28 יוני 2017 | 23:23 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

ערן ריקליס, גל גדות והילה מדליה הוזמנו להצטרף לאקדמיה האמריקאית לקולנוע

״זייתון״ (״להישאר בחיים״) של ערן ריקליס. הבמאי, הצלם והמלהקת הוזמנו להיות חברי האקדמיה האמריקאית לקולנוע

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הזמינה 774 אנשי קולנוע מרחבי העולם להצטרף לשורותיה בגיוס החברים הגדול ביותר בתולדות המוסד. בכך מגיע מספר חברי האקדמיה המצביעים על האוסקרים ל-7,000. בין 774 המוזמנים, איתרנו ארבעה ישראליים: גל גדות, שמככבת עכשיו ב״וונדר וומן״, הבמאי ערן ריקליס, הדוקומנטריסטית הילה מדליה והמלהקת יעל אביב (שליהקה לא מעט מסרטיו של ריקליס, כמו גם של איתן פוקס ועבדה בכמה וכמה הפקות בינלאומיות, האחרונה שבהם ״אנטבה״ של ז׳וזה פדיליה. אביב אמנם הוזמנה לאקדמיה האמריקאית כמלקהת, אבל עבורנו היא לעד תהיה חדווה מ״חדווה ושלומיק״). הקשר עם ריקליס ממשיך עם הזמנתו של הצלם הדני דן לאוסטן, שמוכר בתור הצלם של גיירמו דל טורו, אבל מי שצילם לריקליס את ״זייתון״. ריקליס, אגב, הוזמן להצטרף גם לענף הבמאים וגם לענף התסריטאים, ויהיה עליו לבחור באחד מהם.

בשנתיים האחרונות מנסה האקדמיה לגייס לשורותיה חברים שמייצגים גיוון אתני ומגדרי. 30 אחוז מ-774 החברים החדשים הם לא-לבנים (person of color), ועכשיו כמות הלבנים מבין חברי האקדמיה ירד ל-82 אחוז. 39 מהמוזמנים הם נשים, וכעת אחוז הנשים מבין חברי האקדמיה יהיה 28 אחוז. הדרך עוד רחוקה.

בין החברים החדשים תמצאו את ניק קייב ואת שותפו וורן אליס למחלקת המוזיקה. וגם את ליסה ג׳ררד, סולנית ״דד קאן דאנס״, ומלחינת סרטים. החיפוש אחר גיוון הביא את ענף הבמאים עד לפיליפינים, משם הוזמנו גם לב דיאז וגם ברילנטה מנדוזה. אתם מדמיינים את לב דיאז יושב לצפות בסקרינרים של סרטים אמריקאים ומצביע לאוסקרים? כנ״ל לגבי אמט אסקלנטה וקים קי-דוק.

הרשימה המלאה של חברי האקדמיה החדשים נמצאת כאן.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה