהב בפרס אחד ויחיד. וזהו. אני רוצה להאמין שהוא יהיה פקטור רציני יותר באוסקר, ושלפחות מהרשאלה עלי יזכה.


השאירו תגובה