11 ינואר 2017 | 16:41 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

פודקאסט הקולנוע סינמסקופ ברדיו הקצה #111: ״תיקון״, ״יצורים ליליים״, ״מעלית לגרדום״

״מעלית לגרדום״, לואי מאל, 1958. כחלק מפסטיבל ״מבט נוסף״ בסינמטקים

הנה פודקאסט הקולנוע השבועי של ״סינמסקופ״ עם רדיו הקצה. תוכנית מספר 111, עולה ב-11.1. לחצו על הנגן או הורידו/האזינו כאן

דיברתי על:

– ״תיקון״. הסרט של אבישי סיון שזכה בפרס הראשון בפסטיבל ירושלים כבר ביולי 2015 אבל רק עכשיו יוצא לבתי הקולנוע. יצירת מופת ויזאלית עם צילום מרהיב בשחור-לבן של שי גולדמן (שסכה עליו בפרס אופיר). זה סרט לא פשוט לצפייה כי הוא לוחץ על כל כפתור אפשרי של רתיעה, אבל קשה להתיק ממנו את העיניים והצד הצורני הוא זה שגורם לנו לרצות לנסות להפוך בו ולהפוך בו. מאז פסטיבל ירושלים הוא נדד ללוקרנו (שם זכה בפרס חבר השופטים), לטלורייד ולפסטיבל פנטסטיק-פסט, ובסיכום השנה ״אינדי-ווייר״ כלל אותו ברשימת הסרטים הכי טובים שלא ראיתם השנה בקולנוע. אז הנה, ההזדמנות שלכם. ביקורת על ״תיקון״.

פסטיבל ״מבט נוסף״ #5 שייפתח מחר (12.1) בסינמטקים. בפעם החמישית מקבץ של קלאסיקות אירופאיות, חלקן מוכרות יותר אחרות פחות, המוצגות בעותקים חדשים. דן חיוטין אוצר. שני האירועים הכי מלהיבים ברשימה, מבחינתי: הקרנה של עותק חדש ל״מעלית לגרדום״, סרטו של לואי מאל מ-1958, עם פסקול הג׳ז הנפלא של מיילס דיוויס (שני קטעים מהפסקול בפודקאסט). הסרט שמנבא את בוא הגל החדש הצרפתי בעוד רגע (שנה אחר כך): הומאז׳ לפילם נואר האמריקאי. וגם עותק משופץ ל״שלושה צדדים למטבע״, הסרט התיעודי שצילם כריס מרקר בישראל (בהפקת וים ון ליר). אחד מגדולי משוררי הקולנוע מסתובב ברחבי הארץ עם צלם דגול (גיסלן קוקלן, לימים הצלם של ״העלמות מרושפור״ ורוב סרטיו של רובר ברסון) ומנסה לפענח את חידות המדינה הצעירה בת ה-12. מדהים לראות את ההשפעה שיש לסרט הזה על ״בירושלים״ של דוד פרלוב.

״יצורים ליליים״. למה לא סבלתי את סרטו החדש של טום פורד?

מה ניגנתי?

״Another Day of Sun״ מתוך ״לה לה לנד״, שזכה השבוע בשבעה פרסי גלובוס הזהב.

״City of Dreams״ של טוקינג הדס. גם כי זה מזכיר את ״City of Stars״ אבל גם כי זה לקוח מסרט מוזיקלי אחר, ״סיפורים מהחיים״, שהוקרן בישראל ב-1987, לפני 30 שנה.

״Generiqe״, של מיילס דיוויס, קטע הפתיחה מפסקול ״מעלית לגרדום״.

״Hate It Here״ של ווילקו, במלאת עשר שנים לאלבום ״Sky Blue Sky״.

״Captive of the Sun" של Parquet Courts.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה